• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Fantastico

Förresten, är det fler än jag som har lite "ovanliga symptom" såsom klåda (mest på brösten, magen och könsorganet), konstant törst (lever på isvatten), nästäppa (framför allt på kvällarna) och andfåddhet? Ändå är jag endast i 6:e veckan!

• Saffron

Jag har varit oväntat trött och flåsig, andfådd vid fjällvandring i veckan. Kände mig totalt utpumpad, och fick stanna var 10-meter när vi gick uppför Åreskutan i förrgår... dagen efter fick jag pos gravtest... Idag var vi ute igen, inte lika tuff tur, men jag blir jättetrött så det nästan flimrar för ögonen och flåsig så fort det blir minsta lilla uppförsbacke. Riktigt SÅ dålig kondis har jag inte...

• Victrix

Väldig törst - check, andfåddhet - check och sedan har jag fått fler leverfläckar, någon mer som uppmärksammat den förändringen?

• asan25

Idag går jag in i vecka 9 och är hur lycklig som helst (det är tom kul att stryka kläder...Flört)

Jag har oroat mig jättemycket för missfall tidigare i min graviditet men har nu bestämt att så länge jag inte har ont eller blöder så ska jag inte lägga negativa tankar på min energi utan bara vara glad och ta en dag i taget. Det finns INGET som säger att just min graviditet ska sluta i missfall (även om jag har lite odds mot mig som tex ålder) men varför oroa sig för något jag ändå inte kan påverka?

Nej, nu ska jag njuta av att må illa, ha migrän varje dag, inte kunna känna stekos, vara trött jämt och kissa 1 gång/timman Skrattande, dvs mina symtom just nu. 2 arbetsdagar kvar innan semestern och exakt 1 vecka kvar till inskrivning.

Jag vet att det är svårt att inte tänka för mycket och att inte oroa sig men jag vill ge er alla en stor kram och säga att NJUT av dagen/helgen/veckan/livet som gravid och analysera inte symtom så mycket eftersom alla personer är olika, några har inga symtom alls men föder ändå ett välskapt barn och andra mår kass och så vidare. Symtom har inget med barnets mående att göra!

Kram!

• Längtanefterlilladig
    Fantastico skrev 2013-07-24 22:18:25 följande:
    Förresten, är det fler än jag som har lite "ovanliga symptom" såsom klåda (mest på brösten, magen och könsorganet), konstant törst (lever på isvatten), nästäppa (framför allt på kvällarna) och andfåddhet? Ändå är jag endast i 6:e veckan!

Kände mig anfådd redan vecka 5. Det har inte blivit bättre. Jag upplever faktiskt också att det kliar mer på kroppen. Kanske man blir torrare i huden? Också mycket törstig speciellt eftermiddagar. Varit täppt i näsan sen jag plussade. Har också fått skörare naglar, finnar, halsbränna.
  • evelayna
    Strumpan81 skrev 2013-07-24 15:27:31 följande:
    Evelayna, det låter alldeles normalt. Hälsosamtal på MVC sker från v 6 och framåt och inskrivningssamtal mellan v 12 -13
    nkw skrev 2013-07-24 18:58:51 följande:
    Jag ska på hälsosamtal på måndag och sen inskrivning den 9/8 då går jag in i vecka 9 :)

verkar va väldigt olika :/ jag gick in i vecka 9 idag och på inskrivningen är jag i vecka 14 :/
    never drive faster than your angel can fly
  • LillsmurfanLisa
    Fantastico skrev 2013-07-24 22:18:25 följande:
    Mina mage och mina tuttar kliar konstant. Jag tror det kommer sig av att huden sträcks ut lite där hela tiden (för oj vad svullen jag är!). Nästäppa, absolut! Och som någon annan skrev, extremt sköra naglar och finnar...
  • Mango08

Jag är i v 9 nu (8+3), och min mage sväller upp jättemycket på eftermiddagarna, det ser verkligen ut som en gravidkula. På morgonen är den alltid ganska normal. Är det någon annan som upplever detta? Det ser helt sjukt ut iaf. Glad

Jag sov en hel natt inatt utan att gå upp och kissa vid 03-04 tiden. Har annars behövt gå upp och kissa varje natt de senaste tre veckorna. Det var ganska skönt att få sova men jag blev ju direkt lite orolig att något var fel. Det är så jobbigt att gå och noja över uteblivna symptom. Längtar till v.12 då risken för MF minskar rejält

• asan25
    Mango08 skrev 2013-07-25 19:20:28 följande:

Jag är i v 9 nu (8+3), och min mage sväller upp jättemycket på eftermiddagarna, det ser verkligen ut som en gravidkula. På morgonen är den alltid ganska normal. Är det någon annan som upplever detta? Det ser helt sjukt ut iaf. Glad

Jag sov en hel natt inatt utan att gå upp och kissa vid 03-04 tiden. Har annars behövt gå upp och kissa varje natt de senaste tre veckorna. Det var ganska skönt att få sova men jag blev ju direkt lite orolig att något var fel. Det är så jobbigt att gå och noja över uteblivna symptom. Längtar till v.12 då risken för MF minskar rejält

Så här ser min mage ut på eftermiddagarna/kvällarna (oftast efter lunch och framåt, är dock helt platt på morgonen och när jag ligger ner). Jag gick in i vecka 9 idag (8+0)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014