Första barnet - BF Mars 2014
Har också funderat på när första bebisen i tråden kommer, så spännande! Har inte fattat själv än att bebis faktiskt kan vara här om bara ett par veckor, går in i v.32 idag. Ser dock helst att bebis stannar till mars :)
Har också funderat på när första bebisen i tråden kommer, så spännande! Har inte fattat själv än att bebis faktiskt kan vara här om bara ett par veckor, går in i v.32 idag. Ser dock helst att bebis stannar till mars :)
Vilken sovställning har ni på natten? Jag har mycket svårt att hitta bekväm ställning. Jag har stora problem med värk i min mage & vissa nätter är det stört omöjligt att ligga på sidan. Men ligger jag på rygg så får jag vansinnig ryggvärk. I bakhuvudet hörde jag min läkare prata om att man bör sova på sidan som gravid. Givetvis googlade jag detta & läste en undersökning gjord på Nya Zeeland angående sovställning kopplat till fosterdöd efter vecka 28. Blir ju livrädd för att ligga på rygg nu. Står även på 1177 att de rekommenderar vänster sida som sovställning. Då får jag väl helt enkelt bita ihop & sova på vänster sida. Men man vänder ju sig många gånger under natten. Jag vaknar oftast upp på rygg. Här är artikeln om någon vill läsa den; www.svt.se/nyheter/vetenskap/sovstallning-kan-paverka-ditt-foster-vanster-sida-sakrast
Nyss hemkommen från BM. Allt såg fint ut och magen har växt som den ska, SF-mått 31 i v.31+6 så fortfarande precis mitt på medel kurvan. Hjärtljuden låg på 156, där de legat hela tiden.
Det enda som inte var bra var mitt jårnvärde, nere på 110 nu så BM tyckte jag skulle börja med järntabletter ändå. Känna segt när man räknat med att klara sig utan. Hon sa i för sig att det kunde bero på min dunder förkylning så vi hoppas på det så att jag inte behöver ta dem så länge :).
Jag undrar om min lilla kille ligger tvärsöver magen? Alltså inte med huvudet ner eller huvudet upp, utan huvudet på sidan o fötterna på andra sidan. För jag jag ligger exempelvis på vänster sida så känner jag klart o tydligt på ena sidan hur han håller på där inne o man ser hur buktar ut osv, men det känns samtidigt på den andra sidan också. Alltså tvärsöver, som att han sparkar ifrån med fötterna så att huvudet buktar ut på ena sidan o fötter på andra. Är det inte konstigt? Vissa daga känner jag hur han nuddar o sparkar på min urin blåsa o vissa dagar inte. Men har inte känt sparkar mot revbenet. Längesen sist. Förstod ni ens vad jag mena? Så svårt o förklara, hade vart så roligt o veta hur han ligger. Plus att jag inte kan skilja på kroppsdelarna som sticker ut :(
Verkar som min lilla i magen är mycket mer aktiv än era. Buffar, sparkar och knör hela tiden. Funderar på om hen någonsin sover? För det buktar alltid någonstans i magen. Blir nästan irriterad då det aldrig är lugnt, framförallt när jag skall sova. Vet inte om det är bra eller dåligt nu när ni skriver om era bekymmer..
Vi var på första föräldragruppsträffen igår. Det kändes bra och jag fick en känsla av att det närmar sig lite. Vi går i en grupp med andra par som skall ha i februari så de är ju lite längre gångna än vi men det känns bra. Idag skall vi hälsa på förlossningen och det skall bli riktigt spännande!