• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Tror du kan va rätt lugn visst att det är jätte jobbigt och man är jätte nervös för det ska hända något men man måste tillåta sig själv att släppa det negativa :)

Jag va faktiskt och köpte vagn igår efter vi hört hjärtljuden :)

• Xora
    Zobeideh skrev 2013-09-18 17:13:38 följande:
    Denna veckan kan jag nog säga att jag känner mig gravid eller att där e något som händer. I helgen hade jag mensvärk. Kändes som den va på g sen på måndagen fram till nu har de spänt vid magen precis som något håller på att hända. Den känns ganska spänt. Någon mer som upplever samma är i vecka 14+2

Jag är i vecka 14 (13+1) och har haft växtvärk i några veckor nu =) Det är inte förrän nu jag börjat känna mig spänd, och när jag böjer mig fram känner jag att det är nåt i vägen därinne =)
  • Zobeideh

Xora: samma här. Så fort jag börjar mig känns det typ annorlunda haha. Känns som där är något :-P kul att de äntligen börjar hända något

• Tinapina

Ipren ska man bara äta på läkares inrådan. Du får enbart äta smärtstillande med paracetamol när du är gravid. Typ Alvedon, panodil och pamol.

• Tinapina

När jag hade influensa för ett par veckor sedan så år jag maxdosen med panodil i över 4 dagar och det var inga problem enligt min BM.

• Tinapina

Oj, nu dundrar jag på med inlägg:) Jag har bara köpt en liten finstickad inneoverall annars så avvaktar jag till rul om 13 dagar:) Är det en flicka så är det ju bara att börja tvätta dotterns bebiskläder. Hade handlat så mkt till henne men hon kunde inte ha några av de kläderna jag köpt så jag har massa nytt och fint i 0-4 månader:)

• jesspett

Vi inhandlade en barnmatsstol för ganska länge sedan, kändes som att om saker gick i stöpet så är det alltid bra att ha när kompisar med barn kommer över! Så har jag köpt ett par byxor, mest bara för att ha något att göra ett mönster utav, har tänkt sy en del saker själv =)

• MagdalenaZ

Längtanefterlilladig. Jo min sambo är verkligen där för mig, men samtidigt har ju han sina problem från sin sida. Vi pratar hela tiden men det är svårt för honom att förstå min oro... Barnmorskan är helt otrolig, så snäll att jag va tvungen att köpa en blomma idag!

Kräks du fortfarande?? Har det avtagit nångång under graviditeten eller har det varit samma hela tiden? Var grav har sin charm ;)

Emelie e Lite därför jag skrev, dels för att skriva av mig dels för att jag såg att du var orolig så du slipper känna dig ensam :) men det är ändå bra att kolla upp hos BM.. du får gärna skriva här hur det går imorgon!

Hallonpaj88. EXTREM huvudvärk vissa dagar. Min syster upplevde visst sammma sak.

Jag har inte handlat något ännu.. hittar jag något fint ska jag köpa!

• Joma

Man ska kanske våga sig på att skriva nåt här? Jag har läst sen start men konstigt nog inte skrivit någonting.

Är gravid i vecka 14, rättare sagt 13+1 med vårt första barn. Bor i nordvästra Skåne med min sambo.

Har haft en fruktansvärd oro å vågar egentligen inte tro på någonting ännu, även om vi varit på ett UL som vi bokade privat i Malmö på Emma ultraljudklinik! Dyrt men värt de - absolut! Har tid för RUL 24/10 men de känns sååå långt dit.

Mina första tre månader var hemska å de har hjälpt mycke att läsa här, även om jag dumt nog inte gjort mig tillkänna! Hoppas man kan hoppa in nu ändå :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014