• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MiCorazon

Min kompis smorde sig med rå coco nut oil och har en fin mage idag efter förlossningen. Själv är jag inte så bra på det där med att smörja men blir lite aloe vera lotion ibland plus någon olja från Apoteket. Men har hört att det där är mest genetiskt, om man får strech marks eller inte. Så jag hoppas på det bästa! :)

• Emelie e
    MagdalenaZ skrev 2013-09-21 12:31:11 följande:
    Är det bara jag eller krånglar era magar också? Jag har bara kunnat uträtta nr 1 och har fruktansvärt ont i magen :( har inte druckit kaffe på flera månader, men försöker nu med det.. förlåt för det äckliga inlägger, men ni är bättre än appar och google!
    Jag har ibs i grunden, har inte alls lika stora problem med magen nu när jag är gravid. Men är väldigt känslig med mattider, annars kan jag få ont i magen resten av dagen. Men har också lite problem med nr 2 ibland, äter mycket plommon. Det funkar bra, prova det och se om det blir bättre :) Kaffe har jag inte druckit sen jag blev Däremot ha rjag problem med huvudvärk, har det ofta. Har nån annan huvudvärk ofta?
  • Zobeideh

Kaffe har jag oxå tappat suget helt för. När jag väl dricker så blir se knappt en halv kopp. Typ två klunkar sen är det bra. Förr drack jag minst 2-3 koppar hehe

• MagdalenaZ
    Emelie e skrev 2013-09-21 14:56:00 följande:
    Jag har ibs i grunden, har inte alls lika stora problem med magen nu när jag är gravid. Men är väldigt känslig med mattider, annars kan jag få ont i magen resten av dagen. Men har också lite problem med nr 2 ibland, äter mycket plommon. Det funkar bra, prova det och se om det blir bättre :) Kaffe har jag inte druckit sen jag blev Däremot ha rjag problem med huvudvärk, har det ofta. Har nån annan huvudvärk ofta?
    jag åt kiwi dagligen men har inte hunnit köpa det på ett tag. Plommon är jag inte så förtjust i. huvudvärken är maximal! :( alvedon varje dag har det blivit!
  • Emelie e

Hoppas verkligen att huvudvärken försvinner snart, spelar ingen roll hur mycket man dricker. Och jag brukar inte få huvudvärk så lätt men nu är det ofta. Annars mår jag bra, inget illamående men kan fortfarande inte äta allt. Längtar till rul 25/10 :)

• jesspett
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-20 15:44:50 följande:
    1177 appen räknar på 28 dagars menscykel & 14 dagars luteralfas. Men i andra appar kan man själv ändra antal dagar mellan mens & mens samt ägglossning. Då kan det bli mer exakt uträkning. På min 1177 app & familjelivs app skiljer det 1 dag. Enligt 1177 är jag i vecka 16 idag. Men jag är det imorgon.
    Det är rätt kul jag har gjort fyra ultraljud och alla ultraljud har de ändrat datumen för BF.
    Undra vad jag får för datum på mitt RUL 8/10
    Ah, ja men det låter ju logiskt. =)
  • jesspett

... Fast sen kom jag på att jag har båda inställda på BF ist för dagen för senaste mensen. =)

Har datumet alltid skjutits fram eller hoppar det fram o tillbaka?

En annan sak mot hård mage är torkade aprikoser att rekommendera! De innehåller även en del järn så det är plus i kanten. =)

• Xora
    Emelie e skrev 2013-09-21 16:36:14 följande:
    Hoppas verkligen att huvudvärken försvinner snart, spelar ingen roll hur mycket man dricker. Och jag brukar inte få huvudvärk så lätt men nu är det ofta. Annars mår jag bra, inget illamående men kan fortfarande inte äta allt. Längtar till rul 25/10 :)

Jag hade ofta huvudvärk ett tag, men nu verkar det lugna ner sig. Och jag mår inte heller illa längre men vill långt ifrån äta allt jag brukade. Inte förrän denna vecka ville jag äta kött igen, t.ex =)
  • Heene

Nu har vi ärvt första bäbismöbeln. Fick hem en jättefin spjälsäng från min syster idag =)
    Den är väldigt sparsamt använd då deras båda mest har sovit i deras säng, så den känns typ som ny =)

Nu kanske jag kan övertyga sambon om att vi visst måste fixa ett bäbisrum snart =P
    ngt som han tycker är jätteonödigt att göra redan då barnet ändå inte kommer ha användning av ett eget rum första året typ.
    Men åh vad jag längtar till att få göra iordning det innan barnet kommer =)

• MagdalenaZ
    Xora skrev 2013-09-21 18:11:44 följande:
    Jag hade ofta huvudvärk ett tag, men nu verkar det lugna ner sig. Och jag mår inte heller illa längre men vill långt ifrån äta allt jag brukade. Inte förrän denna vecka ville jag äta kött igen, t.ex =)

Och jag kan inte fatta att jag är super illamående nu! Vi som hade planerat att gå ut och äta och bio, blev hämtmat och hyrfilm istället.. mår verkligen jätteilla :(
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014