• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Lovely90

Känns som förtär många med IBS här. Min mage har blivit mycket bättre sen jag blev gravid. Även min laktosintolerans har blivit bättre. Så bara för de hade jag kunnat vara gravid hela tiden xD

• paulineee

Är det någon som känt något från bebis?:) jag är i vecka 16 och tror, kanske, att jag kände bebisen igår kväll för första gången!! Kändes som ett litet mini sendrag typ, ett litet tryck i höjd med vänstra höftkulan fast lite mer mot mitten. Om ni förstår ;) kändes iaf inte som något jag känt tidigare, vad tror ni?:) var de bebis eller inbillar jag mig bara för att jag så gärna vill? Trevlig helg!

• Zobeideh

Jag har oxå känt men typ som bubblor och konstig känsla i livmodern precis som någon rör sig och enligt min BM så e de bebisen :)

• Prinsessan på ärten

Jag är ganska säker på att jag kände ngt i lördags. Men samtidigt har jag moderkakan i framvägg och räknar eg inte med att känna ngt innan vecka 20 (16+4 idag)

Kände som en distinkt knuff, sen lite rörelser.. Som när man själv byter position i sängen, fast bebisen liksom... Vet inte om jag inbillar mig... Har inte känt så mycket sedan dess, inget lika distinkt iallafall...

• Hallonpaj88

Usch min sambo ringde nyss. Hans jobbarkompis och hans flickvän har fått missfall. De trodde de var i v 16 men var tydligen bara i v 12, trots att de gjort vul för typ tre veckor sen. Hur kan det visa fel?

Jag går in i v 15 i morgon och blev så ledsen för deras skull att jag började gråta, trots att jag inte känner dom.

Nu behöver jag stöttning från er. Hur vanligt är det med missfall nu? Vart genast jätteorolig :(

• Zobeideh

Hallonpaj88: det är det farliga när man tyvärr hör om andra. Du blir känslig för att du själv blir rädd. Missfallsrisken är inte så jätte stor som i början men visst finns den där. Och barnet är inte säker när den kommer ut för då är det spädbarnsdöd. Det viktigaste är bara att man bara försöker koppla av och njuta av sitt "eget" man kan inte gå och oroa sig hela tiden för det är inte bra :(

Min morbrors frus dotter skulle ha barn nu i Septemer men de dog tyvärr i magen nu i augusti. Så tyvärr kan man inte säga säkert hur stor risken är för risken finns där :( det viktigaste är att man försöker inte läsa så mycket om de för man själv blir rädd. :(

• Hallonpaj88
    Zobeideh skrev 2013-09-20 11:30:55 följande:
    Hallonpaj88: det är det farliga när man tyvärr hör om andra. Du blir känslig för att du själv blir rädd. Missfallsrisken är inte så jätte stor som i början men visst finns den där. Och barnet är inte säker när den kommer ut för då är det spädbarnsdöd. Det viktigaste är bara att man bara försöker koppla av och njuta av sitt "eget" man kan inte gå och oroa sig hela tiden för det är inte bra :(

Min morbrors frus dotter skulle ha barn nu i Septemer men de dog tyvärr i magen nu i augusti. Så tyvärr kan man inte säga säkert hur stor risken är för risken finns där :( det viktigaste är att man försöker inte läsa så mycket om de för man själv blir rädd. :(

Åh fy tusan vad hemskt nu gråter jag igen :(

Det är nog som du säger. Det är så nära en själv och därför blir det extra jobbigt.

Nu har man ju fäst sig vid den här lilla ärtan och vågar se framåt. Men det är väl bara att välkomna mammalivet - orolig för resten av sitt liv.

Får bara inse att man inte kan göra något åt det. Bara njuta så mycket man kan. Vi kan ju åtminstone bli gravida.

Jag har inte vågat läsa något om missfall osv, men nu när sambon ringde helt skakad och frågade hur jag o magen mår blev det så verkligt.

Tack för din stöttning o kloka ord, behövdes verkligen :)
  • Zobeideh

Hallonpaj88: jag förstår dig precis jag blir helt krossad när jag hör om andras missfall eftersom det kan hända mig med. Och jag älskar redan min graviditet och mitt barn jag har äntligen låtit mig bli glad för de och är så rädd för att de ska tas ifrån mig. Därför försöker jag hålla mig väck från alla missfalls sidor och berättelser som finns.

Så precis som du skriver så ska vi försöka njuta av "vår" graviditet. :) hur jobbigt det än är. Vi kommer oroa oss hela livet över våra barn.

Kramar :)

• Hallonpaj88
    Zobeideh skrev 2013-09-20 11:47:41 följande:
    Hallonpaj88: jag förstår dig precis jag blir helt krossad när jag hör om andras missfall eftersom det kan hända mig med. Och jag älskar redan min graviditet och mitt barn jag har äntligen låtit mig bli glad för de och är så rädd för att de ska tas ifrån mig. Därför försöker jag hålla mig väck från alla missfalls sidor och berättelser som finns.

Så precis som du skriver så ska vi försöka njuta av "vår" graviditet. :) hur jobbigt det än är. Vi kommer oroa oss hela livet över våra barn.

Kramar :)

Ja samma här, har inte velat höra något och har jag sett någon här på familjeliv skriva har jag bara scrollat förbi.

Nej usch nu ska jag tänka positivt igen.

Kram till dig med
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014