• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • j3nnyy
    Mia86gbg skrev 2014-01-02 12:49:49 följande:
    Låter så mysigt! Själv tänkte jag försöka tvätta en madrass till spjälsängen o köpa tyg till ett babynest. O sen blir det Ullared imorgon. Nu börjar det förvandlas lite här hemma..allt blir mer o mer verkligt smile1.gif

Jag har köpt oparfymerat, har också hört det. Jag tänker att det är säkrast..så fin hud på de små bebisarna!
    Åh ullared skulle jag vilja åka till. Var där i somras men då var jag inte ens i v 12 så gick bara runt o kikade o klämde på allt. Nu har jag köpt så mycket och fått lite så det känns onödigt att åka o handla på sig ännu mer. Bor i Sthlm så är lite långt :( får bli i sommar när bebisen e här!

En kompis till mig har sytt ett babynest, så himla fina och roligt med något som är hemmagjort när inte alla har likadana! Ska se om jag kan lägga in bild på den i bildtråden
  • LillsmurfanLisa
    j3nnyy skrev 2014-01-02 12:42:12 följande:
    Idag håller vi på o fixar lite här hemma, skruvar ihop skötbordet som ska upp på väggen och lite såna saker. Bäst att passa på när mannen är ledig oxå :)
    Ska väl börja tvätta lite bebis saker nåndag oxå, men läste att man ska tvätta med oparfymerat? Vet inte hur noga det är?
    Jag är själv känslig mot parfymerat tvättmedel så jag kör på oparfymerat. Om jag är känslig så är nog Grodan ännu känsligare, tänker jag.

Vi kommer att börja fixa lite i helgen, men vi har målning i vardagsrummet kvar att göra så det går först. Barnprylarna tar vi tag i när våra grejer magiskt har förflyttat sig från flyttkartongerna till sina nya platser i lägenheten ;) Innan januari är slut ska det mesta vara på plats, även bebisprylarna, eftersom vi i månadsskiftet kommer att vara borta i tio dagar. 
  • carina87
    j3nnyy skrev 2014-01-02 13:17:16 följande:
    Varför? Verkar som det är några här som haft otur med fk.. :( jag själv har peppar peppar än så länge haft väldigt tur trots att jobbet strulat lite med papper o så.
    Den information jag lämnat i blankettform har inte förts över i den digitala versionen och efter att jag fyllt i blanketten digitalt, för det var saker som saknades. Det ironiska är att det finns ingenstans jag kan fylla i den informationen de vill ha, dessutom; när jag tryckt på "avsluta" så kommer det upp att de inte fått in något graviditetsintyg och att jag måste lämna in det för att få min ansökan behandlad.
    MEN KÄRA NÅN! Jag fick ju blanketten på posten JUST för att jag skickat in mitt moderskapsintyg.
  • carina87
    carina87 skrev 2014-01-02 13:23:55 följande:
    Den information jag lämnat i blankettform har inte förts över i den digitala versionen och efter att jag fyllt i blanketten digitalt, för det var saker som saknades. Det ironiska är att det finns ingenstans jag kan fylla i den informationen de vill ha, dessutom; när jag tryckt på "avsluta" så kommer det upp att de inte fått in något graviditetsintyg och att jag måste lämna in det för att få min ansökan behandlad.
    MEN KÄRA NÅN! Jag fick ju blanketten på posten JUST för att jag skickat in mitt moderskapsintyg.
    min meningsbyggnad är visst inte den bästa :P Jag har ÄNTLIGEN fått en köplats hos FK. Plats 433 *yay* bättre än att bli bortkopplad pga överbelastning.
  • TomMon

Jag tar också gärna emot hjälp på bf-listan, har ingen dator...

Bf 12 mars, flicka.

Tack! :)

• j3nnyy
    carina87 skrev 2014-01-02 13:25:36 följande:
    min meningsbyggnad är visst inte den bästa :P Jag har ÄNTLIGEN fått en köplats hos FK. Plats 433 *yay* bättre än att bli bortkopplad pga överbelastning.
    Ja de är nog bäst att ringa, jag ringde igår och hade plats 200 nånting men de tog bara 8 min så hoppas de går fort! Haft väldigt tur med dom jag pratat med i tele, som kunnat förklara o fixat direkt. Ringde igår för o höra om jag behöver göra nått mer inför graviditets penning som blev beviljad men hon sa att jag redan skickat in dom sista papprena så nu kan jag bara njuta. Vi får väl se..
  • LillsmurfanLisa
    TomMon skrev 2014-01-02 13:34:13 följande:
    Jag tar också gärna emot hjälp på bf-listan, har ingen dator...

Bf 12 mars, flicka.

Tack! :)
    Jag fixar det också!
  • Emmlala
    carina87 skrev 2014-01-02 13:25:36 följande:
    Har samma problem som du, tror jag... det står att jag måste skicka in ett moderskapsintyg, fast det har jag ju redan gjort... 
    har ringt och ringt men blir bara bortkopplad.. fast nu sitter jag och väntar på att de ska ringa upp!
  • Hallonpaj88
    carina87 skrev 2014-01-02 12:10:54 följande:
    Va kul :) då är du beräknad till den 14/3 typ?

Enligt sista mens är jag beräknad 16/3, fast på VUL blev jag flyttad till den 12/3.
    Ja precis:)

Enligt min senaste mens skulle det vara 21/3 men blev oxå flyttad.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014