Emmlala skrev 2013-12-02 19:14:28 följande:
Måste bara gnälla av mig lite! Började misstänka att jag var gravid för att jag mådde illa på morgonen men det gick över så fort jag ätit eller druckit något, och så höll det på nästan en vecka och när mensen gått över med 3 dagar testade jag och ett tydligt streck visade sig! :) Sedan fortsatte illamåendet och kräkandet ända fram till v 17... v 18-22 mådde jag prima! Njöt av graviditeten och kände mig äntligen lite bekväm i min kropp igen. Och så fick vi dessutom se en livlig liten på ultraljudet! Gud vilken fantastisk känsla! Gick in i v 24 idag (23+0) och mår helt galet... igen... i lördags började jag få riktigt ont av foglossningar och det har hållit i sig till nu, inte sovit en blund i natt och är så trött att jag gråter för ingenting... Sjukskrivit mig själv idag och även i morgon för då ska jag till sjukgymnasten, men har inte så höga förhoppningar på att de kan hjälpa mig... någon med erfarenhet? Jobbar dessutom på en småbarnsavdelning på en förskola, kämpigt värre! Hoppas på att kunna få graviditetspenning, har sökt men inte fått svar ännu. Någon annan som jobbar med småbarn som fått eller inte fått penningen? Usch, vilket tråkigt inlägg... Får avsluta med att vi hittat vagn och skötbord som vi vill ha, och efter jul åker vi till ullared och handlar!
Jag jobbar också på småbarnsavdelning, har dock inte känt av några problem i arbetet ännu förutom att jag hade två dagar för någon vecka sen med jätte ont i ryggen så jag knappt kunde gå. Det gick över sen så nu arbetar jag som vanligt. Har sökt om gravpeng men skickade in det väldigt sent så hoppas jag hinner få svar. Egentligen vill jag jobba fram till BF men min barnmorska tyckte jag skulle gå en månad innan, sedan tycker hon att jag skulle söka om två månader ifall att jag skulle börja må sämre. Just nu känns det helt obegripligt att jags kulle må så dåligt att jag bara kan jobba december ut. Så jag jobbar nog januari ut också, är hemma februari och så kommer bebis i början på mars.