• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • carina87
    j3nnyy skrev 2014-01-02 13:34:13 följande:
    Ja de är nog bäst att ringa, jag ringde igår och hade plats 200 nånting men de tog bara 8 min så hoppas de går fort! Haft väldigt tur med dom jag pratat med i tele, som kunnat förklara o fixat direkt. Ringde igår för o höra om jag behöver göra nått mer inför graviditets penning som blev beviljad men hon sa att jag redan skickat in dom sista papprena så nu kan jag bara njuta. Vi får väl se..
    Jag fick precis veta att det man jobbat under sina studier, typ på sommaren, inte spelar någon roll, trots att man skattat för det.... Kewl :/
  • Mia86gbg
    LillsmurfanLisa skrev 2014-01-02 13:18:46 följande:
    Vet du kön på din bebis?
    Nix. Vi väntar med spänning!

Tack för hjälpen!!!
  • LillsmurfanLisa
    Mia86gbg skrev 2014-01-02 14:21:43 följande:
    Nix. Vi väntar med spänning!
    Tack för hjälpen!!!
    Samma här. Har den senaste tiden blivit så sjukt nyfiken på vem det egentligen är som bökar omkring där inne! Det har iofs egentligen inte så mycket med könet att göra, men är ju en liten del av det.
  • Mia86gbg

Ni som håller på med FK är det pga att ni ska få graviditetspenning? Jag mår fortfarande bra och har tänkt jobba in i det sista..är det något jag missat att jag måste göra? Jag har skickat in pappret kah fick av BM o jobbet har skickat in mina löneuppgifter. Ska fylla i "föräldraledighetspappret" till jobbet o lämna in nu på tisdag också.

Är det något annat som jag missar??

• Mia86gbg
    Lovely90 skrev 2014-01-02 13:17:19 följande:

V.32 idag, allt rullar på som vanligt. Känner mig varken tröttare än vanligt eller har ont. Är lite avis på er som börjar få lite krämpor. Det innebär ju att det närmar sig.

Har gravpenning beviljad från tisdag men skall försöka jobba lite till. Min BM var inte så glad åt min tanke att jobba till BF, så får väl lyssna lite på henne med. Får se hur det känns när det rullar på ordentligt efter julen. Det har ju inte varit speciellt mycket barn på jobbet de senaste veckorna. 35 barn på tisdag kanske tar musten ur mig. Hehe.

Det är ju inte riktigt ok att va avis på krämpor men jag känner lite likadant. Jag vet att jag egentligen ska vara tacksam att jag mår bra och kan leva på som vanligt men känns ändå som att målet hade känts närmre om jag kände lite mer
  • tvetalan

Fick se bebisen idag igen på TUL. En söt liten krabat som låg och sov :) han låg helt ihoptryckt och hade växt så som han ska. Mitt på kurvan, förra gången låg han lite under. Fick även med mig en söt profilbild hem. Gått med ett stort leende hela dagen. Skönt att allt är oK med bebisen :)

• Anki84

Hej tjejer! 
    God fortsättning eller vad man nu säger ;P
    Hur är det med er alla?
    Här är det helt okej. Sonen börjar få mindre och mindre plats där inne, det märks på hans sätt att röra sig på.
    Var på glukosbelastning i måndags och samtidigt tog vi alla gamla vanliga saker, kissa på sticka, kolla blodtrycket, lyssna på bebishjärta, väga mig och mäta magen. Allt såg bra men hon bokade ändå in mig för ett till ultraljud den 14:e januari. varför vet jag inte men det spelar inte så stor roll, jag får ju se min son igen :D

Haha lite kul att vi är så många som är beräknade att föda på samma dag den 12/3. Idag går vi in i vecka 31, wohoo.

Just de, LillsmurfanLisa. Vilken Danderyd tänkte du ta? vi har valt vanliga Danderyd och inte BB sthlm.

Hur många här inne är från sthlm förresten?

• LillsmurfanLisa
    Anki84 skrev 2014-01-02 15:43:11 följande:
    Hej tjejer! 
    Hur är det med er alla?
    Här är det helt okej. Sonen börjar få mindre och mindre plats där inne, det märks på hans sätt att röra sig på.
    Var på glukosbelastning i måndags och samtidigt tog vi alla gamla vanliga saker, kissa på sticka, kolla blodtrycket, lyssna på bebishjärta, väga mig och mäta magen. Allt såg bra men hon bokade ändå in mig för ett till ultraljud den 14:e januari. varför vet jag inte men det spelar inte så stor roll, jag får ju se min son igen :D

Haha lite kul att vi är så många som är beräknade att föda på samma dag den 12/3. Idag går vi in i vecka 31, wohoo.

Just de, LillsmurfanLisa. Vilken Danderyd tänkte du ta? vi har valt vanliga Danderyd och inte BB sthlm.

God fortsättning på det nya året! 

Jag hoppas att glukosbelastningen gick bra. 

Vi tänker oss BB Stockholm (vi går även på deras mvc) om inte BB Sophia hinner bli klart, så vi kommer nog inte springa på varandra i korridoren tyvärr - om vi inte kommer eller åker samtidigt såklart :)

• j3nnyy
    Anki84 skrev 2014-01-02 15:43:11 följande:

Hej tjejer! 
    Hur är det med er alla?

Jag är oxå från Sthlm men har valt KS i Solna :)
  • Anki84

Ah okej, läste någonstans att bb sthlm och danderyds vanliga bb ligger vägg-i-vägg. Man vet aldrig, det vore lite komiskt om vi stötte på varandra där.

LillsmurfanLisa skrev 2014-01-02 15:46:38 följande:

God fortsättning på det nya året! 

Jag hoppas att glukosbelastningen gick bra. 

Vi tänker oss BB Stockholm (vi går även på deras mvc) om inte BB Sophia hinner bli klart, så vi kommer nog inte springa på varandra i korridoren tyvärr - om vi inte kommer eller åker samtidigt såklart :)

Okej, vart om man får fråga? :)
    Jag bor i solna så närmaste bb är ks men vill hellre föda på danderyds.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014