• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • anaconda

Jag känner inte så mycket jag häller och är i v 7, har bokat in ett vul 31 juli på st Görans sjukhus (är då 7+3) för att titta på ett litet hjärta ( hoppas dom hittar de)

• Strumpan81

Oj råkade skicka...

Tack för välkomnandet Längtan : )

Anaconda, skönt att höra att vi är flera med subtila symtom.

Ni som mått illa, har illamåendet varit konstant eller har det kommit och gått olika dagar?

• evelayna

vilken vecka har ni fått tid för inskrivning?
    på tisdag ska jag på "hälsomöte" då det är första barnet då skulle vi prata lite om mat och sånt.
    sen har jag fått inskrivnings tid den 30 augusti. då är jag i vecka 13. kändes lite sent :/

never drive faster than your angel can fly
  • Strumpan81

Evelayna, det låter alldeles normalt. Hälsosamtal på MVC sker från v 6 och framåt och inskrivningssamtal mellan v 12 -13

• LillsmurfanLisa
    Strumpan81 skrev 2013-07-24 13:41:21 följande:
    Oj råkade skicka...

Tack för välkomnandet Längtan : )

Anaconda, skönt att höra att vi är flera med subtila symtom.

Ni som mått illa, har illamåendet varit konstant eller har det kommit och gått olika dagar?
    Hej, välkommen och grattis :)

Jag har  haft raka motsatsen jämfört med dig. Jag har mått konstant illa (är i v 8, 7+3) dygnet runt och varken ätit eller kunnat röra mig från sängen vissa dagar. Tack och lov har jag haft jättestöd från min kille som hjälpt mig. Har spytt ibland, men inte varje dag. Det var ett helvete, men sedan ett par dagar tillbaka kommer illamåendet bara ibland och idag vaknade jag upp hela fri från illamående. Självklart spökar det direkt i huvudet och tankarna om varför jag nu inte mår illa bråkar med mig. Jag klämmer regelbundet på tuttarna för att kolla att de fortfarande är ömma och försöker njuta av att faktiskt kunna prata om mat, känna lukten av mat och till och med äta den :)

(By the way - jag bor också i Sthlm, väntar mitt första barn och är bara något år yngre än du. Har du kontaktat någon MVC än? Då jag befinner mig utomlands till sista augusti har jag fått tid först den 2 sep, på BB Stockholm Family Gamla Stan) 
  • Emaria

Strumpan81, grattis förresten! :) man behöver inte ha kämpat länge för att ha svårt att fatta. För oss gick det på första vilket totalt chockade mig eftersom jag gått och varit orolig för att vi kanske inte skulle lyckas alls...!

Är nu rädd att när jag ska till läkaren på fredag att jag kommer få ett negativt test. Att allt är en dröm!

• nkw
    evelayna skrev 2013-07-24 15:12:46 följande:
    vilken vecka har ni fått tid för inskrivning?
    på tisdag ska jag på "hälsomöte" då det är första barnet då skulle vi prata lite om mat och sånt.
    sen har jag fått inskrivnings tid den 30 augusti. då är jag i vecka 13. kändes lite sent :/
    Jag ska på hälsosamtal på måndag och sen inskrivning den 9/8 då går jag in i vecka 9 :)
  • Natt

Helt sjukt att jag just nu blev glad av att läsa att du Lillsmurfan också klämmer på tuttarna för att känna att de är ömma, Jag gör också det och sen tänker jag att jag är ju sjuk :) men på nåt vis så känns det liksom tryggt att det finns liksom ett tecken kvar.

Jag som också haft mf innan måste säga att denna graviditet känns helt annorlunda än den och det får mig verkligen att tro på denna :)

går in i vecka 9 idag :D 8+0   

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014