Inlägg från: Lovely90 |Visa alla inlägg
  • Lovely90

Första barnet - BF Mars 2014

Natt skrev 2013-09-10 21:04:40 följande:
    Måste bara fråga om det är någon annan än jag som har fått problem med laktosprodukter. Det går inte att behålla alls. Det kommer ju ut den naturliga vägen om man säger så men det kommer fort och snabbt. Fy vad dum jag kände att jag är nu när jag dkriber det här men jag undrar verkligen Annars har jag äntligen sluppit illamåendet på kvällarna, men fick i söndags dra ut en visdomstand och det kan ha varit så att den inflammerande tanden orsakat en del av illamåendet. Nu är den borta och hoppas att den tog illamåendet med sig Vecka 16 imorrn!

Jag är laktosintolerant i vanliga fall, men nu klarar jag laktos ganska bra, känns otroligt skönt!
  • Lovely90
    Zobeideh skrev 2013-09-11 06:34:43 följande:
    Liten fråga här om vagnarna. Om man gillar att promenera mycket vilken är då bäst? Den med små hjul framme eller den där alla 4 hjulen är lika stora? Och nu tänker jag även vintertid. Någon som vet?

Svängarna hjul fram gör det mycket lättare att svänga när du är ute och promenerar. Du kan svänga i farten på ett annat sätt. Små hjul är svårare att ta sig fram på grus och i slask. Men de går ju att låsa så de inte svänger på sådant underlag. Jag vill ha lite större svängbara hjul och det finns på emmaljungas super Viking :)
  • Lovely90
    MagdalenaZ skrev 2013-09-11 10:22:57 följande:
    Som jag funderat. Min väninna som har en barnvagn som jag blivit förälskad i!
    Tako jumper x. Från Polen ska de vara billiga och det finns en butik i Lund som säljer den.
    Billig är den oxå :)
    Åh, den såg riktigt bra ut också. Passar mina önskemål. Haha. Får läsa på lite mer om den och kolla om den finns lite närmre Göteborgsområdet, känns lite overkill att åka till Lund för att köpa barnvagn. Haha.
  • Lovely90
    Awanata skrev 2013-09-11 14:26:52 följande:
    Kan man känna bebisen redan!? Jag sitter på jobbet och för en liten stund sen så kändes det som att en fisk splattrade till i min mage 2 ggr. Tänkte att det var gaser i magen men det kändes inte riktigt så heller. Sen kom det aldrig luft och mer bubbel och då frågade jag min kollega som sa att hon hade så i min vecka och att det var bebisen. Det är ju helt sjukt i så fall! Förvånad
    Funderar på om jag kände min bebis igår med. Tror den gjorde en kullerbytta eller något (kan den göra det såhär tidigt?) Fick i alla fall en knuff inifrån. Haha.
  • Lovely90

Fick höra idag att jag ser så pigg och fräsch ut trots att jag är gravid, och jag känner mig faktiskt så också. Kom precis att tänka på att jag har nog en väldigt lättsam graviditet (än så länge). Går in i v16 imorgon (14+6 idag).

Mår illa och spyr en gång på morgonen men det går över så fort jag spytt och det sker alltid precis innan frukost vilket gör att jag sedan kan fortsätta dagen som vanligt. De senaste dagarna har jag mått illa den sista stunden innan jag går och lägger mig (precis efter jag ätit) vilket inte hinner bli speciellt länge innan jag går för att sova. I övrigt känner jag inte av någonting.

Fortsätter livet precis som vanligt, jobbar heltid, är tränare 10h/vecka och tränar själv för att fortsätta hålla styrka och kondition. Känner mig extremt glad över vad som komma skall, det är som att det ger mig energi och därför känner jag mig inte trött.

• Lovely90

Kikade på vagn med sambon idag, var helt inne på en super Viking, men den var inte alls lika snygg i verkligheten som på bild. Istället fastnade vi får en brio smile. Verkade jätte smidig pluss att den går in i min bil. Får fundera lite till och kika lite mer, sen får hi se vad vi bestämmer oss för :)

• Lovely90
    Saltad skrev 2013-09-12 21:05:37 följande:
    Jag har så svårt för vagnar med "kundvagnshjul".. Fastän jag förstår att det är smidigt i stan mm. Väldigt många vagnar går därför direkt bort för mig. Lite fånigt kanske, men jag måste ha något som känns robust och ordentligt.

Haha. Lusigt hur olika man känner. Ag känner att jag absolut måste ha svänghjul fram för att kunna svänga smidigare, framförallt vid promenader :)
  • Lovely90
    Emelie e skrev 2013-09-13 11:16:16 följande:
    Vi vill nog ha en emmaljunga superviking, den verkar både snygg, smidig och lätt att använda eftersom det är svängbara framhjul. Sen att den lätt kan göras till en syskonvagn verkar väldigt bra. Men har inte sett den i verkligheten än, den kommer ut i oktober så ska kolla på den då. Kanske lite tidigt men det är så kul att börja titta på saker, känns mycket verkligare då :)

Jag va helt inne på den först, men blev tyvärr besviken när jag såg den vanliga Viking och hon som jobbade i affären sa att det bara sr hjulen som skiljde. Sitt delen var väldigt trång, tänker att barnet ändå skall kunna sitta i vagnen vi två års ålder med overall och tror det blir svårt i den vagnen :/
  • Lovely90
    Anki84 skrev 2013-09-13 20:48:57 följande:
    Grattis till er nya i tråden :) På tal om att fortfarande känna symptom, vi går in i vecka 16 på söndag och mina symtom finns fortfarande kvar... Illamåendet kommer och går men idag har de varit extremt, har inte fått behålla månting av de jsg ätit :( De sägs att de flesta brukar må bättre efter vecka 12, jag hamnade inte i "de flesta" kategorin :P Nu har jag nedräkning till RUL den 8 oktober, är så otroligt nyfiken på att få se bebis igen & förhoppningsvist se om det är en pojke eller flicka :)

Jag spyr också fortfarande, varje morgon. Är i v 16 jag med, men kr bra direkt efter jag spytt ch fått i mig frukost :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014