• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillCris
    MagdalenaZ skrev 2013-09-23 21:03:17 följande:
    Jag är egentligen från Sthlm och kan inte längta mer hem ! Jag vill gärna avvakta med att köpa större då tanken är att flytta tillbaka till Sthlm nästa vinter.. Jag har varken familj eller vänner och trivs inte särskilt bra i Skåne tyvärr :(
    Ett radhus i Nacka området hade ju varit drömmen, men vi har långt ifrån den ekonomin! :)
    Så vi får stå ut i våra 56 kvm så länge.. :) 
    Vart i Skåne bor du? Jag veckopendlar just nu till Malmö, men är från Stockholm. Längtar så himla mycket efter att bo heltid i Stockholm igen. Lägenheten vi reserverat är faktiskt i Nacka, fast inte klart först sept/okt 2014 så det blir till att klämma ihop sig de första 6 månaderna :)
  • LillCris
    Hallonpaj88 skrev 2013-09-23 20:18:15 följande:

Tack snälla ni för alla tips!

Känns som en dröm om vi får lånet. Lägenheten har vi redan reserverat. Inflyttning är nästa höst, senast december så ett tag kvar men vore så underbart med ett radhus och få slippa konka allt 3 trappor upp:) dessutom nyproducerat! Åh känns overkligt. Nästa år händer mycket, bebis, giftermål o förhoppningsvis radhus :)

Lycka till!!
  • MagdalenaZ
    LillCris skrev 2013-09-23 21:32:31 följande:
    Vart i Skåne bor du? Jag veckopendlar just nu till Malmö, men är från Stockholm. Längtar så himla mycket efter att bo heltid i Stockholm igen. Lägenheten vi reserverat är faktiskt i Nacka, fast inte klart först sept/okt 2014 så det blir till att klämma ihop sig de första 6 månaderna :)
    Jag bor i Lund. Oj, hur orkar du det? 
    Jag är väldigt fundersam hur jag ska klara av när min tjänst här i Skåne tar slut den 31 december och jag ska vara tillbaka i Sthlm den 1 januari 2014, jobba där 2 månader (förutsätter att man är så pass pigg så man inte blir sjukskriven) och sen semester.. Måste ju tillbaka till Lund sen till sambon så jag kan föda i närheten av honom :) Nacka står ganska högt i betyg både i skolor och som område. Det gör Lund också, men jag vill gärna bo någonstans där JAG trivs :) Har en syster som bor på Värmdö, så jag känner att det skulle vara kul att vara nära familjen!
  • flowers

Vad roligt det är att läsa era planer om att köpa hus eller lägenhet. 
    Håller tummar för att det gå igenom. 
    Vill också bo i hus eller BR men ser det som en omöjlighet i mitt fall då jag ska ha bebis och bebisen kostar.
    Vagn, kläder, kläder till mig, amnings tillbehör osv. osv. 
    Känner inte att det är rätt tillfälle för mig.
    Det får bli trångbott här ett tag till...

• Zobeideh

Hade världens bästa dröm! Drömmarna har faktiskt varit på uppehåll ett tag nu men inatt dök där upp en fantastisk dröm.

Vi fick en perfekt liten flicka. Allt va helt perfekt i drömmen. Ville verkligen inte vakna haha.

• MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-09-24 06:17:37 följande:
    Hade världens bästa dröm! Drömmarna har faktiskt varit på uppehåll ett tag nu men inatt dök där upp en fantastisk dröm.

Vi fick en perfekt liten flicka. Allt va helt perfekt i drömmen. Ville verkligen inte vakna haha.

Mysigt att ha lite sådana drömmar! Jag har bara haft hemska mardrömmar, men som du säger, det har avtagit!
  • Zobeideh

MagdalenaZ: har själv haft dem. Jätte jobbigt men va bra att dem avtagit. :)

Ja de e verkligen härligt med såna drömmar då vill man inte vakna haha

• Hallonpaj88
    j3nnyy skrev 2013-09-23 20:27:49 följande:
    Ska hålla både tummar och tår! Vad härligt med helt nyproducerat! Vet inte vart ni köpt någonstans, men här (strax utanför Stockholm) får man knappt en liten orenoverad etta för under miljonen. Är sugen på att flytta någon annanstans för o slippa lägga så mycket pengar på att "bara bo", men trivs så bra då vi har bådas släkt o vänner här omkring :)

Vi bor några mil norr om Stockholm och här är superdyrt med lägenheter/hus men i detta område har de satsat på yngre familjer med billigare priser :)
  • Awanata

Jag har haft ett par jobbiga dagar.. Jag har haft ligamentsvärk (tror jag det hette?) och har rört på mig och hållt på precis som vanligt. Det är svårt att vila när man bor i hus och har tusen saker att göra innan vintern!! Det har gjort att jag har fått sammandragningar. Jag var hos barnmorskan igår och trodde jag hade fått missfall för jag blödde lite, men bebisen mår bra som tur är. Jag ska vila strikt de närmaste dagarna och om det inte går över eller om jag blöder igen måste jag åka till gynakuten

Det värsta är att jag klagat på att det gjort extra ont hela förra veckan på jobbet men då har alla sagt att jag har känt efter för mycket eller så, bara för det inte syns på mig att jag faktiskt har ont. Hade jag lyssnat på min egen magkänsla hade jag ju ringt barnmorskan redan i förra veckan och då kanske det hade gått över till helgen.. Jag blir så arg på mig själv..

• Hallonpaj88
    Awanata skrev 2013-09-24 08:48:28 följande:
    Jag har haft ett par jobbiga dagar.. Jag har haft ligamentsvärk (tror jag det hette?) och har rört på mig och hållt på precis som vanligt. Det är svårt att vila när man bor i hus och har tusen saker att göra innan vintern!! Det har gjort att jag har fått sammandragningar. Jag var hos barnmorskan igår och trodde jag hade fått missfall för jag blödde lite, men bebisen mår bra som tur är. Jag ska vila strikt de närmaste dagarna och om det inte går över eller om jag blöder igen måste jag åka till gynakuten

Det värsta är att jag klagat på att det gjort extra ont hela förra veckan på jobbet men då har alla sagt att jag har känt efter för mycket eller så, bara för det inte syns på mig att jag faktiskt har ont. Hade jag lyssnat på min egen magkänsla hade jag ju ringt barnmorskan redan i förra veckan och då kanske det hade gått över till helgen.. Jag blir så arg på mig själv..

Jag har oxå haft ont i ligamenten och fått lite sammandragningar men är inte så orolig EGENTLIGEN. Vad säger din magkänsla?

Jag är rädd att jag fått uvi så fick tid idag klockan 14 för att titta upp det. Det kan inte vara det? Tycker stickningarna jag haft påminner om när jag hade uvi sist nämligen.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014