Inlägg från: Lovely90 |Visa alla inlägg
  • Lovely90

Första barnet - BF Mars 2014

Tycker tiden går rasande fort och det har den gjort sen pluset i somras. Tror det beror på att jag har fullt upp hela tiden. Hoppas det fortsätter såhär till BF. Så har vi en härlig vår framför oss :)

• Lovely90
    M4nda skrev 2013-11-01 19:00:28 följande:
    Jag hade samma problem när jag skulle handla mamma byxor idag. Hon sa att jag skulle kolla på hm.se om de hade stl 32 där, ska kika där nu tänkte jag, håll tummarna :) Annars får man väl tvätta dom i 90grader..

Jag har bara hittat i stl.34 på HM och de var för stora för mig :(
  • Lovely90
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-01 22:19:07 följande:
    Jag har funderat lite över min vikt. Jag har ju mått illa väldigt länge & kräkt så kan ju hända att jag gått ner i vikt under den tiden. Jag vägde mig aldrig då. Har för mig att jag vägde 84.5 eller 85 när jag var på MVC i juli. När jag var hos läkaren i tisdags vägde jag 86. Det är ju inte någon viktuppgång alls knappt. Jag hade mer kläder på mig denna gången än förra dessutom & bara ett par jeans väger 2 kg. Jag tycker att jag äter bra & mycket mat. Får den lilla det han behöver?

Jag vägde 52 innan, väger nästan 55 nu. Är i v.23, men har ju bara lagt på bröst och mage, så antar att det är därför det inte är så många kilon. Min mamma hade gått upp 10 kg när hon var lika långt gången som jag. Jag vet att jag äter bra, äter både ordentligt och regelbundet men har alltid haft svårt att gå upp i vikt, så det är väl samma nu :).
  • Lovely90
    MiCorazon skrev 2013-11-02 15:25:51 följande:
    Vecka 22 här med och har gått upp 3 kilo de senaste 3 veckorna. Fram till dess stod jag still i vikten, men det beror nog på att jag äter mindre nu när jag är gravid. Blir så snabbt mätt så blir bara halva portioner jämfört med innan graviditet.

Samma för mig, äter inte alls mycket nu. Trodde det skulle bli tvärtom men blir verkligen mätt jätte snabbt!
  • Lovely90
    Saltad skrev 2013-11-03 09:10:22 följande:
    Håller på att skriva ihop min ansökan om grav.penning nu.. jättesvårt att veta vad man ska skriva egentligen. Känns så fånigt att förklara allt i minsta detalj. Jag jobbar på en småbarnsavdelning på förskola - alla VET att det är stressigt, slitsamt och med mycket lyft. Helt meningslöst att man ska behöva förklara det.. Suck! Är det någon mer som tänkt lämna in ansökan eller redan gjort det? 

Jag jobbar också på en småbarnsavdekning men har inte bestämt hur jag skall göra ännu. Vill egentligen jobba hela vägen men nästan alla säger att jag inte kommer orka (utom mina kollegor). Just nu mår jag väldigt bra och har unga som helst problem på jobbet, känner inte av graviditeten alls. Är ju i för sig bara i v.23 och det kan gå snabbt när man blir sämre sen säger dem. Skall till BM imorgon så tänkte prata med henne om det då :)
  • Lovely90

Dags för tredje besöket hos BM imorgon. Första efter inskrivning och RUL. vad fick ni göra som varit på det? Är lite spänd över vad som väntar.

• Lovely90

Var hos BM idag och allt såg bra ut. Fick höra hjärtljuden för första gången och de låg strax över 150. Gällande sammandragningar så är det ingen fara så länge de släpper när du slappnar av. Jag får de ibland när jag tränar och så men de släpper väldigt snabbt igen. Om du får det ofta och det gör ont så tycker jag du skall kolla upp det för säkerhets skull. Min BM sa att de skall inte göra ont såhär tidigt och de skall inte hålla i sig när man slappnar av.

• Lovely90

Min mage syns bara i vissa kläder, min BM sa till mig idag: jaha, det gömde sig en liten mage under tröjan i alla fall. När jag drog upp tröjan för att hon skulle känna. Det gör mig faktiskt ingenting att den inte är så stor, hellre det en jätte stor oxh få problem med rygg oxh sånt.

• Lovely90

Haha. Rakningen har jag faktiskt inte tänkt på att det kanske ute kommer få lägre fram, än så länge är ju magen så liten att det funkar precis som innan. Det som däremot tänkt på är att hg inte kommer kunna fixa tånagalrna sen xD

• Lovely90

Jag har bara köpt två mamma-leggings och en klänning. Skulle behöva ett par jeans, men alla är för stora :/. Så får vänta och se om jag blir lite större och kan köpa sen.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014