• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • anaconda
    flickflack skrev 2013-08-01 13:40:11 följande:

Tack victrix, ja nu kan jag vara lite lugnare....

Vad är Crl?

Crl är måttet på embryot, igår på mitt vul va de 13mm alltså är pyret 1,3 cm i magen. Vet inte vad normalt är för i v 7+4 men gynekologen sa att allt såg normalt ut!

Grattis till din säl :) hoppas du kan njuta lite nu av graviditeten! Jag har som du knappt en enda symptom och de är fullt normalt! Vi har inskrivning om en vecka 8/8 de kommer bli så spännande!
  • Längtanefterlilladig
    flickflack skrev 2013-08-01 12:59:41 följande:
    Trodde jag skulle svimma när jag satt hos läkaren och skulle upp i gyn stolen, va beredd på att stört gråta och på att läkaren inte kunde se en graviditet men jag hade fel!

En pickande säl, helt underbart!

Vågar inte ta ut nått i förskott eftersom jag haft MA förut.

Nu hoppas jag att det här ska gå vägen för den lille är så efterlängtad! 

Har ju inga symtom och dyl. men tydligen kan man vara gravid ändå. 

Vad är CRL?

Är det bebis eller hinnsäcken?

Mitt mått stämde EXAKT med min sista mens.              

ÅHH GRATTIS!!!Va härligt tjejen.

Det är vår turdag idag verkar det som

• Längtanefterlilladig
    Victrix skrev 2013-08-01 13:21:43 följande:
    Längtanefter: vilken vecka var du i då? Första gången jag såg den lille var den 3 mm, de växer fort. Viktiga är ju inte hur stor utan vilken storlek på vilken dag. Jag var 7+5 också, då var den 14 mm.

Enligt snurran hos barnmorskan är jag i 8+0. Enligt mig 7+5. Men vem vet.

Min menscykel varierar från 28-32 dagar. Och ägget kan ju ja fäst sent. Tyckte inte läkaren tillbringade så mycket tid att noggrant mäta embryot.

Hon kollade mest att allt såhär normalt ut i buken eftersom jag har ont i magen.

Men klart man blir orolig. Har sett den listan med CRL mått. Enligt den ska 8 mm vara vecka 7+0. Så 5 dagar bakåt.

Läkaren sa att allt såg normalt ut iallfall.
  • Victrix

Tror inte du ska oroa dig, som sagt ägget kan fästa efter olika lång tid och dessutom är dina cykler olika långa. Hur har era hinnsäckar sett ut? Ovala, runda? Är orolig då min är oval, har fått för mig att rund är bäst. Men ingen läkare har sagt att det är dåligt, bara läst det på några ställen.

• asan25
    Då var inskrivningen gjord, tog 30 minuter. Nu är det bara att vänta på UL den 28/8 och nästa BM-besök den 9/9. Hoppas tiden går fort.
  • Längtanefterlilladig
    Victrix skrev 2013-08-01 14:06:45 följande:
    Tror inte du ska oroa dig, som sagt ägget kan fästa efter olika lång tid och dessutom är dina cykler olika långa. Hur har era hinnsäckar sett ut? Ovala, runda? Är orolig då min är oval, har fått för mig att rund är bäst. Men ingen läkare har sagt att det är dåligt, bara läst det på några ställen.

Tack tror inte heller jag ska känna oro.

Om en överläkare säger att det ser bra ut får man lita på det.

Min hinnsäck var väldigt oval & lång.

Inte rund. Såg ut att vara väldigt stor i proportion till lilla livet där inne.
  • Victrix

Okej, men då är det inte bara min som är oval då, känns skönt. Nej, de borde ju sagt något annars tycker man.

• Längtanefterlilladig
    Victrix skrev 2013-08-01 15:18:08 följande:
    Fick du någon bild från ditt vul förresten?

Ja, ska lägga in den senare idag. Min man håller på att installera trådlöst nätverk just nu. Fick du bild?
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014