• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • jesspett
    Evelinaan skrev 2014-03-27 15:12:00 följande:
    Hej, jag är med kvar, gått över 7 dagar nu och var hos barnmorskan och fick dag för igångsättning. Riktigt deprimerande faktiskt, känns som om bebis aldrig kommer ut men nu är det nära. Någon mer som fått tid för igångsättning? 
    Samma för min del. Var hos bm idag, bf +7 och hon gjorde en hinnsvepning. Har känt lite molande efter det men inget att hänga i julgranen. Om inget hänt innan den 4de april åker jag in för igångsättning och just nu känns det som att inget kommer ske av sig självt. Sjukt hur psykiskt påfrestande det kan vara att gå över tiden!
  • Evelinaan
    jesspett skrev 2014-03-27 15:53:22 följande:
    Samma för min del. Var hos bm idag, bf +7 och hon gjorde en hinnsvepning. Har känt lite molande efter det men inget att hänga i julgranen. Om inget hänt innan den 4de april åker jag in för igångsättning och just nu känns det som att inget kommer ske av sig självt. Sjukt hur psykiskt påfrestande det kan vara att gå över tiden!
    Jag frågade min bm om hon inte kunde göra en gynundersökning och se om jag var öppen något men hon sa att man inte gör det, så lite undersökningar som möjligt för infektionsrisk... så frustrerande när man hör av flera vänner att de har fått det och även läser här på tråden om de som fått hinnsvepning och annat... Helt sjukt psykiskt påfrestande är det men bara till att vänta och vänta. 

Hoppas det kommer igång för dig nu då, gjorde den ont med hinnsvepning?
  • Sarilari83
    Längtanefterlilladig skrev 2014-03-27 15:37:47 följande:

Exakt så började det på mig fyra dagar innan förlossningen
    Bara hoppas de är på G nu då. Haft blodslem hela dagen idag och nån värk då och då så kanske kanske =)
  • xStellax

Grattis Längtanefterlilladig! Vad skönt att höra att förlossningen gick så bra då du var så orolig innan!

• xStellax

Jag fick tid för igångsättning den 6 april. Känns skönt med ett slutgiltigt datum men annars känns allt väldigt jobbigt just nu. Många tårar i dag över bebis som inte vill komma ut. :'( fysiskt jobbigt i kroppen men det psykiska är nästan värre.

• Lovely90

Jag vet precis vad ni går igenom som går och väntar. Vår Svea kikade inte ut förrän på BF+15 när vi blev igångsatta. Det är sjukt påfrestande psykiskt och det är inte mycket som hjälper att höra. MEN jag kan lova er att det är värt all väntan när ni väl får träffa era små :)

• jesspett
    Evelinaan skrev 2014-03-27 16:27:30 följande:
    Jag frågade min bm om hon inte kunde göra en gynundersökning och se om jag var öppen något men hon sa att man inte gör det, så lite undersökningar som möjligt för infektionsrisk... så frustrerande när man hör av flera vänner att de har fått det och även läser här på tråden om de som fått hinnsvepning och annat... Helt sjukt psykiskt påfrestande är det men bara till att vänta och vänta. 

Hoppas det kommer igång för dig nu då, gjorde den ont med hinnsvepning?

Ja, det är så sjukt konstigt att det är olika i olika landsting tycker jag. Med allt!

Hur som så kände hon att min tapp var mjuk, ca 2 cm kvar och jag var öppen 1-2 cm så något håller ju på att hända även om det går låååångsamt. 

Det gjorde inte ont med hinnsvepningen, visst kändes ett litet obehag när hon var där o pillade men absolut inget som jag skulle säga att det gjorde ont. Inget mer har hänt sen dess så jag är nog kvar här ett tag.  Suck! 

• nutcase88

Var beräknad idag (27/3-14) men lillkillen vill inte komma ut. Suck! Vill sååååå gärna träffa honom nu! :(

• anaconda

Fick värkar i söndags kl 22, och hade först ca 30 min mellan varje sen kom de tätare, 04 är jag inskriven på förlossningen och är öppen 4 cm! Men ville inte öppna mig mer så fick snabba på medel, ganska fantastisk upplevelse en förlossning tycker att jag hade en grymt bra fast de drog ut på tiden, Izabella är född måndag 24/3-14 Kl 20.16, hon va en stooor tjej på 4410g 53 lång! Hade en underbar barnmorska med som hjälpte massa så jag fick bara en liten bristning och två stygn :) dock förlorade jag ca 1,7 L blod så har fått järn på påse i dropp format och strikta order att vila, åkte hem idag från bb och de va fantastiskt att få komma hem igen! Ska på återbesök på lördag med Izabella och jag ska ta nya prover på torsdag nästa vecka, hoppas dom är bra då!!

Så nu ska vi leva lite i bebis bubbla <3

• anaconda
    nutcase88 skrev 2014-03-28 00:13:56 följande:

Var beräknad idag (27/3-14) men lillkillen vill inte komma ut. Suck! Vill sååååå gärna träffa honom nu! :(

Han kommer, han kanske bara inte är riktigt färdig bakad än :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014