• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa
    Feminista skrev 2013-07-22 16:36:41 följande:
    Alltså shit vad trött jag blivit! Orkar knappt hålla mig vaken på jobbet.. Pest och pina!

Hur många här har berättat för nära och kära än? Vi åker och hälsar på våra föräldrar om ett par veckor och planerar att berätta för dem strax innan vi åker tillbaka igen. Jag är då i vecka 11. Vill hemskt gärna vänta tills efter ul men då vi träffar dem så sällan så är detta bästa alternativet.
    Har inskrivning i slutet av vecka 11 och ul i början av vecka 13. Längtar!!
    Vad spännande att berätta för föräldrarna! Lycka till :)

Jag har berättat för min bästa kompis (mest för att hon också är gravid och jag behövde tips på MVC från henne) samt min yogalärare :) I övrigt vet ingen. Då min kille och jag är utomlands är det "lätt" att hålla hemligt för alla där hemma även om jag helst av alla bara vill skrika rakt ut att vi väntar barn. Vi kommer att berätta när vi kommer hem. Då går jag in i v 14. Vi har tid för inskrivning dagen efter att vi kommit hem. Får se om jag gör vul/ul här innan vi åker hem. Det känns som en evighet tills dess nämligen (sex veckor kvar).
  • Feminista

Jag förstår dig! Vi har drygt 5 veckor kvar tills vi får berätta. Hemskt! Man vill ju bara ropa ut till alla i hela världen! :)

• Längtanefterlilladig

Vi har berättat för min mans familj. Ska berätta för min familj 23/8. För vi ska campa tillsammans en hel helg & de kommer misstänka något när jag inte dricker något till maten. Jag går då in i vecka 12 den 25/8. Ska göra VUL den 9/8.

• Längtanefterlilladig

Ps. Min man har fått spendera 30 minuter med att massera min rygg. Verkar faktiskt som om värken kommer därifrån. Men har så svårt att särskilja smärtans utgångspunkt. Känns något bättre nu. Han är i affären nu & köper Tacos till mig. Bara för jag är sugen på det. Så söt han är

• dljh

Hej alla lyckliga! Jag plussade i fredags (19/7) och har bf 12/3-2014 :) alltså är jag idag v6+5 Detta var helt oplanerat men både jag och sambon är jätte glada :) Symtomen kom redan tidigt men inget jag reagerat på, har starka symtom med illamående, trötthet, ömma enorma bröst, humörsvängningar (stackars sambon) haha svullen mage med molvärk. Jag är nyfiken på hur det blir framöver då jag är i full fart med att utbilda mig till kock redan nu är känslig för flera dofter :P Önskar er alla lycka till och att vi alla får ser fram emot bebisgos till våren :)

• Emaria

Fick tid för ett första besök på fredag hos min fastläkare i Oslo. Egentligen skulle jag inte komma förrän vecka 10 ( är i vecka 6 nu) men eftersom jag behövde komma dit för min ulcerösa colit så tog vi det nu i alla fall. Känns spännande!

• nkw
    Längtanefterlilladig skrev 2013-07-22 13:47:04 följande:
    Måste fråga er här som är gravida i samma vecka som jag. Igår gick jag in i vecka 7. Är alltså idag 6+1. Det har blivit mer & mer molande värk för mig. Både i lördags, söndags & idag har jag trott att hoppet varit ute. Men inget blod. Idag har det varit värst. Fick gå hem från jobbet nu för att jag hade molande värk. Ont i vänster äggstock. Det maler hela tiden. Jag har ont i ryggen & öm i magen. Uppsvälld mage. Ibland när jag haft ont i magen tror jag det är mensvärk men visar sig sedan att det var gaser eller att jag behövde gå på toa. Jag har iblanda svårt att skilja på de smärtorna. Det är inte jätte mycket värk. Och det blev bättre nu sen jag vilade hemma en stund. Har ni också ont?Är ju fasen höjden av otur med. Min läkare har semester, min vårdcentral har semesterstängt, mödravården har stängt telefonkön, barnmorskemottagningen har stängt telefonkön, gynakuten har stängt telefonkön. SUCK!!! Är orolig faktiskt. Men har läst att utomhavandeskap ska vara staka smärtor & blödning. Jag har inget av det.
    Jag är i vecka 7 (6 + 2), har molande värk till och från hela tiden och tror det r mycket växtvärk. Sen är min mage väldigt uppkörd, gasig och väldigt trög vilket är normalt i början eftersom tarmarna arbetar långsammare. 

Jag försöker att bara njuta och inte gå runt och nojja!

• asan25

Jag hade mest (hittills) molvärk i vecka 6 och då mest 5+1 till 5+3. Nu känner jag mest av det när jag lagt mig på kvällarna och det gör inte så värst ont. I helgen hade jag dock svårt att sova för det molade mycket men det känns mindre ju mer jag rör på mig.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014