tvetalan skrev 2013-12-31 11:39:18 följande:
Jag har nog inte haft en enda sammandragning! Inte som jag har märkt av i alla fall.. Borde jag ha det? V31 nu..
Det är inte konstigt alls. Och hade du haft så hade du märkt =) det gör inte ont men det känns väldigt konstigt.
Min ena syster hade inte haft en sd eller förvärk innan vattnet gick 3 dagar över tiden och hon födde en fin flicka efter en helt komplikationsfri förlossning.
Dom säger ju att det är livmodern som tränar sig till BFdagen. Men eftersom det är många som slipper/ inte har sd tidigt i grav. så tror inte jag att det går sämre för kroppen även om den inte tagit chansen att träna innan =)
ananas86 skrev 2013-12-31 14:23:07 följande:
Gott nytt år tjejer!
Måste fråga, behövas lite stöd..
Är det fler än jag som känner sig som en stor klumpig elefant en dag som denna?
Försöker verkligen hitta något att ha på mig ikväll, som jag känner mig fin i, men känns hopplöst!
Kommer vara den enda nyktra ikväll och det är väl inget problem egentligen, men att dessutom känna sig ful och obekväm i sina kläder gör ju inte saken bättre!
Är väldigt liten i vanliga fall, stl S.
Alla mina kläder är för små och jag hittar inget nytt heller! :(
Min pappa försökte väl trösta mig genom att säga att jag inte är tillräckligt stor för att ha mammakläder, något han inte har en aning om!
Har köpt några mammaplagg, då större vanliga kläder bara sitter fel på resten av kroppen..
Jag tycker själv att magen är stor (även om alla andra påpekar motsatsen) och jag har gått upp 10 kg endast på magen/brösten nu i veckan 30..
Förlåt för gnälligt inlägg, men tänkte att någon av er kanske förstår känslan..
Gott nytt år!
Vissa dagar känner jag mig enorm, men idag är som tur är inte en sån dag för mig.
Jag hade bara tänkt att ta på mig ett par mammajeans och en skön tröja men jag lyckades faktiskt hitta en gammal klänning som fortfarande går på sen innan =) så en aning uppklätt kanske det kommer bli för mig ikväll ändå =)
Vi är ju lika långt gångna och är nog ungefär lika stora tror jag. Har själv gått upp 11 kg och allt har satt sig på mage och bröst. Var storlek S innan grav.
Jag kommer fortfarande i en del av mina gamla kläder, vissa sitter tom riktigt bra! så om du inte har ngt hemma själv som sitter bra kanske du har nån kompis/syskon som har nån fin klänning eller tröja som du kan låna? tror nog att du kan hitta nått som du trivs i för kvällen =)
mina vänner som jag ska fira med frågade tom om vi skulle ha pyjamasparty ikväll för att jag skulle slippa hitta nån nyårsblåsa som passar =) dom är så snälla.