• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig

Har mycket gaser & magen är som en ballong. Har också mycket molande mensvärk. Igår var det värst. Idag nästan ingenting. Jag har fått tid hos barnmorska för hälsosamtal 29/7

• Längtanefterlilladig
    nkw skrev 2013-07-23 18:19:19 följande:
    Jag är i vecka 7 (6 + 2), har molande värk till och från hela tiden och tror det r mycket växtvärk. Sen är min mage väldigt uppkörd, gasig och väldigt trög vilket är normalt i början eftersom tarmarna arbetar långsammare.  Jag försöker att bara njuta och inte gå runt och nojja!  

Försöker också inte nojja. Men är lättare sagt än gjort. Du kanske inte upplevt missfall hoppas du slipper det också. Därav mina nojjor.
  • nkw
    Längtanefterlilladig skrev 2013-07-23 19:13:02 följande:

Försöker också inte nojja. Men är lättare sagt än gjort. Du kanske inte upplevt missfall hoppas du slipper det också. Därav mina nojjor.
    Ja absolut, jag mena inte trampa dig på tårna på något sätt. Jag menar att man måste försöka tänka positivt. Nej jag hoppas verkligen inte att jag får missfall, tänker inte ens tänka den tanken men beklagar att du fått uppleva det. Håller tummarna att både du och jag får två friska krabater i mars :D Kram på dej!
  • sjöfararen

Hej på er! Hittade denna tråden och kände att jag måste skriva nått..:) Alltså första barnet pågång här, gravid 5+5 (så skriver man nog) Tog testet här om dagen :) Vill bara berätta för någon. Sitter ute till sjöss då jag jobbar som kock på lastfartyg. Har drygt 2 veckor kvar tills jag kommer hem och kan berätta för min man. Spricker nästan av längtan att berätta för honom. Vill inte göra det över telefon utan ansikte mot ansikte. Men den som längtar efter nått gott....Vill HEM!!!

• sjöfararen
    sjöfararen skrev 2013-07-23 19:39:16 följande:
    Hej på er! Hittade denna tråden och kände att jag måste skriva nått..:) Alltså första barnet pågång här, gravid 5+5 (så skriver man nog) Tog testet här om dagen :) Vill bara berätta för någon. Sitter ute till sjöss då jag jobbar som kock på lastfartyg. Har drygt 2 veckor kvar tills jag kommer hem och kan berätta för min man. Spricker nästan av längtan att berätta för honom. Vill inte göra det över telefon utan ansikte mot ansikte. Men den som längtar efter nått gott....Vill HEM!!!

Skrev visst lite fel..;) Jag är alltså inne i vecka 5 (4+4) :) Rätt ska va rätt ;)
  • Ziiah

v 8+1 idag, börjat bli riktigt orolig för MA... Jag har inte haft en enda blödning eller något men oron är så stor att jag bara vill gråta och ta ut all sorg osv redan nu. Jag har haft ett mf innan i v 9+4. men visst, då kände jag knappt något av graviditeten om man jämför med symptomen jag har nu.. Men är så rädd ändå. Jag vet inte vad jag ska göra, jag kommer ju inte få göra något ul förän v17-18. Hur ska jag klara att vänta i två månader?!  :o Vill bara ha svar nu... Någon mer som är väldigt orolig?

• Lohman

nkw: jag har samma som du! Jag blev lite orolig över molandevärken när den blev rätt kraftig men antar att de bara är växtvärk! Sen får jag springa o kissa hela tiden även nätter (jobbigt)!!! Men jag försöker också njuta och ta allt som de kommer! Inget illamående än så länge :)

• Saffron

Hej!

Jag är alldeles nipprig just nu....

Min man och jag har försökt att bli gravida sedan september 2010. Jag är 36 år. Inte en tillstymmelse till några +. Hade svårt med ägglossningar. Efter utredning, som visade nada förrutom ägglossningsbekymmer (hade dock några spontana ägglossningar, men inte varje månad), skulle det till hösten bli dags för ivf. Vi har verkligen legat i och försökt att komma i form (jag väger för mycket för att de vill göra ivf), och jag har gått ner några kg. I våras konstaterades PCOS, och jag fick (förrutom levaxin och pergotime som jag stått på i ca 2 år) även metformin (i 2 cykler nu). Hela processen med vår ofrivilliga barnlöshet har verkligen varit påfrestande- en känslomässig berg och dalbana varje månad. Flera gånger har man trott att man varit gravid med illamående och molvärk. Varje gång har "det röda monstret" kommit som en klocka.

Tyckte att det var konstigt att "det röda monstret" inte kom på dag 16-18 efter äl, som det alltid gör. Idag (dag 21) tog vi 2 test- POSITIVT!!! Jag är chockad! Och glad! ...fast jag har nog inte fattat det än... vågar inte hoppas för mycket... Vet att jag har större risk för att få MF när jag väger för mycket.

Enligt uträkning av app väntas bebis (om det blir något, vågar ju inte hoppas för mycket) i slutet av mars. Hoppas, hoppas, håller alla tummar och tår...

Då kanske vi hörs mer i tråden? Lycka till alla, och grattis!

• Saffron

Glömde säga att det är första barnet, jag har aldrig (vad jag vet) varit gravid förut. Har hittills inte några andra symtom än utebliven mens, och utebliven migrän (som alltid kommer som en klocka vid mens-tider). Inget illamående eller bröstspänningar. Men jag är trött tidvis. Igår vid en fjällvandring var jag rejält trött vid ansträngning.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014