• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Natt

Hej! Jag har kännt som ett litet kill på insidan ganska långt ner men inte super långt ner. Nu har jag märkt att om jag trycker på magen så kommer det ett kill. Vad tror ni? Kan det va nåt annat än bebisen där inne som svarar mig? Det är ju svårt att veta så här första gången

• anaconda
    j3nnyy skrev 2013-09-22 18:17:11 följande:

Min mamma och sambons farmor är helt säkra på flicka. Jag känner oxå det på mig, medan sambon e säker på pojke. Vi ska ta reda på det om dom kan se på rutin UL. Har du provat att göra ring testet? Inte så tillförlitligt kanske men ska bli kul att se om det visade rätt! :)
    Min svärmor gjorde ringtestet på mig idag faktiskt och de visar en flicka! Min svägerska fick barn på midsommar helgen och även hon gjorde ring test och de visade flicka och hon fick en flicka! Själv tror jag vi väntar en flicka oxå men de får vi se på rul 17 oktober!
  • Längtanefterlilladig
    Natt skrev 2013-09-22 18:27:13 följande:
    Hej! Jag har kännt som ett litet kill på insidan ganska långt ner men inte super långt ner. Nu har jag märkt att om jag trycker på magen så kommer det ett kill. Vad tror ni? Kan det va nåt annat än bebisen där inne som svarar mig? Det är ju svårt att veta så här första gången
    Kan mycket väl vara bebben. De står på sidor att om man känner sprattel eller bubbel som inte följs åt av knorrande typ hungerkänslor så kan det vara bebisen.
  • Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2013-09-22 18:27:49 följande:
    Min svärmor gjorde ringtestet på mig idag faktiskt och de visar en flicka! Min svägerska fick barn på midsommar helgen och även hon gjorde ring test och de visade flicka och hon fick en flicka! Själv tror jag vi väntar en flicka oxå men de får vi se på rul 17 oktober!
    Testa bikarbonattestet, kan ju vara roligt och se om du får samma
  • anaconda
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-22 18:26:27 följande:
    Emmaljunga mondial beige
    Vi ska oxå köpa emmaljunga, duo S black
  • anaconda
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-22 18:29:13 följande:
    Testa bikarbonattestet, kan ju vara roligt och se om du får samma
    Ska försöka komma ihåg och köpa bikarbonat nästa gång jag handlar!
  • Lovely90
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-22 18:02:56 följande:
    De senaste dagarna har det verkligen sjunkit in att jag ska bli mamma. Att jag och min man ska bli mamma & pappa. Min mage har vuxit rätt mycket den senaste veckan och blivit mer rund. Jag har gärna tajta tröjor som visar magen och man får blickar som är riktade mot magen och folk ler. Min mamma vill klappa magen och även min farmor och min man kan inte sluta klappa magen och prata med bebisen. Jag har även känt sprattel i nedre delen av magen som en liten fisk. Alla mina negativa tankar är som bortblåsta och nu tänker jag framåt. Vi har bokat barnvagn och bilstol och i onsdags var vi och köpte en Volvo v70. Nu vill jag bara att tiden ska gå SNABBT. Jag vill ha ännu större mage och illamåendet får gärna försvinna snart. Vi har RUL den 8 oktober och det börjar närma sig. Jag har börjat känna av hjärtklappning och blir yr och trött om jag står för länge. Jag har lite mindre energi att göra saker och blir fort trött. Men det ser jag som positivt ändå. Jag har lågt blodtryck och det är en förklaring. Sen ökar blodvolymen nu med 20-25 % och pulsen ökar. Min vilopuls har ökat från 68 slag/minut till 89 slag/minut. Så det är inte konstigt man känner sig helt andfådd och yr efter motionerat. Vi har bestämt oss nu för att kolla könet på bebisen OM det går. Jag är helt säker att jag väntar en flicka. Det har bara fötts flickor i vår släkt sedan 1977. Mina kusiner och deras barn är flickor, jag, mina två systrar och deras barn är flickor, mina sysslingar och deras tre barn är flickor. Men min man han tror att det blir en pojke för alla i hans släkt är pojkar. Faktiskt ingen som har syskon av olika kön. Ganska lustigt. Och det är ju mannen som bestämmer könet.Men det känns konstigt om jag skulle få en pojke, Då bryter jag ju vår tradition i släkten Vad tror ni att ni väntar? Skulle vara kul att göra en lista.

Jag tror det är en flicka, men vet inte om det är för att jag så gran vill ha en flicka (har tre bröder och har alltid velat ha en syster). När jag tänker på bebisen tänker jag att det är en dotter, men försöker intala mig lite själv att det är en pojke, egentligen spelar det ingen roll men är rädd att ag skall bli besviken om det är en pojke, blevnämligen det när jag fick min yngsta lillebror :/. Var i för sig bara 15 år då. Mamma tror också att det är en flicka.
  • j3nnyy
    anaconda skrev 2013-09-22 18:27:49 följande:

Åh vad roligt! Vi har rutin UL 10 oktober, kan knappt vänta!
  • Längtanefterlilladig

Hittade detta angående hörsel:

"Runt v.15 håller hörseln på att utvecklas men först runt v.17 börjar barnet uppfatta ljud från utsidan. Det finns gott om forskning på hur foster reagerar på ljud, vilket framför allt beror på att hörseln är det enklaste sinnet att stimulera hos ofödda barn. Ju högre ljud, desto starkare reaktion. I det ofödda barnets värld finns många skiftande ljud: dina hjärtslag, blodet som pulserar genom artärer och vener och ibland kurrar det från mage och tarmar. Ljud utifrån t.ex. röster eller musik når också in till barnet, som dock hör dem mycket tystare än du själv gör. Det beror på att en stor del av ljudvågorna reflekteras eller absorberas av dina kläder och din hud. Bara en liten del av ljudet tränger igenom magen och når barnets öron. Högfrekventa ljud reflekteras lättare, så barnet får mest höra lågfrekventa ljud."

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014