• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Lovely90

Fick idag första grattiset av en person som inte hade någon aning om att jag var gravid (mer ön att ha sett mig i en gymnastikhall) betyder det att man är tjock nu eller ;)? V 16+ 1.

• Anki84
    anaconda skrev 2013-09-20 16:24:40 följande:
    OMG har kräkts 3 gånger idag och känner att de inte bara blir dom 3. Idag har jag jätte svårt att behålla nåt i magen varesig de är mat eller bara vatten, helt sjukt!!!!
    Vet precis hur du känner dig! Mitt illamående är näsan helt borta tack o lov. Jag fick tipset om åksjuketabletter mot illamåendet, har inte provat själv men flera andra som haft problem med illamåendet säger att de funkar :)
  • Emelie e
    jesspett skrev 2013-09-20 15:04:22 följande:
    Verkar som att olika appar läser av datumen på lite olika sätt. Jag har BF den 19de mars och enl babygruppens gravidapp är jag i v 14+0 idag medans vårdguidens, 1177s, gravidapp sa till mig att jag gick in i v 15 (alltså att jag var i 14+0) i torsdags. =)
    Jag har två appar som jag har på mobilen, för mig stämmer gravidappen när man skriver in bf då det blir mer exakt än senaste mensdagen. Däremot så är 1177 en dag före vilket är fel. Vet det eftersom barnmorskan sa vilken vecka och dag jag var i och det stämde med gravidappen. :)
  • MagdalenaZ

Är det bara jag eller krånglar era magar också? Jag har bara kunnat uträtta nr 1 och har fruktansvärt ont i magen :( har inte druckit kaffe på flera månader, men försöker nu med det.. förlåt för det äckliga inlägger, men ni är bättre än appar och google!

• Zobeideh
    MagdalenaZ skrev 2013-09-21 12:31:11 följande:

Är det bara jag eller krånglar era magar också? Jag har bara kunnat uträtta nr 1 och har fruktansvärt ont i magen :( har inte druckit kaffe på flera månader, men försöker nu med det.. förlåt för det äckliga inlägger, men ni är bättre än appar och google!

Hör varierar det faktiskt. Ibland har jag stora problem och får sitta hur länge som helst på toa för att de ska gå. :(

Har nyligen fått sug på lakrits (sug karameller) och märkt att min mage har satt igång. Det måste vara av det. Så testa och se :)
  • MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-09-21 12:38:14 följande:
    Hör varierar det faktiskt. Ibland har jag stora problem och får sitta hur länge som helst på toa för att de ska gå. :(

Har nyligen fått sug på lakrits (sug karameller) och märkt att min mage har satt igång. Det måste vara av det. Så testa och se :)

Jo men tyvärr har jag lite problem med högt blodtryck och laktris gör det värre tyvärr. Annars är jag laktris älskare :) kaffe funkade ganska bra! :) inte för att det är bättre för blodtrycket men men...
  • anaconda
    MagdalenaZ skrev 2013-09-21 12:31:11 följande:

Prova blåbärs soppa, kiwi och typ fiber flingor! Brukar fungera bra här hemma!

Katrinplommon är oxå bra
  • MagdalenaZ
    anaconda skrev 2013-09-21 13:01:54 följande:
    Prova blåbärs soppa, kiwi och typ fiber flingor! Brukar fungera bra här hemma!

Katrinplommon är oxå bra
    äter blåbärs yoghurt varje dag.. får springa ner och köpa kiwi istället.. :)
  • Strumpan81

Blåbär är kraftigt förstoppande så det skulle jag inte rekommendera till trög mage, men de andra tipsen var bra : )

• MagdalenaZ

Jag har två tips som tydligen är grymt rekommenderade och som jag själv köpt och smörjer in mig med.
    Coconut-stick från Body shop, typ som en deo-stick men man smörjer det på kroppen.
    Sen köpte jag för några dagar sen Clarins-kroppsolja som tydligen ska funka oerhört bra, jag gillar den huden blir verkligen mjuk. Den är dock lite dyr (495 men det kanske är värt...
    Vad smörjer ni er med??

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014