• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa
    Lovely90 skrev 2014-01-02 17:50:59 följande:
    Barnet kan inte fixeras i säte vad jag vet. Man kan göra vändningsförsök och de görs sent men det finns då risk att bebisen vänder sig tillbaka samt att navelsträngen hamnar runt halsen. Jag är lite rädd att vår plutt skall ligga i säte då både jag och sambon gjorde det (vi är båda födda genom snitt). Min mamma valde att avstå från vändningsförsök och min sambos mamma försökte föda i säte men det slutade med snitt ändå. 

Så om det visar sig att vår ligger i säte kommer jag välja snitt direkt. Men BM trodde hen låg med huvudet ner sist, så jag hoppas att det håller sig så :).
    Tack för info. Jag har extremt dålig koll på det där känner jag och har inte kollat upp det tidigare heller. När jag var hos bm sist låg Grodan glatt med huvudet uppåt, men bm verkade inte oroa sig än så då gör inte jag heller det. Jag har den senaste tiden känt att sparkarna är mer uppåt/åt sidan, så det går kanske åt rätt håll...

Jag har inte ens funderat på om jag skulle försöka föda ut ett barn i säte. Det tycker jag verkar jobbigt. Då väljer jag nog hellre snitt, jag också. Det där med navelsträng runt halsen verkar också läskigt. Usch och fy - det hoppas jag att vi alla slipper!
  • Tinapina

Min dotter var fixerad i säte så det kan de nog:) gjorde ett försök att vända henne men hon satt som en sten långt nere i bäckengången. Gör inte ett vändningsförsök till. Min dotter låg aldrig på ngt annat sätt så misstänker att det blir samma även denna gång.

• Tinapina

BM misstänker att min livmoder är utformad på ett sätt som gör att barnen automatiskt hamnar i det läget. Det som skiljer denna från förra är att (än så länge) är hennes ben böjda medans den tidigare dottern låg som en fällkniv, såg ut som ett v när hon kom ut:) dock resulterade det i att hon fick en skena för höftledsluxation och det oroar mig lite att det kanske blir så igen:/

• LillsmurfanLisa
    Tinapina skrev 2014-01-02 18:27:14 följande:
    Min dotter var fixerad i säte så det kan de nog:) gjorde ett försök att vända henne men hon satt som en sten långt nere i bäckengången. Gör inte ett vändningsförsök till. Min dotter låg aldrig på ngt annat sätt så misstänker att det blir samma även denna gång.
    Tinapina skrev 2014-01-02 18:32:38 följande:
    BM misstänker att min livmoder är utformad på ett sätt som gör att barnen automatiskt hamnar i det läget. Det som skiljer denna från förra är att (än så länge) är hennes ben böjda medans den tidigare dottern låg som en fällkniv, såg ut som ett v när hon kom ut:) dock resulterade det i att hon fick en skena för höftledsluxation och det oroar mig lite att det kanske blir så igen:/
    Oj! Tur att det går att göra kejsarsnitt, för att föda barn i sätesbjudning verkar omständigt. Det är fascinerande hur våra kroppar är skapta och vad det kan leda till. Form på livmodern, vinkel på bäckenet, mm är små saker som kan påverka mycket. Kroppen är verkligen underlig - och alldeles underbar på samma gång. 

Lycka till framöver!

• Tinapina

Efter alla ivf vi gått igenom för att komma hit så fick vi ett "standard" protokoll hos BM o allt fortlöpte som "normalt" men nu verkar det ju bli en skruv på slutet:) men snitt har jag ju gjort tidigare och blir det så igen så är det ok. Just nu känns det mindre viktigt hur hon kommer ut för ut ska hon på ett eller annat sätt:)

• Mia86gbg

Jag har som sagt skickat in papperna men har inte kollar så de säkert kommit in digitalt..antar att kah behöver logga in på mina sidor eller nåt för att se det?

Vi ska testa att klara oss på min mans lön + de 10% som jag får från mitt jobb de första 6 månaderna. Hoppas på att det går. Kanske att börja ta ut 2dagar/vecka om det behövs. Mysigt att pappan tar ut 1dag varannan vecka..det har jag inte tänkt på!

• Mia86gbg
    LillsmurfanLisa skrev 2014-01-02 18:40:05 följande:
    Tinapina skrev 2014-01-02 18:32:38 följande:BM misstänker att min livmoder är utformad på ett sätt som gör att barnen automatiskt hamnar i det läget. Det som skiljer denna från förra är att (än så länge) är hennes ben böjda medans den tidigare dottern låg som en fällkniv, såg ut som ett v när hon kom ut:) dock resulterade det i att hon fick en skena för höftledsluxation och det oroar mig lite att det kanske blir så igen:/
    Oj! Tur att det går att göra kejsarsnitt, för att föda barn i sätesbjudning verkar omständigt. Det är fascinerande hur våra kroppar är skapta och vad det kan leda till. Form på livmodern, vinkel på bäckenet, mm är små saker som kan påverka mycket. Kroppen är verkligen underlig - och alldeles underbar på samma gång. 

Lycka till framöver!

Ja kroppen är helt magisk!
  • TomMon

Min bebis fixerade sig redan i v 28. Bm tror att det kan bero på alla prematura sammandragningar jag har.

Jag ska ta ut tre dagar per vecka första året. Mannen jobbar heltid och tar ut dagar på storasyskonen på sommaren. Efter att barnet fyllt ett tar vi (jag är nog hemma totalt 1.5 år) ut 5 dagar per v tills hon fyller 2, då är det inskolningsdags! Känns konstigt att tänka så långt in i framtiden!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014