Inlägg från: Lovely90 |Visa alla inlägg
  • Lovely90

Första barnet - BF Mars 2014

Kom nästan precis hem från gymmet, har bara slängt i mig en macka och ligger nu i soffan och tar det lugnt. Tror bebis går i mammas fotspår för nu känns det som hen har ett eget gympass. Jäklar vad det bökar!

• Lovely90

Linda, 23 år från Kungsbacka. Sambon är lika gammal. Vi har varit sm i snart fyra år, sambos i två år. Tänkte kolla hur det funkar med havandeskapspennig, hur får man papprens? När behöver man söka? Har BF 5/3. Vill egentligen jobba hela vägen men min BM tyckte jag skulle söka för säkerhetsskäl.

• Lovely90
    j3nnyy skrev 2013-11-13 21:46:50 följande:
    På försäkrings kassans hemsida :) man kan söka hur tidigt som helst, efter att man fått moderskapsintyget. Det är ungefär en månad handläggningstid man skulle räkna med, så att du får nog räkna minst en månad innan du tänkt söka ifrån. Jag skickade in redan nu för att ha de gjort, och kunna överklaga om dom ger avslag, eller om dom behöver något för att komplettera. Har aldrig haft med försäkringskassan att göra, men förstått att det verkar vara lite krångligt så ville ha gott om tid

en, har heller aldrig haft med dem att göra, känns som en djungel allt det här. Förstår inte ens vart jag skall skicka mitt moderskapsintyg? Fick det förra veckan..
  • Lovely90

Gällande bebis sparkar så slutar bebisen nästan alltid sparka så fort sambon lägger på handen. Spelar ingen roll hur lång/kort tid jag legat med handen på magen. När det kommer till spjälskydden på gekås så fanns det rosa, blått och vitt när jag va där samt något som passade till ett visst påslakan om jag inte minns fel :).

• Lovely90
    EmilyMAndersson skrev 2013-11-15 17:08:25 följande:
    Kommer också ifrån kungsbacka ursprungligen, hade en Linda i min klass, men det kan väl omöjligen vara samma Linda som gick Bf? :)
    Haha. Detta va ju det konstigaste på länge! Men ja, det är jag! Lusigt hur man kan finna gamla klasskompisar såhär! Vad kul! Då är vi tre i klassen som väntar på bebis. Fick veta för ett tag sen att Jasmine skall ha med, men vet inte när :).
  • Lovely90
    Sirek skrev 2013-11-15 17:55:55 följande:
    Rosanna heter jag och är 27 år gammal. Är sedan två år tillbaka gift med min Andreas som är 28. Vi har varit tillsammans i 8 år. Vi bor numera i Kungsbacka i ett hus som vi renoverar steg för steg:) Kan tillägga att starten på graviditeten var jobbig på så vis att jag kräktes så mycket att jag blev inlagd och sjukskriven i 5 veckor(hyperemesis). Sedan vecka 22 är jag i princip mig själv igen:) sover hela nätterna och har inte ont. Kan dock kräkas men det sker utan förvarning och sedan mår jag bra direkt efter igen.:)

Lite kul att vi är tre från Kba även om Emily inte bor här längre :).
  • Lovely90
    Sirek skrev 2013-11-16 08:15:32 följande:
    Det känns som det är rätt låga odds på att vi är så många härifrån, men helt klart kul;) vet du något om föräldragrupp ännu? Tror bm sa att våran skulle börja i januari, tänkte om vi kanske hamnar i samma?:)

Nr, det är ju inte så stort. Haha. Våran börjar också i januari, vi blev satta i en grupp dör de skall ha i februari. Tror det var för att vi skall ha i början på mars. Men har inte fått hem papper eller så :). Bet du något om din?
  • Lovely90

Tror jag gått upp tre kilo hittills, skall enligt någon kalkylator på nätet komma upp till omkring 70kg vilket känns väldigt långt borta just nu cD

• Lovely90
    EmilyMAndersson skrev 2013-11-16 14:02:55 följande:
    Jasmine ska ha i februari, hennes syster ska ha 11 mars ;) Stort grattis!

Aha. Spännande :). Tack, grattis till dig med :)
  • Lovely90
    Sirek skrev 2013-11-16 21:46:21 följande:

Vi har bf 7 mars men tror bara det var marsianer i min:) och att vi verkar vara många 86or och 85or i den, dvs min ålder. vilken mvc har du? Jag går på den vid sjukhuset så kanske därför det skiljer..:)
    Går också på den vid sjukhuset, jag bytte barnmorska precis för den som jag hade först skulle sluta så vet inte riktigt varför hon satte oss med februari. Det var bara den nya barnmorskan som sa att det kanske var för att det var så tidigt i mars och att det kan ha varit många i slutet på februari i den gruppen. Vet inte vad det var för åldrar på alla, hann inte se det. Skall i alla fall på amningskurs i december :).
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014