• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • tvetalan
    j3nnyy skrev 2014-01-02 16:19:51 följande:
    Såg på bf listan att du hade bf 9 mars, jag har 10onde haha vi kanske ses i korridoren med våra små knoddar :) ska du på info på ks? Fick någon lapp om de av min barnmorska när jag va där sist
    Haha ja vi kanske möts i korridorerna :D haha kommer inte vara den vackraste människan där! Nej har inte fått något sånt av min bm.. Hon har inte ens nämnt detta! Kanske vid nästa besök?
  • carina87
    Mia86gbg skrev 2014-01-02 14:32:17 följande:
    Ni som håller på med FK är det pga att ni ska få graviditetspenning? Jag mår fortfarande bra och har tänkt jobba in i det sista..är det något jag missat att jag måste göra? Jag har skickat in pappret kah fick av BM o jobbet har skickat in mina löneuppgifter. Ska fylla i "föräldraledighetspappret" till jobbet o lämna in nu på tisdag också.
    Är det något annat som jag missar??
    Jag pillar med det för att få min föräldrapenning fastställd. Planerar också att jobba så gott som intill förlossningen, men mina problem med FK är att de papper jag har skickat in (blanketter och skit) inte har överförts digitalt, vilket innebär att mitt ärende är tomt.
  • SEM
    carina87 skrev 2014-01-02 17:03:11 följande:
    Jag pillar med det för att få min föräldrapenning fastställd. Planerar också att jobba så gott som intill förlossningen, men mina problem med FK är att de papper jag har skickat in (blanketter och skit) inte har överförts digitalt, vilket innebär att mitt ärende är tomt.

Jobbigt... Mina papper ligger på skrivbordet.. Chefen ska tydligen fylla i nå uppgifter.. Borde fixa det nästa vecka.. Vore dyrt om utbetalningen bli försenade.. Tycker det är jätte rörigt på fk hemsida o all info...

Hur många dagar i veckan kommer ni plocka ut?
  • Tinapina

Har visst en liten rumpnisse(Lisa) i magen:) återkoll om några veckor och ifall läget är det samma bokar vi tid för snitt. 18kg har jag gått upp men 13 sen inskrivningen:)

• LillsmurfanLisa
    Tinapina skrev 2014-01-02 17:14:08 följande:
    Har visst en liten rumpnisse(Lisa) i magen:) återkoll om några veckor och ifall läget är det samma bokar vi tid för snitt. 18kg har jag gått upp men 13 sen inskrivningen:)
    Ligger bebis i säte? Kan de fixeras i säte? 

Jag hade fått för mig att man alltid kan försöka vända dem, även när det inte är så långt kvar till BF. Är jag helt ute och cyklar eller har jag missförstått dig? Eller vill du kanske inte utsättas för vändningsförsök? 
  • Saltad
    SEM skrev 2014-01-02 17:10:02 följande:

Jobbigt... Mina papper ligger på skrivbordet.. Chefen ska tydligen fylla i nå uppgifter.. Borde fixa det nästa vecka.. Vore dyrt om utbetalningen bli försenade.. Tycker det är jätte rörigt på fk hemsida o all info...

Jag kommer att plocka ut tre dagar i veckan och min man kommer att ta en dag varannan vecka redan från början. Känner att vi utan problem klarar oss ekonomiskt och då är det viktigare att få lite kvalitetstid hela lilla familjen :)

Får bara se till att hålla nere utgifterna. I början känns det som man ändå inte kommer att ha tid att göra av med pengar ;)

Själv då?
  • LillsmurfanLisa
    SEM skrev 2014-01-02 17:10:02 följande:
    Inga, förutom de som är kopplade till förlossningen och sedan lägstadagarna i sommar. Jag kommer att fortsätta plugga och ta studielån samtidigt som jag tar hand om bebis (det ger mig med i fickan än om jag skulle ta ut föräldradagarna, då jag har nollat mitt sgi). Min sambo har ett flexibelt jobb (både när det kommer till tider och arbetsplats) så han kan vara hemma i stort sett när han vill, så länge han inte har jobbresor inbokade (ett par dagar varje månad). När jag börjar jobba i januari 2015 (är då färdig lärare) kommer min sambo att ta ut sina dagar och sedan skola in på förskolan. 
  • Lovely90
    LillsmurfanLisa skrev 2014-01-02 17:20:12 följande:
    Ligger bebis i säte? Kan de fixeras i säte? 

Jag hade fått för mig att man alltid kan försöka vända dem, även när det inte är så långt kvar till BF. Är jag helt ute och cyklar eller har jag missförstått dig? Eller vill du kanske inte utsättas för vändningsförsök? 
    Barnet kan inte fixeras i säte vad jag vet. Man kan göra vändningsförsök och de görs sent men det finns då risk att bebisen vänder sig tillbaka samt att navelsträngen hamnar runt halsen. Jag är lite rädd att vår plutt skall ligga i säte då både jag och sambon gjorde det (vi är båda födda genom snitt). Min mamma valde att avstå från vändningsförsök och min sambos mamma försökte föda i säte men det slutade med snitt ändå. 

Så om det visar sig att vår ligger i säte kommer jag välja snitt direkt. Men BM trodde hen låg med huvudet ner sist, så jag hoppas att det håller sig så :).
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014