Inlägg från: Lovely90 |Visa alla inlägg
  • Lovely90

Första barnet - BF Mars 2014

jesspett skrev 2013-09-24 20:48:41 följande:
    Kan rekommendera att köpa större omkrets då  man uppenbarligen brukar öka upp bröstomfånget under graviditeten också! =)

Tack för tipset, skall kolla på det :)
  • Lovely90

Wow. Går in i v 18 idag, 160 dagar kvar till BF. 120 dagar har passerat, går det inte väldigt fort?

• Lovely90

Jag vet inte om jag verkligen känner bebis eller om det bara är inbillning men vissa stunder kan jag känna att det är något i magen som rör sig lite. Hoppas på att det är bebis :)

• Lovely90

Har inte ens tänkt på förlossningen än. Min sambo får nog stå där han vill, bara han är närvarande, haha.

• Lovely90

Jag är mer rädd för att jag inte skall få föda normalt utan behöva snittas. Är inte sugen på ett ärr på magen. Haha.

• Lovely90

Precis så jag känner, min mamma har ju snittats tre gånger, och med de yngsta bröderna så har jag verkligen sett vilket jobb det är efteråt med snitt. Är också rädd att skolkonsert skall ställa till det men hoppas verkligen inte det :/. Min MB sa att en läkaren skall kolla på ryggen innan förlossningen för att veta med bedövning och sådant, hoppas det skall räcka så :)

• Lovely90

Äsch. Ungen skall ju ut så det är bara att stå ut. Får tänka att det går ju faktiskt över sen och man får en fin belöning :). Har jag spytt i 17 veckor skall jag nog klara de timmarna. Haha :)

• Lovely90
    Mango08 skrev 2013-09-28 08:02:16 följande:
    RUL gick bra, och vi fick veta att det blir en liten POJKE! =) Jag vet inte om jag är först, men jag har blivit framflyttad från BF 5e mars till BF 20 februari, så jag har hamnat några veckor före er andra. Jag gick in i vecka 20 igår, är alltså halvvägs genom min graviditet. I början gick tiden så långsamt men nu helt plötsligt bara flyger veckorna förbi :P

Jag är rädd att jag också skall bli framflytta från 5:e mars till slutet av februari. Sett till min mena borde jag hamna där någonstans men tyckte mars lät så bra då graviditeten inte var helt planerad. Hade gärna velat jobba februari med :)
  • Lovely90

Ni som har foglissning och så, vilken vecka är ni i? Själv har jag inte haft ont någonting och är inte trött eller för den delen. Har inte varit det på hela tiden. Är i v 18 nu och mår precis som vanligt. Hoppas det fortsätter så!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014