Första barnet - BF Mars 2014
MagdalenaZ skrev 2013-09-07 21:09:19 följande:
Folsyra och järntabletter äter jag för att BM sa att jag skulle äta det. Hade dåliga värden tyvärr. Jag tar Aco´s Gravid tabletter, innehåller lite mer än bara folsyra. Jag äter även Omega 3 för gravida för jag är fruktansvärt dålig med fisk, så jag kompletterar med de typ var 3dje dag. Det handlar väl mest om hur man äter, får man i sig allt genom maten (vilket givetvis är det bästa) .. Jag bor i en tini-tiny tvåa, men vi har valt att vänta med större då vi har planer på att flytta till Sthlm ;), vill gärna spara ihop till hus /radhus.. Det känns som att jag missat något, hur kommer det sig att alla gör KUB och UL? Jag har enbart fått göra UL för att jag hade problem med blödningar.. men KUB? Det ingår väl inte i den vanliga vården?
Jag har ara gjort UL för att fastställsnvilken vecka jag var i. Hade precis slutat med mina p piller. Men har inte gjort KUB. skulle mg inte vilja göra det heller, även om man får bra siffror så finns det fortfarande chans tillsatt något är fel. Vi planerar ocksånatt spara pengar till hus/radhus istället för att flytta till större :)