• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa
    LillsmurfanLisa skrev 2013-10-29 13:13:09 följande:
    Ni som har låga järnvärden och äter extra järn - hur låga värden har ni? 

Jag var hos bm idag och fick reda på att mina järnvärden var höga. Det känns ju lyxigt, framför allt eftersom jag är vegetarian och järnvärdena hos gravida vegetarianer brukar ligga extremt lågt.

Nu är jag dock nyfiken på hur lågt ett lågt värde är, så att säga. Om du har lust får ni gärna dela med er av era siffror skulle jag få ett hum om var gränsen gick för er. 
    Jag kanske ska tillägga att det jag fick svar på idag var Ferritin-värdet. Hb-värdet fick jag svar på direkt när provet gjordes och det var jättebra då. Minns dock ej siffrorna på Hb-värdet. 
  • Zobeideh

Längtanefterlilladig: oj det hade jag ingen aning om alls. Tack för infon de e något som jag ska skriva upp

• MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-29 13:13:40 följande:
    Har ni läst i era tidningar om att 8 av 10 av de största förlossningsavdelningar i Sverige använder cytotec som värkstimulerande medel. Det är egentligen en magsårs medicin och får inte användas av gravida då det kan leda till brusten livmoder. Så då har man ännu en grej att tänka på inför förlossningen.
    Jag fick den vid mitt MA, för att tvinga ut fostret. jag har misstänkt att det är därför jag hade sånna blödningar vid denna graviditet!

• Zobeideh

MagdalenaZ: fick du medicinsk behandling eller skrapning. Jag fick medicinsk behandling vid mitt MA men kommer inte alls ihåg va tabletten hette. Ifall de då va den längtanefterlilladig skriver om.

• Sopp
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-29 13:04:04 följande:

Grattis Va roligt
    Tack =)
  • MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-10-29 13:53:25 följande:
    MagdalenaZ: fick du medicinsk behandling eller skrapning. Jag fick medicinsk behandling vid mitt MA men kommer inte alls ihåg va tabletten hette. Ifall de då va den längtanefterlilladig skriver om.

Den medicinska, cytotec eller vad den heter.. jag läste om biverkningar innan, men jag tänkte att jag inte ville skrapa så jag tog tabletten. Ångrar mig idag!
  • majsa88

Har hört skräckhistorier om cytotec där man nästan mist livet under och bebisen. Då man jag legat inne på iva för liv o död.

• Zobeideh

Okej ja då e de den jag oxå tagit. Hört en massa om den där de nästan kostat livet på mamman och bebisen. Ska verkligen hålla mig väck från den i framtiden. Hade man vetat de då så hade man nog tagit skrapningen

• Strumpan81

Det är farligt att svälja allt som står i media med hull och hår. Svensk sjukvård skulle aldrig använda sig av ett preparat som är direkt farligt. Cytotec är inte farligt om det använda på rätt sätt. Däremot innebär igångsättning av graviditet alltid en rusk för komplikationer (så som livmoder bristning, för mycket värkar osv) då kroppen får inte sköta sig själv utan man styr med läkemedel. Därför är de viktigt att det finns en medicinsk indikation till igångsättningen.

Läs gärna denna artikel för att få en mer balanserad bild av läget : )

www.expressen.se/debatt/radslan-for-cytotec-saknar-proportioner/

• Joma

Är de bara jag som håller på att klia sönder min hårbotten? Dör snart alltså :/ Vaknar på nätterna å får riva som en tok :(

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014