Inlägg från: Lovely90 |Visa alla inlägg
  • Lovely90

Första barnet - BF Mars 2014

Sirek skrev 2013-11-23 10:12:55 följande:

Vecka 26 idag:) mår jättebra så det är verkligen himla skönt.

Läser att flera av er känner bebis nästan jämt (?). Jag känner inget när jag rör på mig. Känner ibland när jag sitter och mycket när jag ligger ner. Så mest på kvällen/tidig morgon. Någon som vet om det finns en måttstock på hur mycket sparkar man ska känna, eller är det mer att bebisen skall följa ett "mönster"?

Jag känner ibland när jag står upp men oftast när det på kvällen/ morgonen när jag ligger ner. Känner varje kväll när jag kollar på tv innan jag skall sova och varje morgon när jag börjar sent.
  • Lovely90
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-23 18:35:42 följande:

Jag oroar mig för att ha en för liten mage. Alla tycker jag har en liten mage. Både igår & idag har jag den här konstiga isande känslan i nedre delen av magen över blygdbenet. Kan det vara foglossning. Tycker bebisen har rört sig mindre idag än den brukar också. Går det inte över så ringer jag förlossningen och rådfrågar imorgon.

Många säger till mig med att jag har väldigt liten mage. Men jag är ju smal annars så för mig tycker jag att jag är väldigt stor. Tror inte man skall jämföra magar så mycket för alla är ju olika :)
  • Lovely90
    EmilyMAndersson skrev 2013-11-24 18:58:05 följande:
    Det här med tålamodet och en hund som är i 2 årstrotsen är inte roligt alla gånger, ibland vill jag bara slänga ut honom på gården och låta honom stanna där, men än så länge har jag inte gjort det :) Känner mig så hemsk när jag inser att jag vill vara elak mot vår hund och så blir jag ledsen istället. Det är ju en fas han måste gå igenom som alla andra, men gravid i sjunde månaden känns inte som bästa tillfället, t.o.m. andra runt omkring reagerar på hur han retar mig med flit, han är en mycket smart hund, men om han är riktigt smart så gör han bäst i att sluta :) Jag har hittills envisats med att inte köpa någon amningsbh då jag vet att jag kommer få köpa ännu en storlek större senare om jag tror rätt och som alla säger. Men nu var det verkligen på sista refrängen och `jag hade turen idag att få 3 st i exakt den storleken jag behövde just nu, det känns väldigt befriande och skönt att slippa skavet, det kanske skulle behövts en redan för en månad sen, har fler fått byta ut sina vanliga bh:ar? 

Jag har inte köpt någon amnings bh än, dock gått upp i BH storlek men tänkte vänta med amnings BH så länge jag kan :). Använder sport BH ganska mycket också :)
  • Lovely90

Såg att ni skrivit lite om pojk och flick magar i bildtråden. Hur skulle ni söta att ni urskiljer dem? Har aldrig förstått det..

• Lovely90

Alltså det är ju helt galet hur mycket kommentarer om kroppen man får ta nu som gravid. Bara idag har jag säkert fått närmre tio kommentarer om min mage och hur jag ser ut. Visserligen väldigt positiva kommentarer då alla säger att jag är så himla fint gravid, bara en liten mage. Men så tänker jag också: om jag varit fet som en padda, hade de kommenterat det med? Jag själv känner mig ganska tjock men det är ju för att jag är såpass smal i vanliga fall att min mage nu känns väldigt stor. Dock inget på ben/rumpa/armar än.

• Lovely90
    tvetalan skrev 2013-11-30 12:23:55 följande:
    Tror ni man har mindre "utåtstickande" mage om man är lång? Känner att min mage inte är så himla stor och hörde igår att det kan bero på att jag är lång? Vad tror ni? På tulet så var bebban så stor som den ska vara så det är inte det som oroar mig :)

Vet inte om längden spelar så stor roll, jag är inte speciellt lång (166 cm) och har inte överdrivet stor mage även om den syns ordentligt nu. Tror bara det är olika hur vi bär barnen och huruvida vi svullnar upp.
  • Lovely90

Jag har inte ens fått mäta min mage än, men tror jag kommer få göra det på nästa besök hos BM vilket blir i v.27+6 (nästa onsdag). Tror min mage är ganska medel nu, den har växt ikapp sig det senaste kan man säga. Dock bara rakt fram, ingenting på sidorna. Haha.

• Lovely90

Ligger och känner på bebis just nu. Hen ligger alltid och sparkar vid denna tiden på morgonen och vid samma tid på kvällen. Sen håller den igång nästan hela dagarna xD

• Lovely90
    Emmlala skrev 2013-12-02 19:14:28 följande:
    Måste bara gnälla av mig lite! Började misstänka att jag var gravid för att jag mådde illa på morgonen men det gick över så fort jag ätit eller druckit något, och så höll det på nästan en vecka och när mensen gått över med 3 dagar testade jag och ett tydligt streck visade sig! :) Sedan fortsatte illamåendet och kräkandet ända fram till v 17... v 18-22 mådde jag prima! Njöt av graviditeten och kände mig äntligen lite bekväm i min kropp igen. Och så fick vi dessutom se en livlig liten på ultraljudet! Gud vilken fantastisk känsla! Gick in i v 24 idag (23+0) och mår helt galet... igen... i lördags började jag få riktigt ont av foglossningar och det har hållit i sig till nu, inte sovit en blund i natt och är så trött att jag gråter för ingenting... Sjukskrivit mig själv idag och även i morgon för då ska jag till sjukgymnasten, men har inte så höga förhoppningar på att de kan hjälpa mig... någon med erfarenhet? Jobbar dessutom på en småbarnsavdelning på en förskola, kämpigt värre! Hoppas på att kunna få graviditetspenning, har sökt men inte fått svar ännu. Någon annan som jobbar med småbarn som fått eller inte fått penningen? Usch, vilket tråkigt inlägg... Får avsluta med att vi hittat vagn och skötbord som vi vill ha, och efter jul åker vi till ullared och handlar!

Jag jobbar också på småbarnsavdelning, har dock inte känt av några problem i arbetet ännu förutom att jag hade två dagar för någon vecka sen med jätte ont i ryggen så jag knappt kunde gå. Det gick över sen så nu arbetar jag som vanligt. Har sökt om gravpeng men skickade in det väldigt sent så hoppas jag hinner få svar. Egentligen vill jag jobba fram till BF men min barnmorska tyckte jag skulle gå en månad innan, sedan tycker hon att jag skulle söka om två månader ifall att jag skulle börja må sämre. Just nu känns det helt obegripligt att jags kulle må så dåligt att jag bara kan jobba december ut. Så jag jobbar nog januari ut också, är hemma februari och så kommer bebis i början på mars.
  • Lovely90
    MiniMatrix skrev 2013-12-04 12:45:19 följande:
    Jag behöver lite inputs. Har varit hemma måndag - tisdag och vilat pga trötthet och att jag mådde illa och spydde hela söndagskvällen. Nu sitter jag på jobbet igen men har ont i magen. Känns som mensvärk nästan och det verkar inte vilja ge sig. Vet inte om det är sammandragningar (hur känns dessa?) eller om det är vanligt magont. Känner bebisen sparka rätt långt neråt vid jämna mellanrum. Hade ni jobbat vidare (inget tungt jobb utan sitter framför dator) eller hade ni gått hem? Känns så dumt att gå hem när jag precis kommit tillbaka. :(

Beror lite på när du slutar och så men jag hade nog fortsatt jobba. Men sen är jag sån som person att jag jobbar in i det längsta. Tycket du skall göra det som känns bäst för dig!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014