• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Saffron

Livet är underligt ibland...
    I tisdags visar sig teststickorna att man är gravid efter nästan 3 års försök. Igår dog min svärmor. Vi visste att hon var dålig, så vi tänkte berätta om graviditeten trots att det var "för tidigt". Men min man ville inte säga det per telefon i onsdags kväll, utan vi tänkte vänta tills torsdag när vi skulle vara hos henne. Men vi hann inte fram innan hon gick bort. På något sätt hoppas jag ändå att hon vet om det.

Idag har jag haft lite molvärk och illamånde. Hoppas verkligen att det här går vägen utan missfall. Borde vara överlycklig över graviditeten, men det är svårt att känna när man sitter på begravningsbyrån. Just nu är det bara sorg.

I morgon tänkte vi köra en digital sticka. Kanske kan vi få ett glädjeämne i allt?

• Längtanefterlilladig
    flickflack skrev 2013-07-26 19:37:52 följande:
    Usch då, stackare, hoppas du har rätt att jag inte behöver oroa mig. Men jag längtar verkligen efter att må illa och kräkas och ha massa, massa graviditets symtom. Andeldningen till att jag inte känner av nått kan vara att på ett UL syntes ENDAST en TOM hinnsäck. Så jag har ingen levande bebis i mig...      

Vilken vecka var du i då? Vad sa läkaren? Kram
  • Längtanefterlilladig
    Saffron skrev 2013-07-26 20:55:00 följande:
    Livet är underligt ibland... I tisdags visar sig teststickorna att man är gravid efter nästan 3 års försök. Igår dog min svärmor. Vi visste att hon var dålig, så vi tänkte berätta om graviditeten trots att det var "för tidigt". Men min man ville inte säga det per telefon i onsdags kväll, utan vi tänkte vänta tills torsdag när vi skulle vara hos henne. Men vi hann inte fram innan hon gick bort. På något sätt hoppas jag ändå att hon vet om det. Idag har jag haft lite molvärk och illamånde. Hoppas verkligen att det här går vägen utan missfall. Borde vara överlycklig över graviditeten, men det är svårt att känna när man sitter på begravningsbyrån. Just nu är det bara sorg. I morgon tänkte vi köra en digital sticka. Kanske kan vi få ett glädjeämne i allt?

Åh nej!!Beklagar verkligen. En tragedi. Hoppas verkligen att ni får glädjas åt en liten snart!
  • flickflack
    Längtanefterlilladig skrev 2013-07-27 09:41:43 följande:

Vilken vecka var du i då? Vad sa läkaren? Kram

Jag va då i vecka 6+0 eller 5+5 men däromkring.
    Det känns surt och sjukt orättvist.
    Alla andra lyckas men inte vi!
    Det här va vårt första riktiga PLUS efter 3 år och 2 månader och så ska det gå åt helvete. 
    Efter massa hormonbehandlingar månad efter månad och inseminationer...          
  • Längtanefterlilladig
    flickflack skrev 2013-07-27 13:30:41 följande:
    Jag va då i vecka 6+0 eller 5+5 men däromkring. Det känns surt och sjukt orättvist. Alla andra lyckas men inte vi! Det här va vårt första riktiga PLUS efter 3 år och 2 månader och så ska det gå åt helvete.  Efter massa hormonbehandlingar månad efter månad och inseminationer...          

Åh nej!Men sa läkaren att hoppet var ute då? Har du fått blödning?Ska du komma tillbaka för ett till VUL? Livet är orättvist jag vet det själv. Försökt i fyra år med två missfall. Men det kommer lyckas en dag för er! Hoppet är kanske inte ute för er nu heller. Kramar till dig
  • Blixtpatrullen

Känner inte av så värst mycket symptom. Ömma bröst, extra känslig för hunger och törst (blir direkt matt och nästan svimfärdig) samt att humöret och tålamodet inte är vad det en gång varit. Inbillar mig att det syns redan men såklart hör det inte det:) här är min mage i v 5+6. Längtar efter kulan som komma skall:) vill även poängtera att bilden är tagen på ett hotellrum och att de fula korgmöblerna ej är mina:D

• Längtanefterlilladig

Här är mitt bidrag. Går in i vecka 8 om 4 timmar Glad

Kan ju också tilläggas att jag inte är smal från början som ni andra utan har en hel del fett på magen
    från början (har gått upp en del sen min bröllopsbild som jag har som profilbild)

MEN är mycket mer uppsvälld nu och rundare form. Men på morgonen är magen inte lika stor.

• anaconda

Längtanefterlilladig: jag går oxå in i v8 imorgon, är inte nån smal person häller vanliga fall men urs vad tjock/fet jag känner mig just nu! Slänger in bild senare som togs igår!

• sandratjejen

De verkar vara vanligt att magarna är större på kvällen i början? :)

Är i V6 (5+2)

Tycker min mage också är större på kvällen än på morgonen :)

• Vicktess

Ja jag verkar inte vara ensam om att vara svullen om magen....är extremt svullen! Kan inte ha mina vanliga byxor längre knappt. Att ha jeans eller shorts på kvällen är en plåga haha
    Är i vecka 8 nu.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014