EmilyMAndersson skrev 2013-11-22 12:00:55 följande:
Ser att några börjat föräldragrupp, det skulle vi egentligen också ha gjort, men det blir framflyttat till januari. Jag som vill ha allt klart i tid känner mig superstressad så vi kommer börja lite hemma med avslappningsövningar då vi fått låna en cd av en vän.
Många har reagerat på att vi köpte klart det mesta så tidigt och tyckte att jag var så snabb med allt, men jag får sån hjärtklappning så det känns som om att jag slits itu om den stressen kommer krypande. Jag har låtit alla få tycka som dom vill, det är svårt att förklara för någon som inte förstår hur det är med den stressen. Nåväl låt oss hoppas att bebisen stannar inne, för om jag förstått det hela rätt så kommer vi inte vara klara förrän i mitten på februari ev. senare, vilket innebär att vi kanske inte hinner gå alla träffar innan han är här... :/
sen såg jag att ni pratat lite efternamn, då jag heter Andersson och lever med förhoppningen att vi blir familjen Dahlberg till slut så blir det sambons efternamn, tycker det namnet är fint, inte för vanligt och inte för ovanligt :)
Hur har ni det med namnförslag? Är alla överens med sin partner? Har de flesta bestämt sig vad ni ska välja mellan? Vi har än så länge inte kommit överens om något, vi som alltid tycker samma i vanliga fall, med inredning, uppfostran, smak, uppförande, ja allt. Det här känns hopplöst, vi har aldrig varit så oense som nu, det känns så konstigt när man är van vid att för det mesta tycka samma :)
Vi börjar också föräldragrupp i januari men har hamnat i en grupp med andra som skall ha i februari. Tycker det känns skönt att det börjar i januari så det inte är för tidigt, jag är lite tvärtemot dig, vill helst inte fixa för mycket även om jag i vanliga fall vill vara ute i god tid med allt.
Gällande namn så har vi flicknamn klart, Svea. Men pojknamn är desto svårare, där är vi inte överens alls. Får hoppas det blir en tjej så blir allt mycket enklare xD