• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Xora
    MagdalenaZ skrev 2013-09-18 14:47:49 följande:
    Lite uppdatering kring min något ofarliga situation, som man givetvis förvärrar i sitt lilla huvud..

Jag skulle ju åka till gynmottagning idag för bokat besök för kontroll av blödningar och bruna flytningar och smärtan jag haft till och från.. t.o.m. magen har blivit mindre sedan två veckor tillbaka. Läkarrsekreteraren ringer och meddelar att läkaren är sjuk. Jag som gått runt och lugnat mig med att jag ska på läkarbesök idag... ringer till barnmorskan om hon bara skulle kunna kolla hjärtljud, dom tar in mig på UL. ALLT ser bra ut!

Hon förklarade att vissa kvinnor har blödningar och bruna flytningar hela graviditeten, jag är en av dom. Jag sa att jag kunde leva med att jag var orolig, bara man kunde få slippa blödningarna...

Jag fick iallafall se mitt lilla liv, vinkandes och studsandes i min mage.. det är ju sååå häftig känsla!

När jag sen kom tillbaka till jobbet och berättade så bekräftade mina arbetskollegor att min mage inte syns lika mycket som för två veckor sedan, men de har inte vågat säga något för de vet min situation.

Jag måste bara få säga att det händer så mycket skit i mitt liv hela tiden och har pågått i tre år, allt från misshandel av en idiot man dejtat 3 veckor, rättegång och allt skit därefter, jag har tappat all kontakt med vänner sen jag flyttade och fick "ett stadigt liv" med sambo och ännu längre bort från dem sedan jag blev gravid, min mamma gick bort för knappt ett år sedan och familjen har blivit så splittrad efter det, jag är så sjukt ensam att den lilla lyckan som växer i mig har blivit något mer än ett liv. Jag och min sambo ska få skapa en egen familj, men det är bara så tråkigt att ingen i vår närhet vill dela denna lycka med oss.... tur att ni i detta forum finns så man vet att ni delar samma glädje med en fastän vi inte känner varandra...

Underbart! Vad glad jag blev att allt är som det ska med dig och det lilla livet =)
  • Längtanefterlilladig

Lite uppdatering kring min något ofarliga situation, som man givetvis förvärrar i sitt lilla huvud..

Jag skulle ju åka till gynmottagning idag för bokat besök för kontroll av blödningar och bruna flytningar och smärtan jag haft till och från.. t.o.m. magen har blivit mindre sedan två veckor tillbaka. Läkarrsekreteraren ringer och meddelar att läkaren är sjuk. Jag som gått runt och lugnat mig med att jag ska på läkarbesök idag... ringer till barnmorskan om hon bara skulle kunna kolla hjärtljud, dom tar in mig på UL. ALLT ser bra ut!
    Hon förklarade att vissa kvinnor har blödningar och bruna flytningar hela graviditeten, jag är en av dom. Jag sa att jag kunde leva med att jag var orolig, bara man kunde få slippa blödningarna...
    Jag fick iallafall se mitt lilla liv, vinkandes och studsandes i min mage.. det är ju sååå häftig känsla!
    När jag sen kom tillbaka till jobbet och berättade så bekräftade mina arbetskollegor att min mage inte syns lika mycket som för två veckor sedan, men de har inte vågat säga något för de vet min situation.

Jag måste bara få säga att det händer så mycket skit i mitt liv hela tiden och har pågått i tre år, allt från misshandel av en idiot man dejtat 3 veckor, rättegång och allt skit därefter, jag har tappat all kontakt med vänner sen jag flyttade och fick "ett stadigt liv" med sambo och ännu längre bort från dem sedan jag blev gravid, min mamma gick bort för knappt ett år sedan och familjen har blivit så splittrad efter det, jag är så sjukt ensam att den lilla lyckan som växer i mig har blivit något mer än ett liv. Jag och min sambo ska få skapa en egen familj, men det är bara så tråkigt att ingen i vår närhet vill dela denna lycka med oss.... tur att ni i detta forum finns så man vet att ni delar samma glädje med en fastän vi inte känner varandra... Hjärta

Va härligt att allt var bra med den lille i magen. Jag tror magen ändras i form hela tiden. Den riktiga bebismagen får man nog tyvärr vänta med ett litet tag till.

Det var en riktigt jobbig sits du hamnat i med din familj. Men du har en sambo som du kan prata med och dela all glädje & oro?

Och så har du ju oss också klart

Förstår att det är jätte jobbigt med blödningar under graviditet. Hade jag fått blödningar nu hade jag fått ren & skär panik. Men det är ju härligt att du verkar ha en bra barnmorska som förstår din oro.

Vi får hoppas att blödningarna avtar.

Alla har vi något som är jobbigt tror jag. För min del är det kräkningarna & magvärken som kommer & går i intervaller. Just nu är det en sån sår hopplös dag igen :-/.

Kräker upp allt jag får i mig .

Men snart sitter vi där med våra små gosiga bebisar & då har vi glömt att oro & värk

Kram på dig
  • Längtanefterlilladig
    Emelie e skrev 2013-09-18 14:02:33 följande:

Hej

Imorgon ska jag göra vul, då jag haft en liten blödning och bruna flytningar. Är nu i vecka 14 (13+3) och hur stor är risken att man kan få missfall nu? Är livrädd, vill bara intala mig att det är normalt och att det kommer gå över och barnet lever..

Efter vecka 12+0 minskar risken för missfall avsevärt. Det behöver inte alls vara någon fara. Här är många här inne som haft blödningar fast bebisen var vid liv & sparkade järnet inne i magen

Håller tummarna för dig
  • Emelie e

Jag måste bara få säga att det händer så mycket skit i mitt liv hela tiden och har pågått i tre år, allt från misshandel av en idiot man dejtat 3 veckor, rättegång och allt skit därefter, jag har tappat all kontakt med vänner sen jag flyttade och fick "ett stadigt liv" med sambo och ännu längre bort från dem sedan jag blev gravid, min mamma gick bort för knappt ett år sedan och familjen har blivit så splittrad efter det, jag är så sjukt ensam att den lilla lyckan som växer i mig har blivit något mer än ett liv. Jag och min sambo ska få skapa en egen familj, men det är bara så tråkigt att ingen i vår närhet vill dela denna lycka med oss.... tur att ni i detta forum finns så man vet att ni delar samma glädje med en fastän vi inte känner varandra... Hjärta
    Hej

Vi är i samma situation, har småblödningar som avtar ibland för att sedan komma tillbaka. Är jätteorolig men försöker intala mig att det bara är ett blodkärl eller något annat som är ofarligt. Känns bra att höra att det gick bra för dig, det ger mig lite mer hopp :) Ska på vul imorgon och hoppas på det bästa :)
  • Anki84

Oj här inne har de hänt mycket på 2 dagar Tungan ute
    Skönt för er som varit oroliga men fått bekräftat att allt är bra Glad 
    Här är allting jätte bra också, eller ja lite små kramper till och från hela tiden men de får man leva med.

På tal om mamma kläder så började jag med mamma leggings för snart 1 månad sen, trots att jag "bara" är i vecka 16 så är magen stor och det syns väldigt tydligt att man är gravid.

Vi har RUL om 3 veckor och kommer ta reda om det blir en prins eller prinsessa som ligger där inne, är för nyfiken för att kunna vänta tills bebis kommer ut.

När det kommer till förlossningen så vill jag helst ha danderyd trots att KS är de närmaste (bor i Solna). Jag hoppas att man får välja själv och att det finns plats där när det är dags :) 

• Zobeideh

MagdalenaZ: va skönt att höra att alt ser bra ut. Tråkigt bara att höra om familjesituationen. Men du har din sambo och oss som du skrev
    Tycker själv de e skönt att ha er känns tryggt och man kan bara snacka av sig om precis allt kram till dig

• Zobeideh

Denna veckan kan jag nog säga att jag känner mig gravid eller att där e något som händer. I helgen hade jag mensvärk. Kändes som den va på g sen på måndagen fram till nu har de spänt vid magen precis som något håller på att hända. Den känns ganska spänt. Någon mer som upplever samma är i vecka 14+2

• Hallonpaj88

Min mage spänner också och har mensvärk. Känns att det händer saker. Är på 13+4.

Vaknar varje morgon med huvudvärk så har tagit alvedon 4 dagar i rad. Nån som vet hur det är med det?

• flowers

Jag ska till BM imorgon bitti och är så orolig och nervös.
    Hoppas jag får nått tecken på att bebis fortfarande lever och mår bra. 
    Längtar så efter dem lilla parveln men är samtidigt rädd och känner mig främmande inför det här.
    Har inte vågat köpt nått ännu.
    Vill så gärna handla lite men det känns för tidigt. 
    Har ni börjat handla ännu?          

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014