Längtanefterlilladig skrev 2013-09-22 18:02:56 följande:
De senaste dagarna har det verkligen sjunkit in att jag ska bli mamma. Att jag och min man ska bli mamma & pappa. Min mage har vuxit rätt mycket den senaste veckan och blivit mer rund. Jag har gärna tajta tröjor som visar magen och man får blickar som är riktade mot magen och folk ler. Min mamma vill klappa magen och även min farmor och min man kan inte sluta klappa magen och prata med bebisen. Jag har även känt sprattel i nedre delen av magen som en liten fisk. Alla mina negativa tankar är som bortblåsta och nu tänker jag framåt. Vi har bokat barnvagn och bilstol och i onsdags var vi och köpte en Volvo v70. Nu vill jag bara att tiden ska gå SNABBT. Jag vill ha ännu större mage och illamåendet får gärna försvinna snart. Vi har RUL den 8 oktober och det börjar närma sig. Jag har börjat känna av hjärtklappning och blir yr och trött om jag står för länge. Jag har lite mindre energi att göra saker och blir fort trött. Men det ser jag som positivt ändå. Jag har lågt blodtryck och det är en förklaring. Sen ökar blodvolymen nu med 20-25 % och pulsen ökar. Min vilopuls har ökat från 68 slag/minut till 89 slag/minut. Så det är inte konstigt man känner sig helt andfådd och yr efter motionerat. Vi har bestämt oss nu för att kolla könet på bebisen OM det går. Jag är helt säker att jag väntar en flicka. Det har bara fötts flickor i vår släkt sedan 1977. Mina kusiner och deras barn är flickor, jag, mina två systrar och deras barn är flickor, mina sysslingar och deras tre barn är flickor. Men min man han tror att det blir en pojke för alla i hans släkt är pojkar. Faktiskt ingen som har syskon av olika kön. Ganska lustigt. Och det är ju mannen som bestämmer könet.Men det känns konstigt om jag skulle få en pojke, Då bryter jag ju vår tradition i släkten Vad tror ni att ni väntar? Skulle vara kul att göra en lista.
Jag tror det är en flicka, men vet inte om det är för att jag så gran vill ha en flicka (har tre bröder och har alltid velat ha en syster). När jag tänker på bebisen tänker jag att det är en dotter, men försöker intala mig lite själv att det är en pojke, egentligen spelar det ingen roll men är rädd att ag skall bli besviken om det är en pojke, blevnämligen det när jag fick min yngsta lillebror :/. Var i för sig bara 15 år då. Mamma tror också att det är en flicka.