• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Emelie e
    Lovely90 skrev 2013-09-22 10:44:37 följande:
    Det kommer bli grymt! Brukar drömma mig bort hur det kommer vara med en gosig bebis här hemma :).
    Ja visst är det härligt ;D men man förstår det inte riktigt, det känns så overkligt. Det kommer bli så mysigt :)
  • Zobeideh

Känner likadant de e helt sjukt om bara någon månad är man en mamma känns helt overkligt men samtidigt helt fantastiskt att bli förälder.

• Lovely90

Ja, verkligen overkligt! Håller på att rensa ut lite sommarkläder idag för att plocka ner höstkläderna (bor ganska litet så alla kläder får inte plats på en gång). Börjar kännas ordentligt nu när man plockar bort favoriter som man brukar ha även till hösten men som man vet inte kommer passa många veckor till.

• Xora

Vilken härligt positiv känsla det är i tråden idag! :D Här flyttpackas det för fulla muggar och jag påminns hela tiden om att jag är gravid =) Både växtvärken och ryggvärken blir mer intensiv efter en stunds packande. Lite vila och sen är det bara på't igen! =)

• j3nnyy

Hej! Har hittat hit nu :) vad roligt att prata med andra som har bf ungefär samtidigt! Våran bebis är beräknad till 8 mars. Är alltså i v 17 nu (16+0) Vi bor i Upplands-bro, norr om Stockholm. Jag fyller 23 år och min sambo fyller 27. Har ni varit på UL ännu?

• Emelie e
    j3nnyy skrev 2013-09-22 16:23:26 följande:
    Hej! Har hittat hit nu :) vad roligt att prata med andra som har bf ungefär samtidigt! Våran bebis är beräknad till 8 mars. Är alltså i v 17 nu (16+0) Vi bor i Upplands-bro, norr om Stockholm. Jag fyller 23 år och min sambo fyller 27. Har ni varit på UL ännu?
    Hej!

Vi har bf 22 mars och jag är nu i vecka 15 (14+0). Vi har varit på första ultraljudet, KUB, allt såg bra ut och låg risk. Har du varit på ul än?
  • Jessies1989
    MagdalenaZ skrev 2013-09-22 10:37:42 följande:

Jag va på semester och kände att något inte stämde. Kom hem den 6 juli och åkte direkt till apoteket och köpte test. GRAVID 1-2 V Trodde dock att det var hormoner som va kvar sen tidigare graviditeten, som avbröts exakt en månad innan. Fortsatte med gravtest en gång i veckan till mitten av augusti innan jag vågade erkänna för mig själv..

Sista VUL fick jag en bild på sparven där man faktiskt kan se ansiktet, sjukt ändå.. :) vi ska nog bli mammor i mars tjejer!

Hade en liknande situation med en avbruten grav månaden innan så vågade verkligen inte tro på att jag var gravid även om "det kändes så i kroppen". Tog ett gravtest bara "för säkerhets skull" & döm av min förvåning när jag blivit gravid direkt, månaden efter, ett missfall..

Lyckligt men samtidigt vågade jag inte tro på det :) Men nu börjar det sjunka in
  • j3nnyy
    Emelie e skrev 2013-09-22 16:34:21 följande:
    Hej! Vi har bf 22 mars och jag är nu i vecka 15 (14+0). Vi har varit på första ultraljudet, KUB, allt såg bra ut och låg risk. Har du varit på ul än?

Ja vi gjorde oxå Kub, i vecka 12. Hade också låg risk, men var så orolig innan. Vet inte varför, men man blir väl nojig! Nu väntar vi på rutin UL 10 oktober, längtar så mycket!
  • Lovely90

Åhåååå. Så mysigt! Längtar massor efter att få och lägga mig nu. Vi har äntligen fått ordning på vår nya sänggavel som vi gjort själva. På den står nu två ljuslyktor och fotona från vårt UL i v 10+6. Så nu sover bebis med oss :). Om 1,5 vecka är det dags för RUL. då skall vi gå ut med allt offentligt i både blogg och på fb :)

• ananas86

Härligt att läsa allt positivt och att vi nu har passerat den mest osäkra tiden! :) Känns som det har gått ganska fort hittills när man tänker tillbaka.

Vi misstänkte att något var på gång när mensen inte kom, sen ville hunden vara nära mig hela tiden. Hon slutade även hoppa upp på mig när jag kom hem (det gör hon fortfarande inte). Det tog ytterligare några dagar innan vi vågade göra testet.

Så den 9:e juli plussade jag klart och tydligt, sen dess har det sjunkit in mer och mer att vi verkligen ska bli föräldrar! :) Våran blev till på tisdagen eller onsdagen innan midsommar har jag kommit fram till..

Just nu har vi BF 13:e mars, får se om det blir ändrat på RUL 16:e oktober.. Längtar massor dit! :)

Är det någon mer som har hund/djur som har reagerat på graviditeten?

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014