MagdalenaZ skrev 2013-09-18 14:47:49 följande:
Lite uppdatering kring min något ofarliga situation, som man givetvis förvärrar i sitt lilla huvud..
Jag skulle ju åka till gynmottagning idag för bokat besök för kontroll av blödningar och bruna flytningar och smärtan jag haft till och från.. t.o.m. magen har blivit mindre sedan två veckor tillbaka. Läkarrsekreteraren ringer och meddelar att läkaren är sjuk. Jag som gått runt och lugnat mig med att jag ska på läkarbesök idag... ringer till barnmorskan om hon bara skulle kunna kolla hjärtljud, dom tar in mig på UL. ALLT ser bra ut!
Hon förklarade att vissa kvinnor har blödningar och bruna flytningar hela graviditeten, jag är en av dom. Jag sa att jag kunde leva med att jag var orolig, bara man kunde få slippa blödningarna...
Jag fick iallafall se mitt lilla liv, vinkandes och studsandes i min mage.. det är ju sååå häftig känsla!
När jag sen kom tillbaka till jobbet och berättade så bekräftade mina arbetskollegor att min mage inte syns lika mycket som för två veckor sedan, men de har inte vågat säga något för de vet min situation.
Jag måste bara få säga att det händer så mycket skit i mitt liv hela tiden och har pågått i tre år, allt från misshandel av en idiot man dejtat 3 veckor, rättegång och allt skit därefter, jag har tappat all kontakt med vänner sen jag flyttade och fick "ett stadigt liv" med sambo och ännu längre bort från dem sedan jag blev gravid, min mamma gick bort för knappt ett år sedan och familjen har blivit så splittrad efter det, jag är så sjukt ensam att den lilla lyckan som växer i mig har blivit något mer än ett liv. Jag och min sambo ska få skapa en egen familj, men det är bara så tråkigt att ingen i vår närhet vill dela denna lycka med oss.... tur att ni i detta forum finns så man vet att ni delar samma glädje med en fastän vi inte känner varandra... 
Va härligt att allt var bra med den lille i magen. Jag tror magen ändras i form hela tiden. Den riktiga bebismagen får man nog tyvärr vänta med ett litet tag till.
Det var en riktigt jobbig sits du hamnat i med din familj. Men du har en sambo som du kan prata med och dela all glädje & oro?
Och så har du ju oss också klart
Förstår att det är jätte jobbigt med blödningar under graviditet. Hade jag fått blödningar nu hade jag fått ren & skär panik. Men det är ju härligt att du verkar ha en bra barnmorska som förstår din oro.
Vi får hoppas att blödningarna avtar.
Alla har vi något som är jobbigt tror jag. För min del är det kräkningarna & magvärken som kommer & går i intervaller. Just nu är det en sån sår hopplös dag igen :-/.
Kräker upp allt jag får i mig

.
Men snart sitter vi där med våra små gosiga bebisar & då har vi glömt att oro & värk
Kram på dig