Längtanefterlilladig skrev 2013-07-22 13:47:04 följande:
Måste fråga er här som är gravida i samma vecka som jag. Igår gick jag in i vecka 7. Är alltså idag 6+1. Det har blivit mer & mer molande värk för mig. Både i lördags, söndags & idag har jag trott att hoppet varit ute. Men inget blod. Idag har det varit värst. Fick gå hem från jobbet nu för att jag hade molande värk. Ont i vänster äggstock. Det maler hela tiden. Jag har ont i ryggen & öm i magen. Uppsvälld mage. Ibland när jag haft ont i magen tror jag det är mensvärk men visar sig sedan att det var gaser eller att jag behövde gå på toa. Jag har iblanda svårt att skilja på de smärtorna. Det är inte jätte mycket värk. Och det blev bättre nu sen jag vilade hemma en stund. Har ni också ont?Är ju fasen höjden av otur med. Min läkare har semester, min vårdcentral har semesterstängt, mödravården har stängt telefonkön, barnmorskemottagningen har stängt telefonkön, gynakuten har stängt telefonkön. SUCK!!! Är orolig faktiskt. Men har läst att utomhavandeskap ska vara staka smärtor & blödning. Jag har inget av det.
Är i vecka 7+5. Jag har värk mitt i magen (livmodern) som kommer och går (ligamentssmärtor-livmodern växer), har haft detta i flera veckor nu. Känns ungefär som mensvärk som sätter igång, men varar alltifrån någon minut till en kvart typ.
Har blivit körig i magen sedan jag blev gravid (ja, inget trevligt), hård i magen, gasig. Och precis som du känner jag hugg och smärta ibland när det är att jag behöver gå på toa.
Sedan har jag ibland hugg på höger sida då äggstocken där är en del förstorad, men det har nog med att göra att jag gjort IVF-behandling. Har du stimulerats med några hormoner för att bli gravid?
Sista tanken jag har är ju som du säger, utomkveds. Detta misstänktes på mig då jag hade ordentliga smärtor som kom och gick (berodde på överstimulering - vätska i buken). Då var det som kramp mitt i magen, kom i omgångar.
Och för min del (har kontrollerats med blodprover och ultraljud) har allt varit normalt och då har jag ändå haft två blödningar. Så vad jag vill ha sagt är att det inte behöver vara något fel utan det vore väl kanske snarare konstigt ifall kroppen inte reagerade alls på att man är gravid. Håller tummarna för dig och att du snart få komma i kontakt med någon som kan lugna dig med något mer konkret än jag.