• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • qwerty1234

Jag har också kraftig molvärk och har så haft hela tiden. Det är banne mig inte skönt!

• M4nda

Hej allihopa :) Tänkte också följa denna tråden. Har efter att ha gjort 10 gravtest med svaga streck och plus och tillslut ett CB digitalt äntligen insett att jag är gravid :) Om allt går som det ska är bf i slutet av mars.

Jag har också mycket molvärk trots att det är så tidigt. Skönt att höra att andra har det med, då är det nog som det ska :)

Grattis alla!

• Fantastico

Hej allihopa! Jag är också gärna med i tråden Glad
    Jag är 29 år och min man är 30 år, vi bor i centrala Göteborg och väntar vårt första barn!
    Slutade med mina p-piller i slutet av december -12 men blev ändå förvånad över det starka plusset som jag fick när jag gjorde ett gravtest i fredags (19/7). Är i vecka 6 (5+1) och bfl är den 24/3. Som vi längtar!
    Har stark molande värk i magen och underlivet, spända bröst, illamående, minskad aptit och ont i svanken. Men för övrigt mår jag jättebra och försöker att njuta av graviditeten fastän risken för MF finns konstant i bakhuvudet...
    Är jag den enda som redan har berättat för flera av våra nära och kära? Kan inte hålla oss, vill ju dela med oss av vår lycka! Vi resonerar som så att om det skulle ske ett missfall (peppar, peppar!) så vet de närmsta i vår närhet om vår situation och kan stötta oss genom det svåra...
    Kram på er alla och GRATTIS!

• M4nda
    Fantastico skrev 2013-07-24 12:12:56 följande:

Hej allihopa! Jag är också gärna med i tråden Glad

Jag är 29 år och min man är 30 år, vi bor i centrala Göteborg och väntar vårt första barn!

Slutade med mina p-piller i slutet av december -12 men blev ändå förvånad över det starka plusset som jag fick när jag gjorde ett gravtest i fredags (19/7). Är i vecka 6 (5+1) och bfl är den 24/3. Som vi längtar!

Har stark molande värk i magen och underlivet, spända bröst, illamående, minskad aptit och ont i svanken. Men för övrigt mår jag jättebra och försöker att njuta av graviditeten fastän risken för MF finns konstant i bakhuvudet...

Är jag den enda som redan har berättat för flera av våra nära och kära? Kan inte hålla oss, vill ju dela med oss av vår lycka! Vi resonerar som så att om det skulle ske ett missfall (peppar, peppar!) så vet de närmsta i vår närhet om vår situation och kan stötta oss genom det svåra...

Kram på er alla och GRATTIS!

Jag har också berättat, men bara för familjen :) Resonerar lite som du, skulle det bli ett mf så skulle de ändå få reda på det..
  • Emaria

Fantastico, grattis! Bor också i Göteborg och har BF ganska nära dig. :)

Vi har valt att vänta av lite olika anledningar. Framförallt kanske för att vi inte vill behöva ta det där samtalet om mf, ifall det skulle bli så. Bidragande är även att min mans syster är gravid med 2 mån mellanrum. Vill gärna att fokus ligger på henne just nu. Vår situation är dessutom inte optimal eftersom jag jobbar i Norge, och blir det inget nu behöver man inte ta den diskussionen med någon mer eller oroa dem osv. Vi hinner landa lite mer själva. Eftersom jag mår så bra känns det väldigt overkligt nu.

Har däremot berättat för min bästa vän som bor här i Oslo och det känns skönt att dela det med henne!

• mikaelah

Vi har bara berättar för våra närmsta 2 vänner, så nu ska även dem börja försöka! Kul då det inte är så många av mina kompisar som har barn. (2st här i stan). Vill så gärna berätta för familjen men det känns liiite tidigt, går in i v 7 idag. Blir nog efter bm besöket 21/7! :)

• Strumpan81

Hej på er, jag hoppar också in här

Jag är 31 år och min sambo 38 år. Vi har försökt få barn i 2,5 år och gjort fyra IVF försök utan minsta tillstymmelse till positivt graviditetstest.

Så helst plötsligt har jag blivit spontant gravid. Känns helt overkligt. Är i vecka 4+5 eller 4+6 idag.

Jag oroar mig för att jag har så lite symtom. Lite ömma bröst och bröstvårtor och lätt illamående som kommer och går. Förra veckan hade jag lite lätt molvärk. Vill känna mer.

Har tagit Hcg prov och sett att det ökar som det ska och ska boka in tid för tidigt VUL hos min IVF läkare när han är tillbaka från semestern.

Nån annan här inne som endast har/hade lätta eller inga symtom i vecka 5?

• Emaria

Samma här, V5+2 och inga symptom mer än brösten. Mår prima. Sen har jag krångelmage så den vet jag inte om det är av det eller av graviditeten.

• Strumpan81

Skönt att höra Emaria Vet ju att det är ganska vanligt att inte känna så mycket i v 5 - 6. Men skulle kännas tryggare att känna av lite mer symtom tycker jag. Men det har väl med att göra att jag kämpat så länge för att bli gravid. Kan liksom inte tro att det är samt ännu.

Jag bor i Stockholm förresten.

• Längtanefterlilladig

WOW grattis alla nykomlingar till era plus. Helt fantastiskt att läsa speciellt extra stort grattis till er som känpat sålänge för det efterlängtade plusset. Visst fattar man inte det?Jag & min man har känpat sedan 2010. Haft två missfall men denna gången är symtomen helt annorlunda & om 4 dagar går jag in i vecka 8. Helt otroligt. Ziiah-Jag är också orolig hela tiden. Men jag tror faktiskt att oron påverkar en negativt. Försök att ringa till MVC och berätta hur du mår. Säg att du hela tiden är orolig & tänker på missfall. Spä på lite extra så de förstår hur du tänker. Fråga om det finns möjlighet att få komma på VUL. Just det faktum att du fått ett missfall innan gör ju att du har behov att få prata & bli lugnad. Att du har många symtom & ingen blödningar ju ett jätte bra tecken. Det är en liten plutt inuti dig som ska växa & det maler i magen & kroppen förändras. Jag försöker själv tänka såsom ni här gav mig rådet. Att jag väntar barn & inte missfall Oavsett om man får missfall när man oroat sig konstant eller man får missfall när man varit glad åt graviditeten spelar ju ingen roll. Man blir ju lika förstörd, besviken, lessen för det. Försök & slappna av. Läs inte för mycket vad andra skriver utan läs på sidor som typ 1177.se. Där det finns faktagranskat material. Och lita på sin kropp. Också sist men inte minst vila, ta det lugnt, unna dig härliga saker & tänk positivt. Kram till dig!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014