• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Emelie e

Den 21/3 föddes vår lilla tjej, 3610 gram och 48 cm lång. Tillkom tyvärr komplikationer då jag förlorade mycket blod och fick opereras. Missade mycket tid med vår tjej då jag var för svag, men nu är allt bra och det är fantasiskt, kan titta på henne hur länge som helst :)

• Hallonpaj88
    Emelie e skrev 2014-03-26 11:41:10 följande:

Den 21/3 föddes vår lilla tjej, 3610 gram och 48 cm lång. Tillkom tyvärr komplikationer då jag förlorade mycket blod och fick opereras. Missade mycket tid med vår tjej då jag var för svag, men nu är allt bra och det är fantasiskt, kan titta på henne hur länge som helst :)

Grattis! Får jag fråga vad för komplikationer?

Jag förlöstes nämligen med sugklocka, förlorade en liter blod och fick oxå opereras.
  • Sopp
    jesspett skrev 2014-03-26 16:20:45 följande:
    Ingen bebis här men däremot föddes två små lamm här på gården idag! =D

åå så söta! inget barn här heller. Började må illa ikväll och mer "mens"värk en tidigare. Hoppas att det är en liten antydning till något men antar att det kan hålla på såhär i 2 veckor till lika gärna
  • emlan25

Hej Alla nyblivna mammor. 
    Jag är en porträttfotograf i Stockholm som bygger upp min portfolio kring "newborns" och behöver bebisar under 3 veckor för fotografering. 

Jag vill ha sovande bebisar som man lägger i olika positioner så räkna med att fotograferingen kan ta 2-3 timmar då dom små inte sover på beställning ;)

Vad ni får: 

*En gratis fotografering med ca 10 bilder redigerade

Mina krav:
    * Att jag får använda bilderna på min hemsida, fb page, blogg
    * Att ni kan komma till min hemmastudio i Rönninge utanför Stockholm
    * Att barnet är under 3 veckor

Kolla min hemsida emlafoto.com  

maila mig info@emlafoto.com 

• xStellax
    jesspett skrev 2014-03-26 16:20:45 följande:
    Ingen bebis här men däremot föddes två små lamm här på gården idag! =D

Å vad mysigt!! så söta de är!

Väntar fortfarande på min bebis också.. bf +4 i dag och det känns som att hon aldrig kommer komma ut.
    var hos bm i går och fick iaf datum för igångsättning så vet med all säkerhet att hon är ute om 10 dagar.
    Hoppas dock hon bestämmer sig för att titta ut lite tidigare.

• Emelie e
    Hallonpaj88 skrev 2014-03-26 15:36:24 följande:
    Grattis! Får jag fråga vad för komplikationer?
    Jag förlöstes nämligen med sugklocka, förlorade en liter blod och fick oxå opereras.
    Jag hade rester av moderkakan kvar och förlorade 1,6 liter blod. Så fick då opereras för att få stopp på blödningen. Fick senare dåligt blodvärde och fick järn intravenöst.
  • Evelinaan

Hej, jag är med kvar, gått över 7 dagar nu och var hos barnmorskan och fick dag för igångsättning. Riktigt deprimerande faktiskt, känns som om bebis aldrig kommer ut men nu är det nära. Någon mer som fått tid för igångsättning? 

• Längtanefterlilladig

Stort grattis till alla nyblivna mammor! Och ni som fortfarande väntar. Håll ut. Bebisen kommer komma när ni minst anar det & det är fantastiskt. Den 23 mars 23.43 blev jag mamma till Walde. Han vägde 3915 gram & var 52 cm lång. Snabb förlossning helt utan komplikationer. Och jag som oroat mig så. Nu njuter vi av varje minut

• Längtanefterlilladig
    Sarilari83 skrev 2014-03-25 17:03:07 följande:
    Jag är också kvar. Beräknad den 30:e, på söndag alltså. Det är andra barnet för mig och första kom BF+6 så vi får väl se när denna "lilla" rackare behagar poppa ut! Tänkte också passa på att fråga, är de någon som fått djävulska sendrag i ljumskarna mot slutet? De har jag! Det slår till som en blixt från klar himmel och drar ihop sig i ljumskarna som en brutal sendrag som går från 0 till 100! Känner mig lite muppig faktiskt när man är och handlar och helt plötsligt börjar åma mig o hoppa runt o stretcha. Känner hur folk stirrar och funderar om jag tänker föda på plats  Hade inte så med första barnet.

Exakt så började det på mig fyra dagar innan förlossningen
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014