• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Lovely90

Tycker lite synd om er som är uppe och kissar massor på natten. Själv sover jag som en stock vilket är väldigt skönt då jag är tok beroende av min sömn. Har dock börjat drömma väldigt verkliga drömmar vilket gör att jag vaknar till under nätterna men somnar om direkt igen. Går in i vecka 17 idag (16+0). Igår hade 40% av graviditeten gått. Gaaaalet!

• Idiiis91

Jag vaknar ca 2-3 ggr per natt för att kissa och är sjukt trött på morgonen när man ska upp!

Har faktist blivit av med alla mardrömmar iallafall som jag hade! Skönt!

• jesspett

Anna14 - usch, stackare! Sköt om er och sörj så länge ni vill, snart kommer ni vara tillbaka i svängen och då kommer det säkerligen gå jättefint! Håller alla tummar och tår!

Själv börjar jag nu planera här, är väldigt förtjust i att planera och göra listor osv. 

Och jag tänker att det är ju nu vi har massor av äpplen, päron, blåbär, björnbär osv att skörda, borde man inte frysa in lite så man kan ha ""egna" lokala frukter och bär till de första smakportionerna? Har kollat lite på om man ska göra puré av det redan nu men eftersom barnmat inte innehåller socker (som är konserverande) så tvivlar jag på att det skulle hålla i 10 månader. 

Samtidigt så när det väl är dags för smakportioner så har det ju börjat komma en del ute som man kanske kan använda istället. Någon som tänker i liknande banor? Kommer ni försöka er på att göra egen barnmat?

• Tinapina

Jesspett. Till min dotter, som nu är 6 år, gjorde jag i princip all barnmat själv. Det var roligt och när hon blev lite större och det blev mer "mat" så fanns det ett par rätter som vi gör än idag:)

• Zobeideh

Jesspett: jag tänker göra maten själv är det tänkt :) ska försöka hitta massa recept som man kan gå efter sen när den väl är ute :)

• flowers

Va idag hos BM och hon va tveksam om man kunde höra bebisen hjärta och ja det kunde man =)
    Underbart att höra lilla hjärtat picka. 
    Men va inte alls lika upprymd som ni andra verkar vara, tycker det är OK och skönt att allt är bra. 
    Många andra problem som tynger och gnager, därav kan jag inte riktigt njuta av graviditeten. 
    Skulle få möjligheten att få komma till en psykolog. 
    Alla har inte "som en dans på rosor". 
    Vissa mår bra och njuter av att dem väntar en bebis, andra känner ångest och känner sig skrämda av det.

• Zobeideh
    flowers skrev 2013-09-19 10:25:21 följande:
    Va idag hos BM och hon va tveksam om man kunde höra bebisen hjärta och ja det kunde man =)
    Men va inte alls lika upprymd som ni andra verkar vara, tycker det är OK och skönt att allt är bra. 
    Många andra problem som tynger och gnager, därav kan jag inte riktigt njuta av graviditeten. 
    Vissa mår bra och njuter av att dem väntar en bebis, andra känner ångest och känner sig skrämda av det.

Skönt att höra att det var bra!
    Dans på roser är det verkligen inte här. Jag förstår precis va du menar. Jag går själv till en psykolog där jag kan få gråta av mig och säga saker som jag inte vågar säga annars. Önska man kunde njuta så mycket som vissa gör men det kommer jag aldrig kunna oavsett hur mkt jag får det bekräftat. Däremot tillåter jag mig själv att försöka vara glad. Det är rätt viktigt. Så man inte tynger sig med bara negativa tankar. Jag är glad för jag haft denna psykolog sen vi började utredningen om graviditet. Utan henne hade jag nog aldrig kunnat kopplat av så som jag gör idag.

Tycker det är bra att du får en psykolog. Kan va en riktigt bra att ha någon där man kan dela med sig av sina tankar. Just när man mår som man gör. Det kan hjälpa rätt mycket faktiskt.
  • MagdalenaZ
    flowers skrev 2013-09-19 10:25:21 följande:

Har du någon form av depression i från början? Känner du att graviditeten påverkar?

Kramar

• Zobeideh

Jesspett: låter härligt haha. Själv tog de på krafterna att renbädda så nu ligger jag i soffan helt död haha

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014