• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • ananas86

Vi har precis köpt hus, men lånet hos Swedbank är inte klart än (vi har betalat in handpenningen än så länge). Vi tar över huset den 15:e november och den 16:e oktober (samma dag som RUL) ska vi lägga upp lånet och titta på räntor och bindningtid. Vi har sparat till kontantinsatsen, men det kommer nog inte räcka helt till pantbrev, lagfart och badrumsrenovering också. Vi behöver inte ha någon borgensman eftersom vi har fast jobb båda två. Vi kommer antagligen få ta ett lån med lite högre ränta på ca 30 000 kr för att få ihop allt bara. Förhoppningsvis betalar vi av den dyra delen av landet snabbt!

Känns som det är mycket nu med husköp och tillökning i familjen på samma gång! Men det är självklart mest spännande och roligt! :) Den 16:e oktober blir en stor och nervös dag för oss!

• Hallonpaj88
    j3nnyy skrev 2013-09-23 19:51:58 följande:
    Lycka till imorgon ska hålla tummarna! Ett tips är att dom större bankerna kan ha svårare att rubba på "reglerna" jag hade Nordea och sambon hade Handelsbanken, ingen av dom ville låna ut till oss trots fasta jobb, just pga. Att dom precis höjt handpenningen till 15%, trots att mina föräldrar erbjöd sig MEN gick då till en mindre "lokal" bank, som bara har några kontor och de var inte alls några problem! Inga skyhöga räntor heller på blankolånet och vi är supernöjda med all hjälp vi fått, en helt annat personlig service oxå. Så bli inte alldeles för nedslagen om det inte skulle gå vägen imorgon!

Tack snälla för tipset :)
  • Hallonpaj88

Tack snälla ni för alla tips!

Känns som en dröm om vi får lånet. Lägenheten har vi redan reserverat. Inflyttning är nästa höst, senast december så ett tag kvar men vore så underbart med ett radhus och få slippa konka allt 3 trappor upp:) dessutom nyproducerat! Åh känns overkligt. Nästa år händer mycket, bebis, giftermål o förhoppningsvis radhus :)

• ananas86

Fick höra från en kollega (som jag inte har berättat om graviditeten för) att magen syns nu. Har ganska stora luftiga kläder på jobbet, så hade hoppats på att kunna dölja det till efter RUL, men kanske får tänka om.. :/

Är väldigt smal annars och magen har börjat få mer bebismage-form nu..

Hänger inte med riktigt själv nu, har ju inte fattat detta själv helt ännu.. :P

• j3nnyy

Ska hålla både tummar och tår! Vad härligt med helt nyproducerat! Vet inte vart ni köpt någonstans, men här (strax utanför Stockholm) får man knappt en liten orenoverad etta för under miljonen. Är sugen på att flytta någon annanstans för o slippa lägga så mycket pengar på att "bara bo", men trivs så bra då vi har bådas släkt o vänner här omkring :)

• ananas86

Hallonpaj88: Lycka till imorgon! Vi har upplevt att de kan vara olika hårda på samma bank, beroende på vem man pratar med. Hoppas ni får någon bra! Det är ju ett helt år kvar tills inflyttning förresten, då har ni ett helt år på er att spara till ju. Gör upp en sparplan med banken! :)

• MagdalenaZ
    LillCris skrev 2013-09-23 19:07:39 följande:
    Jag är likadan, på 5 år på min arbetsplats tror jag att jag varit hemma max 5 dagar, men då har jag haft 40 graders feber och varit helt puts väck. Nu har jag dock drabbats av migränanfall med kräkningar, har varit hemma 1,5 dag med gott samvete. Min chef har flertalet ggr uppmuntrat mig att ta det lugnare och stanna hemma om jag mår dåligt! För en gångs skull finns det något som är lite viktigare än jobbet! Säger kroppen ifrån ska man lyssna!
    Jo jag vet.. men jag vill inte känna att jag är "överkänslig"... eller att någon annan tycker det! 
    Man borde verkligen vara hemma egentligen... 
  • MagdalenaZ
    j3nnyy skrev 2013-09-23 20:27:49 följande:
    Ska hålla både tummar och tår! Vad härligt med helt nyproducerat! Vet inte vart ni köpt någonstans, men här (strax utanför Stockholm) får man knappt en liten orenoverad etta för under miljonen. Är sugen på att flytta någon annanstans för o slippa lägga så mycket pengar på att "bara bo", men trivs så bra då vi har bådas släkt o vänner här omkring :)
    Jag är egentligen från Sthlm och kan inte längta mer hem ! Jag vill gärna avvakta med att köpa större då tanken är att flytta tillbaka till Sthlm nästa vinter.. Jag har varken familj eller vänner och trivs inte särskilt bra i Skåne tyvärr :(
    Ett radhus i Nacka området hade ju varit drömmen, men vi har långt ifrån den ekonomin! :)
    Så vi får stå ut i våra 56 kvm så länge.. :) 
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014