Inlägg från: Lovely90 |Visa alla inlägg
  • Lovely90

Första barnet - BF Mars 2014

Jag mår hur bra som helst. Mår egentligen bättre än innan jag blev gravid för då hade jag mycket mer problem med både IBS och laktos. Nu är allt prima :)

• Lovely90

23 år, Göteborg. RUL imorgon 2/10. Kommer inte ta reda på kön, men jag har en känsla av flicka :)

• Lovely90
    Sopp skrev 2013-10-09 12:18:22 följande:
    Ååå jag ska inte på RUL förän den 29e oktober - dagarna går verkligen långsamt nu! Först och främst vill jag ju se att allt är som det ska - Sedan är jag ju självklart nyfiken på om det är en tjej eller kille =) Jag vill ju hemskt gärna ha en tjej då jag har växt upp med 3 bröder och tycker att det räcker med men i familjen, men jag tror att det är en kille för bilden som togs vecka 12+5 med tydlig insikt mellan bäbis-benen ser helt klart ut som en kille!

Har ni börjat fundera på namn?  
    Haha. Lite som mig då, har också tre bröder så skulle väldigt gärna vilja ha en tjej. Sambon och bröderna hoppas dock på en kille, men bara allt är bra så är jag glad. Mamma tror dock att det är en tjej pga alla hormonplitor och finnar jag fått. Jag har också en liten känsla av en tjej men försöker intala mig en pojke. Haha.
  • Lovely90

Enligt min BM så behöver jag inte äta järntabletter på hela tiden, mitt järnförråd var tydligen så bra. Skönt! Hoppas det innebär att jag inte kommer bli trött heller.

Gällande namn så har vi flicknamn klart, pojknamn råder det delade meningar om men vi har några förslag som vi diskuterar. Har dock legat lågt med namndiskussionerna det senaste. Tror vi känner att vi hinner bestämma det tids nog ändå :). 

• Lovely90
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-09 14:00:02 följande:

Jag har fått världens sämsta hy sen jag blev med barn. Finnar, plitor fet hy. Och håret ska vi inte prata om. De säger att om man bär på en flicka så tar hon mammans skönhet. Stämmer ju inte på mig då.
    Det kanske gömmer sig en flicka trots allt ;). Ultraljudet är ju inte 100% säkert, vet flera stycken som fått fel vid ultraljudet. Då har de planerat helt och hållet efter det, renoverat barnrum osv. En av anledningarna till att vi inte tar reda på det. Plus att vi vill ha det som en överraskning till den stora dagen så att vi vid första mötet kan bestämma "vem" den lilla personen är med namn och så :)
  • Lovely90
    Mango08 skrev 2013-10-10 19:24:46 följande:
    Hur har ni andra gjort med barnvagnar? Har ni köpt någon ännu? Jag har vart helt inne på att köpa en Brio go, men har nu även hittat Teutonia Mistral s. Bägge vagnar verkar vara ganska så likvärdiga, men Teutonian kan man ändra håll på handtaget (dra det över vagnen så de hamnar på motsatt sida) så att man får det stora hjulen längst fram vilket ska vara en fördel vid snö/terräng. Någon som har någon åsikt om dessa två vagnar? Jag har beslutsånget :P

Lutar åt en brio smile här :)
  • Lovely90

Jag har hittills gått upp 1,5h kg på vågen här hemma. Gick in i v20 idag. Hoppas att det nätet blir allt för många extra kilon :)

• Lovely90
    majsa88 skrev 2013-10-10 21:35:35 följande:
    jag har köpt en brio smile, svart 

Åh. Har ni fått den ön? Tror vi kommer beställa grå, såg igår att de fått in nya färger. Blev överlycklig. För när vi var nere på babyproffsen trodde de inte att den skulle komma i några andra färger och jag har hela tiden velat ha en grå vagn :)
  • Lovely90
    j3nnyy skrev 2013-10-13 19:52:43 följande:
    Vad jobbar ni med? Eller har ni blivit sjukskrivna? Jag jobbar som undersköterska på en geriatrik ortoped avdelning, så det är väldigt tungt med mycket lyft. Vet inte hur det ska gå :( har fruktansvärt ont i ryggen och höfterna efter en dags jobb

Jag jobbar som förskollärare, med småbarn. Hoppas att kunna jobba i princip hela vägen fram. Än så länge har det inte varit några som helst problem men vi får väl se hur det blir sen :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014