• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • mikaelah

Mango08: samma här, hade igår eftermiddags en åtsittande långklänning, hade lätt kunnat tro att jag var i vecka 17-18, inte så bra på jobbet, fick skyla magen :) lite jobbigt nu när man inte berättat för någon..

• dljh

Jag fick i tisdags (v6+6) en blödning med klumpar, jag började bli rädd för att det skulle vara ett missfall, det avtog och kom inget under natten. Dagen efter kom det lite till men inga klumpar, min sambo ringde 1177 och där dom så att det inte är nån fara så länge det inte gör ont också. Senare på kvällen började det spänna och göra ont och jag blev jätte rädd, då valde vi att åka till gynakuten på Sahlgrenska, där misstänkte de mf och jag förstod att hoppet var ute. Efter flera prover och ett vul visade det sig att den lille krabaten fortfarande fanns på plats precis som den ska vara. Men bredvid fanns ett stort mörkt parti som läkaren inte kunde förstå vad det var, jag fick åka hem med en ny tid om två veckor. Igår (torsdag) kom inget mer än lite brun/rött slem och jag mådde helt som man ska under en graviditet :) På kvällen började jag fundera på vad den klumpen kunde vara, fram med Google haha där sökte jag på "blodgrupp i livmodern" och hittade ett forum där flera hade samma symtom som jag, några hade fått fastställt att det var ett såkallat hematom, en blödning som kommer antingen från ett sprucket blodkärl eller att moderkakan ligger för långt ner. Detta påverkar inte embryot/fostret, men om det blir en stor blödning kan den få med sig fostret ut och bli ett mf. Det läker av sig själv och för att inte skada embryot/fostret är det total vila som gäller. Nu är det andra dagen med total vila och jag har inte haft någon blödning mer än bruna slemmiga flytningar vid toalettbesök :) nu får jag hoppas att hematomet försvinner och att den lille krabaten fortsätter växa som den ska :) nytt vul 8 augusti!! :)

• mikaelah

Dljh: skönt o höra att pyretmår bra!:) Även bra info tycker jag, att vid osäker blödning ta det säkra före det osäkra och vila.

• sooofie2013

Hej, jag tänkte hoppa in här!

Väntar första barnet och är beräknad till 2/3 2014. Väldigt oplanerat men väldigt välkommet! ;)

Jag är 25 år och min kille 21 år, vi har bara varit tillsammans i några månader och bor inte ihop än men det ska vi ändra på när vi kommer hem :) 

Plussade 23 juni och åkte till Paris med min pojkvän den 26 juni och här är jag nu. Sjukt varmt och har mått illa konstant i tre veckor nu, inte så mycket kräkningar tills nu de senaste dagarna. Vet inte riktigt vad man ska ta sig till när man är äcklad av allt, killens parfym luktar tom äckligt. :/
    Man är nog allt bra knäpp nu...

Hur mår alla andra, hur undviker ni illamåendet?     

• flickflack
    Längtanefterlilladig skrev 2013-07-25 08:50:04 följande:

Kände mig anfådd redan vecka 5. Det har inte blivit bättre. Jag upplever faktiskt också att det kliar mer på kroppen. Kanske man blir torrare i huden? Också mycket törstig speciellt eftermiddagar. Varit täppt i näsan sen jag plussade. Har också fått skörare naglar, finnar, halsbränna.

Är grymt avundsjuk på dig, vill också känna av symtom.
    Rädd att jag INTE är gravid längre.
    Är det så , är vi dömda at  INTE LYCKAS.  Rynkar på näsan   
  • Mango08

Köpte första mammabyxorna idag. Jag vet att det är lite tidigt men det var stor rea på HM så ett par jeans som hade kostat 299kr fick jag med mig hem för 50kr! Ett riktigt fynd!

Söt mage asan25! Här har du en bild på min. Skönt att veta att det inte bara är jag som sväller upp på eftermiddagarna. Tycker nog att din ser ännu mer svullen ut än min, jag kan iaf knäppa de flesta byxorna ;)

• Längtanefterlilladig
    flickflack skrev 2013-07-26 13:40:44 följande:
    Är grymt avundsjuk på dig, vill också känna av symtom. Rädd att jag INTE är gravid längre. Är det så , är vi dömda at  INTE LYCKAS.     

Nej då!Nu ska du inte va sån. Det finns dem som inte har symtom alls & som föder ett barn. Det finns dem som har massor av symtom. Ta det lugnt bara & njut av att du slipper må illa. Jag har mått illa hela dagen. INTE kul
  • asan25

Åhh fin mage Mango08.
    Jag tycker din mage ser större ut än min och är finare.
    Jag har ju tappat 80 kg men har huden kvar så den måste ju liksom fyllas ut först innan själva bäbismagen syns.

• flickflack
    Längtanefterlilladig skrev 2013-07-26 18:52:05 följande:

Nej då!Nu ska du inte va sån. Det finns dem som inte har symtom alls & som föder ett barn. Det finns dem som har massor av symtom. Ta det lugnt bara & njut av att du slipper må illa. Jag har mått illa hela dagen. INTE kul

Usch då, stackare, hoppas du har rätt att jag inte behöver oroa mig.
    Men jag längtar verkligen efter att må illa och kräkas och ha massa, massa graviditets symtom.
    Andeldningen till att jag inte känner av nått kan vara att på ett UL syntes ENDAST en TOM hinnsäck.
    Så jag har ingen levande bebis i mig... Gråter     
  • Natt

Idag har jag knappt kunnat sköta mitt jobb vissa stunder. Jag bara går och klöker och nästan kräks. Men nu är jag äntligen hemma och får vila och ta det lugnt och snart är maten klar med.

Trevlig helg på er alla!!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014