• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • tvetalan
    LillsmurfanLisa skrev 2014-01-03 10:16:18 följande:

NU HAR JAG SKICKAT IN MIN C-UPPSATS! :D

Jag är sjukt nöjd (kanske inte så värst med uppsatsen, men att den är inne), eftersom det inte har varit helt lätt att fokusera på pluggandet när Grodan konstant ger sig till känna med sparkar och får mina tankar att flyga iväg till alla förberedelser inför nedkomsten.

Åh vad skönt Lillsmurfan! Du kan med all rätt känna dig både stolt och glad :) kan tänka mig hur lättad du måste känna dig! Grattis :D
  • Mia86gbg

Jag är sjukt nöjd (kanske inte så värst med uppsatsen, men att den är inne), eftersom det inte har varit helt lätt att fokusera på pluggandet när Grodan konstant ger sig till känna med sparkar och får mina tankar att flyga iväg till alla förberedelser inför nedkomsten.

Fy va skönt! Grattis!!
  • kucke

Instämmer med de andra, stort grattis till vara klar med c uppsatsen! :)

MagadalenaZ: Hoppas du och din sambo hade en härlig kryssning och att du kunnat få varva ned och må bra efter allt med din pappa och den hemska kvinnan.

En fråga ang. gravidpenning. Jag är inskriven och jobb. och utvecklingsgarantin sedan flera år tillbaka, och fick igår ett mail att from feb måste man redovisa varje månad vilka jobb man sökt, och hur aktiv man är i sitt sökande för inte förlora aktivitetsstödet.

Jobb är det sista jag tänker på med min depression, oro och ångest och bara mentalt förbereda sig. Men kan jag få gravpenning från aktivitetsstödet, eller sjukskriva mig? Kan den summan bli mindre än de 8000 jag får nu?

För när man väl ligger inne på förlossningen så är man väl sjukskriven för jobbsökande är man ju inte då ;)

Vet inte om jag skall prata med min handläggare hos AF eller BM.

• kucke

I bröllopspresent har jag fått av min man ett spapaket i mitten av januari, men jag är lite orolig för våga bada i en allmän pool så sent i graviditeten. Min BM sade de var helt oki, men en vän till oss som är ssk vågade aldrig bada när hon var gravid för inte få svamp och uvi. Jag har haft svamp under graviditeten, men är nojig få uvi som kan starta förlossningen.

Vad hade ni gjort tjejer? Vet jag är fånig och därför så skönt ventilera med er och få kloka råd :)

Trevlig helg på er alla!

• Zobeideh

Kucke: jag e oxå inskriven i det programmet. Finns ingen som anställer någon som är höggravid som ska ha snart så jag kommer bara söka för att få pengarna så dem inte drar in de för en.

• kucke
    Zobeideh skrev 2014-01-03 12:04:28 följande:
    Kucke: jag e oxå inskriven i det programmet. Finns ingen som anställer någon som är höggravid som ska ha snart så jag kommer bara söka för att få pengarna så dem inte drar in de för en.
    Skönt med en till som också är i samma situation :) Men hur gör man när man väl blir inskriven på förlossningen? Jag tänkte om man ligger där i 1-2 dygn så varifrån får man då ansöka om pengar för de dagarna?

• SEM

Vilken djungel detta är!!

Jag ha också hört beroende vilken grav försäkring man har, så kan man söka ersättning för de dagar man ligger inne på fl o bb :p

• Zobeideh

Jag hade tänkt gå på mammaledigheten den 25 feb så då blir de försäkringskassan eftersom de blir mammapengen :) men jag hoppas jag blir godkänd innan annars vete tusan hur de funkar. Man får kanske annars fortsätta vara inskriven i programmet så man får pengar. :-/ annars blir de knapert

• majsa88

Okej vad bra. Men det är väl ingey jag behöver planera nu iförtid väl? Kan väl ta det då, ex i juni månad om jag känner o jobba en helg.. kan man gå in o ändra då? Jag menar en vecka innan ungefär.

ananas86 skrev 2014-01-03 09:42:18 följande:
    Man kan jobba under föräldra ledigheten, men inte ta ut föräldrapenning för de dagarna då man arbetar

Jag ska t ex börjar jobba en helg i månaden f.o.m juni..

Får då ut ca 2000 kr i pengar och kan spara dagar på så vis! :)

• carina87
    SEM skrev 2014-01-02 17:10:02 följande:

Jobbigt... Mina papper ligger på skrivbordet.. Chefen ska tydligen fylla i nå uppgifter.. Borde fixa det nästa vecka.. Vore dyrt om utbetalningen bli försenade.. Tycker det är jätte rörigt på fk hemsida o all info...

Hur många dagar i veckan kommer ni plocka ut?
    Jag måste ta ut 7 dagar :( lärarlöner är inget att hänga i granen direkt...
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014