• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Lovely90

Har också funderat på när första bebisen i tråden kommer, så spännande! Har inte fattat själv än att bebis faktiskt kan vara här om bara ett par veckor, går in i v.32 idag. Ser dock helst att bebis stannar till mars :)

• Mia86gbg

Usch nä jag är INTE redo än. Fick lite småpanik bara av att jag läste att det är normalt om bebis kommer 3 veckor innan BF och inte 2 som jag trodde..

Ska till Ullaref o shoppa loss imån. Några tips?

• Mia86gbg
    LillsmurfanLisa skrev 2014-01-02 21:02:20 följande:

Ja, det ska bli spännande att se när den första ploppar ut! Jag hoppas att det i alla fall dröjer en månad, minst. 

Vi har bekanta som var beräknade några veckor innan oss men bebis kom redan  i v 30, så de fick fira nyår på neonatal. Allt gick bra för dem men ändå - jag är inte redo än! En månad innan BF känns nog OK, men tidigare än så hoppas jag slippa. 

(Jag har verkligen varit flitig på att skriva idag - kan det bero på att jag har slutlig c-uppsatsinlämning i morgon kl 10.00?)

Haha..Classic! Jag brukade damma lister o putsa fönster när jag hade inlämningar! Mycket roligare med FL!
  • LillsmurfanLisa
    Mia86gbg skrev 2014-01-02 21:13:46 följande:
    Haha..Classic! Jag brukade damma lister o putsa fönster när jag hade inlämningar! Mycket roligare med FL!
    Helt klart! 
  • Längtanefterlilladig
    Mia86gbg skrev 2014-01-02 21:12:10 följande:
    Usch nä jag är INTE redo än. Fick lite småpanik bara av att jag läste att det är normalt om bebis kommer 3 veckor innan BF och inte 2 som jag trodde.. Ska till Ullaref o shoppa loss imån. Några tips?

De hade inte jätte mycket. Men de hade väldigt billiga spjälsängs madrasser för 149 kronor. Vi köpte; Madrasser, plastad frotté, nappflaskor/nappar, skötbordsunderlägg, runda färgglada mattor till barn rummet, påslakanset till vagnen, snuttefilt,öronfebertermometer & kanske mer men kommer inte ihåg nu
  • Längtanefterlilladig
    j3nnyy skrev 2014-01-02 20:53:27 följande:
    Sitter o fyller i lite i "Boken om dig" och klistrar in bilder som bebisen kan ha när den blir större :) så himla mysigt! Kan ni fatta att våra små snart är här? Snart kanske den första kommer! Jag tror den första av alla oss kommer få i slutet av januari/februari. Vad tror ni? Jag är född i v 32 och min bror i v 33 men jag hoppas verkligen min tjej vill stanna tills iaf v 36 sen är hon jättevälkommen haha. Lär väl gå över tiden iofs men är nog inte så mycket att göra åt

Vad roligt med en sån bok. Var köpte du den? Jag kommer nog känna mig rätt lugnt när jag passerat in i vecka 32+0.
  • Längtanefterlilladig
    LillsmurfanLisa skrev 2014-01-02 21:02:20 följande:
    Ja, det ska bli spännande att se när den första ploppar ut! Jag hoppas att det i alla fall dröjer en månad, minst.  Vi har bekanta som var beräknade några veckor innan oss men bebis kom redan  i v 30, så de fick fira nyår på neonatal. Allt gick bra för dem men ändå - jag är inte redo än! En månad innan BF känns nog OK, men tidigare än så hoppas jag slippa.  (Jag har verkligen varit flitig på att skriva idag - kan det bero på att jag har slutlig c-uppsatsinlämning i morgon kl 10.00?)

Vården i Sverige är fantastisk. Och 80 % av barnen födda 28+0 överlever. Och större chans till överlevnad för var dag som går. Jag tror också någon kommer få en månad för tidigt iaf. Att få vecka 37+0 är nog inte ovanligt
  • j3nnyy
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-02 21:47:05 följande:

Vad roligt med en sån bok. Var köpte du den? Jag kommer nog känna mig rätt lugnt när jag passerat in i vecka 32+0.
    Den är ifrån go boken :) beställde en gravid Box därifrån. Superfin!! Nu ska jag skriva ut lite bilder ifrån datorn på fotopapper tänkte jag och sätta in.
  • Sirek
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-02 21:47:05 följande:

vi har också en sån som vi köpte på.....Gekås
  • Sirek

Jag hade tänkt jobba till vecka 38 (37+6) men får jag tecken på att hon vill komma tidigare så går jag hem.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014