• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MagdalenaZ

Hej alla. Varit jättedålig på att uppdatera här :( jag födde min flicka den 22 mars kl 11.25 .. jag kommer berätta mer om förlossningen när alla fött! :)

Håll i er tjejer, jag kam fortfarande inte fatta att man kan få så mkt kärlek till ett litet människobarn! :)

• Sopp

grattis till alla nya barn och de som är på g! Nu är jag snart ensam här inne :( BF -1 och inga känningar mer än sammandragningar, börjar tvivla på att det blir ett marsbarn för min del

• jesspett

Ja, jag har heller inga känningar what so ever vilket är förvånansvärt uttröttande!

Pendlar väldigt mycket mellan "äh, bra då hinner jag bygga kaninbur/förbereda för lammen/träffa den o den/skriva bättre anvisningar till djurvakterna" osv och "jag skiter i allt och tänker bara ligga på soffan hela dagen idag i en tyst protest" ;)

• Sopp

jag har tyvärr inga djur att ta hand om så soffan blev det uppenbara valet. Det dumma är att även om jag vet att de flesta förstagångsföderskorna går över tiden, och att även jag mycket väl kan vara en av dom - så var jag HELT övertygad om att detta inte skulle ske i mitt fall 

• xStellax

Jättegrattis till er som fått bebis!! Verkar ju som att det är på gång för många nu också. ÅH jag är inte alls avundsjuk.. Flört

Hade bf i går och bröt i hop totalt när jag insåg att jag skulle gå över.. magen är lugnare än någonsin.. inga sammandragningar, inga förvärkar, ingenting!! Dock en ganska aktiv bebis och det är ju i alla fall positivt.
    Men trodde inte att det skulle vara så psyktiskt jobbigt att gå över (om så bara än så länge en dag!!! hur blir det om det blir 14 dagar??!) det känns ju liksom som att hon aldrig ska komma ut... 
    Orkar liksom inte göra så mycket heller.. allt är ju förberett nu ju. Blir nog soffan i dag. Ska försöka tvinga ut mig på en promenad.

Har tur som har en väldigt positiv man som peppar mig nu sista tiden. Kom ut nu bebis!!!

• Zobeideh

Hej allesammans!
    Nu har man äntligen blivit mamma till en liten gosse som bestämde sig för att komma igår 23/3 17:52 3660 gram och 51 cm lång vi alla mår super och lever just nu i en bebisbubbla

• Heene

Nu kan även jag meddela att det fötts en till bebis. Lyckan är total! Kl 0454 den 23/3 kom en underbar tös till världen. Jag som har vart så säker på att det skulle bli en pojke hela graviditeten :) men nu ligger jag här med en dotter på bröstet och allt käns så självklart. Det har bott en Elise i min mage i 9 långa månader :)

• Sopp

Grattis Zobeideh och Heene! BF idag och ännu ingen bäbis på g här :( Vilket antiklimax, man räknar ner till den här dagen i 280 dagar, och när den väl kommer sitter man o äter messmörsmackor i mjukisbyxor och kollar på tv

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014