• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • xStellax

Nu har jag provat typ alla plagg i hela garderoben. Flodhästkänslan är ett faktum!! Så nu har jag gråtit en sväng och tyckt synd om mig själv och lagt fram mammajeans med en skön tröja. Efter mitt lilla utbrott har jag nu insett att det faktiskt inte spelar någon som helst roll vad jag har på mig eftersom jag har en liten bebis i magen som jag kommer få träffa om bara några månader. Gott nytt år till er allihopa!!

• Sirek

Gott nytt år finisar!

Känns verkligen overkligt att 2014 står för dörren - året vi blir mammor för första gången för många av oss i tråden, och på nytt för några andra.

Jag mår oförskämt bra! Har inte haft sammandragningar vad jag vet. Har aldrig haft mensvärk heller så vet inte om det hänger ihop?

Ikväll drar jag på mig en blå paljettklänning som jag hade på nyår förra året. Fråga mig inte hur, men magen får precis plats vi ska på middag hem till några vänner så blir en lugn kväll men kul att klä upp sig lite ändå!

Önskar er andra en toppen kväll och hoppas att krämpor och elände som varit, försvinner när klockan slår 12. Stor kram

• Lovely90

Jag har haft massa sammandragningar i flera veckor, dock inga som gör ont och de går över snabbt. Fick beviljad gravpenning från och med tisdag men kommer nog försöka jobba lite till. Gällande kläder så gick jag igenom min garderob innan jul och la upp allt som inte passar längre i förrådet. Hade också ångest över att det var så mycket som satt fult. Är för stor för många av mina vanliga kläder, men för liten för mammakläder. Så ett litet tips till er som har svårt att hitta kläder i era garderober, släng ut allt som inte passar och spara bara det ni kan använda. Sparar både tid och tårar. På julafton lyckades jag trots magen klä mig i tight tröja och fodral kjol (som jag köpt för flera råden) och det var riktigt snyggt! Ikväll tror jag det blir svart långklänning (samma som jag hade på examen, i januari). Önskar er alla en härlig kväll trots klädproblemen, jag vet precis hur det känns! Idag verkar jag ha kläderna klara, istället får jag dras med ett öga som krånglar så det blir definitivt inga linser och får se om det blir något smink..

• ananas86

Ni är för söta tjejer! Känns så bra att vi har varandra här! :)

Nu har jag pratat av mig med svärmor lite också, så allt känns bättre!
    Jäkla hormoner som gör en så känslig! 

Har kommit fram till att jag hellre klär mig bekvämt än uppklätt.
    Det blir en enkel svart klänning och ett par glittriga strumpbyxor. Med lite lockar i håret funkar det riktigt bra! :)

Vi ska på middag hos några kompisar och är de enda i kompisgänget som har barn på g än så länge..
    Så vi får väl se om någon av de andra kommer gå i barntankar under nästa år.. ;)

Jag har köpt mig en flaska alkoholfritt bubbel som jag tänkte skåla i sen! :)

Ha en fantastisk kväll, oavsett hur ni firar!
    Ikväll skålar vi in det nya året då våra små ska komma till världen!

Kram på er!

• SEM

Jag hade en liten klump i magen när jag skulle gå till klädeshyllan, jag hade ju ingen aning vad jag skulle ha på mig.. inte mina kontorskläder... lite less på dem nu..

men det är fantastiskt skönt att inte ha nå höga förväntningar på denna afton, vi ska hem till ett par som har en dotter på 10 månader, så det känns mycket bra. Om vi är där till tolvslaget får vi se :)

Jag tog fram två klänningar, båda med markerande under bröstet, vilket är ett måste om man har grav mage:p Det blidde fjolårets julklänning, svart med spets. Väldigt mycket stretch, så jag kan nog ha den klänningen med 20 kilo + till :)

Inatt agera jag taxi åt grannen, och det känns bara bra. Hon ska hjälpa mig att sy lapptäcket till bäbisen som vi ska ha på golvet och mysa på :) Ge och tagandet gillar jag :)

• SEM
    TomMon skrev 2013-12-31 13:18:20 följande:
    Jag är lärare. Mycket stå, gå, sitta, upp, ner, snabba ryck...
    aah.. vad säger bossen din?
  • TomMon

Hon är mycket förstående och tycker att vila går före allt just nu. Så det känns jättebra. Ska träffa henne nästa v och få hjälp med lite f-kassepapper. Men det är läkaren som känns som en pinne i hjulet....

GOTT NYTT ÅR!!

• carina87

Å! Jag har missat lite grejer i blanketten till FK, men nu kan jag inte fylla i skräpet eftersom de håller på att arbeta med E-tjänsten :(

• Emmlala

Jag är förskollärare på en småbarnsavdelning, fick inte beviljat graviditetspenning... Vet inte hur jag ska kunna jobba..!? Fast är sjukskriven sedan en månad tillbaka för foglossningar och ischias, så får väl "hoppas" att jag kan vara fortsatt sjukskriven i stället då...

• Lovely90
    Emmlala skrev 2014-01-01 13:01:24 följande:
    Jag är förskollärare på en småbarnsavdelning, fick inte beviljat graviditetspenning... Vet inte hur jag ska kunna jobba..!? Fast är sjukskriven sedan en månad tillbaka för foglossningar och ischias, så får väl "hoppas" att jag kan vara fortsatt sjukskriven i stället då...

Konstigt. Jag är förskollärare på småbarn och fick beviljat :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014