Inlägg från: Lovely90 |Visa alla inlägg
  • Lovely90

Första barnet - BF Mars 2014

Sirek skrev 2013-11-17 10:02:11 följande:
    Det kanske är ett tecken på att er skrutt kommer några dagar tidigare; ) men kul med kurserna. Då hoppas jag på motsvarande i januari för mig.

Haha. Kanske. Jag tillhör nog ändå D få som inte vill att bebis skall komma tidigare, tycker mars känns bra, februari känns för snart, haha. Men enligt sista mens är det 25 februari som gäller, blev lättad när BM sa 5:e mars. Har kollat tävlingarna för mina tjejer inför nästa termin och första är 1/3 så tänkte jag skulle vara med på den, sen har de nästa i april så jag tänkte jag skulle vara tillbaka i hallen då. Därför blir det bra om bebisen kommer någonstans dör emellan. Haha.
  • Lovely90
    Hallonpaj88 skrev 2013-11-17 13:12:05 följande:
    Usch idag har jag en deppdag. Har haft så ont i vänstra skinkan sen i onsdags. Har haltat fram. Igår kväll högg det till så jag ramlade ihop men fick precis tag i dörrkarmen annars hade jag ramlat rakt på magen :( Har inte kunnat gå normalt sen dess och det hugger så fort jag rör mig. När jag ligger ner gör det väldigt ont men det hugger inte. Eftersom jag spänner mig får jag sammandragningar. Sambon åkte iväg för att handla så jag tänkte ta en varm dusch men höll på att ramla ihop i duschen så fick kämpa mig ut till soffan och här ligger jag nu o gråter pga smärtan. Vad kan det här vara? Har aldrig känt såhär. Har bara lite molvärk i ryggen annars är det i vänstra skinkan det hugger o sen strålar ner i vänstra benet. Värsta smärtan jag nånsin känt :(

Har själv svin ont i högra sidan av rumpan, helt galet! Det låste sig totalt när jag skulle plocka fram kläder idag så sambon fick bära mig till sängen så jag fick lägga mig en stund. Dessvärre har jag haft lite små ont i ryggslutet/rumpan ett tag men ignorerat det. Jag är ganska duktig på att ignorera smärta och fortsätta i rasande fart ändå. Bröt ihop totalt när jag insåg att jag nog inte kommer kunna jobba så länge som jag vill (fram till 2 veckor innan BF). Tror det är ischias nerven som ligger i kläm för min del vilket gör mig skit irriterad!
  • Lovely90

Behöver alla tips jag kan få om hur man får ordning på ischiasnerven? Har knappt kunnat gå på jobbet idag, 7-19 pass och är nu helt död i rumpan/benet. Fasar lite för morgondagen men jag vägrar vara hemma!

• Lovely90
    Heene skrev 2013-11-18 21:31:03 följande:
    Jag har sen tidiga tonåren haft lite problem men den nerven och då har det hjälpt lite att "hänga" ut den så att trycket lättas. ta tag i tex en stadig dörrkarm och häng ut ryggen en stund. Jag köpte en billig dörrstång, typ en sån här, för en massa år sen och det hjälper en aning för mig iaf. Det har inte tagit bort smärtan men det har lättat lite på trycket för mig iaf =) Hoppas du får bukt med det snart för jag vet hur ONT det gör när det väl sätter igång. Lider med dig =(

Tack för tipset! Vi har ribbstolar på jobbet så skall försöka använda dem :).
  • Lovely90
    Heene skrev 2013-11-20 09:40:45 följande:
    jag har inte så stor koll på dagis, är det ettårs-gräns som gäller eller? för jag kan tänkta mig liten kommer att få börja runt 1-1,5 ungefär.

Japp" ett års gräns men du får ställa upp i kö tidigare . Barnet får dock inte början innan det fyllt 1 år.
  • Lovely90

Går in i v.26 idag, känns ju helt gaaalet! 3,5 månad tills det är tänkt att bebis skall komma till oss. Funderar lite på vad det är som behöver fixas innan bebis kommer och i så fall när det är dags att börja fixa? Vill inte fixa för mycket för tidigt och någon sängmontering blir det nog inte förrän bebis är hos oss.

• Lovely90
    Ziiah skrev 2013-11-21 09:41:09 följande:
    Härligt!
    Det jag ser som ganska viktigt att ha klart innan är väl att man tvättat alla bebiskläder och sängkläder osv, det orkar/vill man nog inte göra direkt när bebisen kommit hem. Man kan ju också bara köpa saker och montera och ställa i ordning senare, om det känns bäst så. Det spelar ju ingen roll när man köper och fixar i ordning allt, bara det finns saker och är enkelt fixat när bebisen är ute så man bara kan få njuta lite i början också. Vad har ni för saker till bebisen nu? :)
    Vi har köpt lite bebiskläder, gjorde en lista på vad vi har imorse. Vi har 2 bodys i stl.50, 3 i stl.56 med tillhörande byxor. Sedan en stickad overall i stl.56. Har tänkt köpa byxor till de små bodysarna, sedan mössa och tossor att ha ute. Just det, en pjamas i stl.56 med.

Sängkläder och tillbehör är köpt, bara sängen som saknas. Sedan har jag sytt ett babynest med :).

Tycker det är svårt att veta när man skall införskaffa resten tänker hela tiden "tänk om bebisen kommer tidigare så har vi inte fixat allt" samtidigt som jag inte vill fixa för mycket för tidigt..
  • Lovely90
    Ziiah skrev 2013-11-21 15:52:33 följande:

Okey :) Men tänk som så att om bebisen kommer innan v 37 kommer den antagligen få ligga inne ett litet tag på sjukhuset och då har ni tid att fixa saker om det fattas något viktigt så det är nog inte så mycket stress på det. Till vecka 37 är det väl bäst om man har saker klart osv iaf. Men om det är leveranstid på saker så kanske man ska planera ut innan så att det levereras i tid. Egentligen behöver man inte så mycket extra till bebisen, i värsta fall kan den sova i sängen med er, man kan byta blöja på en handduk i soffan, sängen eller någon annanstans. Babyskydd kan man väl hyra från BVC?
    Vagn och babyskydd skall vi beställa nästa vecka förhoppningsvis. Det var tydligen ca. 3 månaders leveranstid... Vi hämtar nog inte hem det förrän bebis kommit dock. Sambon får hämta det när jag ligger på BB :).
  • Lovely90
    EmilyMAndersson skrev 2013-11-22 12:00:55 följande:

Ser att några börjat föräldragrupp, det skulle vi egentligen också ha gjort, men det blir framflyttat till januari. Jag som vill ha allt klart i tid känner mig superstressad så vi kommer börja lite hemma med avslappningsövningar då vi fått låna en cd av en vän.

Många har reagerat på att vi köpte klart det mesta så tidigt och tyckte att jag var så snabb med allt, men jag får sån hjärtklappning så det känns som om att jag slits itu om den stressen kommer krypande. Jag har låtit alla få tycka som dom vill, det är svårt att förklara för någon som inte förstår hur det är med den stressen. Nåväl låt oss hoppas att bebisen stannar inne, för om jag förstått det hela rätt så kommer vi inte vara klara förrän i mitten på februari ev. senare, vilket innebär att vi kanske inte hinner gå alla träffar innan han är här... :/

sen såg jag att ni pratat lite efternamn, då jag heter Andersson och lever med förhoppningen att vi blir familjen Dahlberg till slut så blir det sambons efternamn, tycker det namnet är fint, inte för vanligt och inte för ovanligt :) 

Hur har ni det med namnförslag? Är alla överens med sin partner? Har de flesta bestämt sig vad ni ska välja mellan? Vi har än så länge inte kommit överens om något, vi som alltid tycker samma i vanliga fall, med inredning, uppfostran, smak, uppförande, ja allt.  Det här känns hopplöst, vi har aldrig varit så oense som nu, det känns så konstigt när man är van vid att för det mesta tycka samma :)

Vi börjar också föräldragrupp i januari men har hamnat i en grupp med andra som skall ha i februari. Tycker det känns skönt att det börjar i januari så det inte är för tidigt, jag är lite tvärtemot dig, vill helst inte fixa för mycket även om jag i vanliga fall vill vara ute i god tid med allt.

Gällande namn så har vi flicknamn klart, Svea. Men pojknamn är desto svårare, där är vi inte överens alls. Får hoppas det blir en tjej så blir allt mycket enklare xD
  • Lovely90

När magen drar ihop sig/ blir stenhård är det troligen sammandragningar ni känner. Det är inget farligt så länge de inte gör ont och släpper snabbt när ni vilar. Jag kan få det flera gånger om dagen, ofta när jag böjer mig framåt eller lyfter saker som jag kanske inte borde. Även vid fysisk ansträngning. Fick det när jag var hos BM och skulle lägga mig på britsen för att lyssna på bebis hjärtslag och de berättade hon att det inte är någon fara. Sen får jag det olika mycket med, ibland blir magen bara lite hård och ibland känner jag både hur den blir hård och drar ihop sig. Men som sagt, inget farligt :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014