Inlägg från: Lovely90 |Visa alla inlägg
  • Lovely90

Första barnet - BF Mars 2014

MagdalenaZ skrev 2013-09-07 21:09:19 följande:
    Folsyra och järntabletter äter jag för att BM sa att jag skulle äta det. Hade dåliga värden tyvärr. Jag tar Aco´s Gravid tabletter, innehåller lite mer än bara folsyra. Jag äter även Omega 3 för gravida för jag är fruktansvärt dålig med fisk, så jag kompletterar med de typ var 3dje dag. Det handlar väl mest om hur man äter, får man i sig allt genom maten (vilket givetvis är det bästa)  .. Jag bor i en tini-tiny tvåa, men vi har valt att vänta med större då vi har planer på att flytta till Sthlm ;), vill gärna spara ihop till hus /radhus..   Det känns som att jag missat något, hur kommer det sig att alla gör KUB och UL? Jag har enbart fått göra UL för att jag hade problem med blödningar.. men KUB? Det ingår väl inte i den vanliga vården?  

Jag har ara gjort UL för att fastställsnvilken vecka jag var i. Hade precis slutat med mina p piller. Men har inte gjort KUB. skulle mg inte vilja göra det heller, även om man får bra siffror så finns det fortfarande chans tillsatt något är fel. Vi planerar ocksånatt spara pengar till hus/radhus istället för att flytta till större :)
  • Lovely90
    Ziiah skrev 2013-09-07 21:53:39 följande:
    Jag gick in i v15 (14+0) idag och märkte att jag ligger fortfarande på samma vikt som innan jag blev gravid.. Magen växer dock. Någon som vet om det kan vara farligt för barnet att jag inte har gått upp i vikt? Har fortfarande ont i höfterna också så på måndag ringer jag mvc och ser om jag kan få ett sådant bälte man får mot foglossning. Trots att vi såg bebisen senast i veckan är jag orolig att hjärtat slutat slå eller att något skulle vara fel, men oron får jag väl vänja mig vid för den kommer nog finnas resten av livet nu.

Tror inte det är någon fara att du inte gått upp i vikt än. Finns ju de som spyr så mycket att de går ner. Barnet roffar åt sig den näring som den behöver. Vilket gör att kvinnan får ta smällen. Jag har barnavård upp 1 kg än så länge. Vet ju dock inte om det var från allt det goda i sommar heller då jag inte tränade ;)
  • Lovely90
    qwerty1234 skrev 2013-09-08 08:10:00 följande:
    Ja, detta bäcken och rygg går inte att ta miste på. Har bekymmer med ryggen sedan tidigare och jävlar vad ont det kan göra. Känns som knivhugg lite nu och då när jag rör mig. Var dum nog att springa efter tvärbanan igår och efter det kunde jag knappt röra mig ett tag. Känns som om detta kommer att bli en tuff graviditet! Ska man prata om något positivt är dock min IBS mycket bättre nu när tarmarna är långsammare...! :)

Haha. Min mage är också mycket ätter nu. Har inte ont lika ofta, behöver inte göra lika många toalett besök och framförallt så kan jag få i mig lantbos utan att magen rasar. Det finns positiva saker med hälsan under graviditeten med ;)
  • Lovely90

Känner mig nästan dum när jag läser om hur oroliga ni är hela tiden och hur mycket ni tjatar om att få extra UL. själv känner jag mig väldigt lugn och tänker mest: det som händer är meningen att det skall hända. Har inte varit orolig en enda gång, är ni alla så oroliga eller finns det fler som mig?

• Lovely90

Känns skönt att höra att ni är fler som tänker som jag. Började nästan fundera på om jag är en dålig blivande mamma. Kommer säkert oroar mig galet mycket när bebisen väl kommer. Då börjar det liksom på riktigt.

• Lovely90

Jag har bara gått upp 1 kg på vågen här hemma :). Skall försöka att inte äta så mycket skräp så att man slipper gå upp massa kilo i fett, utan att det i så fall blir i vatten :)

• Lovely90
    Awanata skrev 2013-09-10 12:30:19 följande:
    Kanske dum fråga.. men är det någon mer än jag som oroar sig över vinterjacka? Jag har en höstkappa som jag ska börja använda snart som jag borde kunna använda hela hösten men sen.. ja. Jag har ingen lust att köpa en dyr jacka som jag kommer använda en vinter!

Jag tänkte kolla med familj och vänner som är större än mig om de har någon jacka jag kan låna. Är inte heller sugen på att köpa en ny jackamför bara denna vintern. Tror dock att jag kommer kunna ha min vinterjacka ett tag då den är lite pösigare modell och det finns plats att töja ut den lite.
  • Lovely90

Är också inne på en emmaljunga, fast en super Viking. Först tänkte vi ta en baby travel Amsterdam, men det blir nog en emmaljunga för att den går att han sittdelen vänd mot sig, plus att den har svängbara hjul fram i modell större ön de flesta andra :)

• Lovely90
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-10 20:46:05 följande:
    Den super Viking var också fin. Men är den väldigt låg som många vagnar är idag? Vi måste ha en hög vagn då vi båda är långa

Aa, det kanske den r, det har ag inte tänkt på men vi är medellånga båda två så det skall nominering vara någramproblem. Vi skall ut ch känna på massa vagnar innan vi bestämmer oss såklart,man ju finnas någon annan pärla man inte visste om :). För oss är det viktigt att vagnen är relativt liten och smidig med då min bil är gnska liten, annars måste jag börja köra sambons bil hela tiden :)
  • Lovely90

Tycker för övrigt att den modaiö duo är riktigt snygg!! Men vill ha med svänghjul då jag är ute ich promenerar mycket i rask takt :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014