• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • jesspett

Hade bf igår o på kvällen/natten hade jag ganska kraftiga mensvärksliknande sammandragningar i livmodern. Inte särskilt bekvämt o det tyckte uppenbarligen inte bebis heller som knörvlade runt som attan både under och efter sammandragningarna. Någon mer som upplevt en livligare bebis i samband med sammandragningar? 

• anaconda

Jag för nu längtar man ju inte ett dugg ;) vill bara se vad som gömt sig där inne i alla dessa månader!! Bf idag men hoppas hon kommer i helgen, idag har nämligen bebis pappa födelsedag :)

Längtan: min va oxå lite snorgul färg på, men inte alls typ 5 cm stor (som jag uppfattar andras varit) men den syndes!! Hoppas att de är den då, men de bevisar ju inte att de är på g än :(

Har sån otroligt bra energi idag! Sovit som en prinsessa i två dagar, känner mig helt utvilad så idag blir de handling och städning för hela slanten :)

• xStellax
    carina87 skrev 2014-03-20 18:53:51 följande:
    Här kommer ÄNTLIGEN min förlossningsberättelse... Den kommer garanterat revideras, men såhär ser den ut just nu.

litenminion.wordpress.com

Vilken härlig berättelse, tack för att du delade med dig! Precis vad jag behövde läsa då jag som några av er andra börjar känna panik inför förlossningen.

I vår föräldrautbildningsgrupp var vi 8 par som klickade väldigt bra, så vi har fortsatt hålla kontakten, jättekul! Alla med bf inom en månad. Nu har 3 bebisar fötts (i rätt ordning) och vi är näst på tur.
    Känns läskigt och lite overkligt. I bland har jag fortfarande svårt att förstå att det ligger en liten bebis där inne.

2 dagar kvar till bf..
  • Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2014-03-21 10:18:12 följande:
    Jag för nu längtar man ju inte ett dugg ;) vill bara se vad som gömt sig där inne i alla dessa månader!! Bf idag men hoppas hon kommer i helgen, idag har nämligen bebis pappa födelsedag :) Längtan: min va oxå lite snorgul färg på, men inte alls typ 5 cm stor (som jag uppfattar andras varit) men den syndes!! Hoppas att de är den då, men de bevisar ju inte att de är på g än :( Har sån otroligt bra energi idag! Sovit som en prinsessa i två dagar, känner mig helt utvilad så idag blir de handling och städning för hela slanten :)

Ta vara på din energi & va glad för den För vissa lossnar slemproppen & förlossningen startar timmar efter, andra går det dagar eller veckor för. Aldrig samma mall för alla JOBBIGT. Min mammas slemproppar lossnade vara timmar innan hennes tre förlossningar. Så när jag sa att min lossnat blev hon eld & lågor. Men det var 8 dagar sen den lossnade nu för mig
  • Längtanefterlilladig
    jesspett skrev 2014-03-21 10:15:15 följande:
    Hade bf igår o på kvällen/natten hade jag ganska kraftiga mensvärksliknande sammandragningar i livmodern. Inte särskilt bekvämt o det tyckte uppenbarligen inte bebis heller som knörvlade runt som attan både under och efter sammandragningarna. Någon mer som upplevt en livligare bebis i samband med sammandragningar? 

Se där ja! Blir kanske bebis för dig idag eller i helgen då Min bebis brukar bli snäppet lugnare vid sammandragningar. De gillar ju inte det tydligen
  • Längtanefterlilladig
    xStellax skrev 2014-03-21 10:35:06 följande:
    Vilken härlig berättelse, tack för att du delade med dig! Precis vad jag behövde läsa då jag som några av er andra börjar känna panik inför förlossningen. I vår föräldrautbildningsgrupp var vi 8 par som klickade väldigt bra, så vi har fortsatt hålla kontakten, jättekul! Alla med bf inom en månad. Nu har 3 bebisar fötts (i rätt ordning) och vi är näst på tur. Känns läskigt och lite overkligt. I bland har jag fortfarande svårt att förstå att det ligger en liten bebis där inne. 2 dagar kvar till bf..

Roligt att följas åt Kan inte heller fatta att det är någon där inne som snart ska ut. Känns som ett halvår kvar. Går så segt. BF +2 idag
  • jesspett
    Längtanefterlilladig skrev 2014-03-21 10:54:23 följande:

Se där ja! Blir kanske bebis för dig idag eller i helgen då Min bebis brukar bli snäppet lugnare vid sammandragningar. De gillar ju inte det tydligen
    Kanske kanske! Men samtidigt har man ju hört om folk som har sammandragningar flera veckor innan så jag försöker hålla mig cool. Med betoning på försöker ;)
  • Lovely90

Igår föddes vår efterlängtade lilla skatt, Blev igångsatt på BF+15 (42+0) och 13h efter läkarundersökningen kikade lilla Svea ut. Från den aktiva fasen under förlossningen tog det bara 3h, så det fick fort trots igångsättning :).

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014