• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Tinapina

Inga teutoniafans här inne verkat det som;) vi har köpt och är otroligt nöjda, ville ha en vagn som var liten och smidig och som inte behövs bytas ut så snart bebisen sitter upp.

• Saltad
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-04 13:17:01 följande:
    Vilken sovställning har ni på natten? Jag har mycket svårt att hitta bekväm ställning. Jag har stora problem med värk i min mage & vissa nätter är det stört omöjligt att ligga på sidan. Men ligger jag på rygg så får jag vansinnig ryggvärk. I bakhuvudet hörde jag min läkare prata om att man bör sova på sidan som gravid. Givetvis googlade jag detta & läste en undersökning gjord på Nya Zeeland angående sovställning kopplat till fosterdöd efter vecka 28. Blir ju livrädd för att ligga på rygg nu. Står även på 1177 att de rekommenderar vänster sida som sovställning. Då får jag väl helt enkelt bita ihop & sova på vänster sida. Men man vänder ju sig många gånger under natten. Jag vaknar oftast upp på rygg. Här är artikeln om någon vill läsa den; www.svt.se/nyheter/vetenskap/sovstallning-kan...
    Jag sover fortfarande på alla möjliga håll. Tycker att det varierar vilket som är mest bekvämt. Kan fortfarande ligga skönt på magen och min BM sa att allt som känns bra är bra :)

Ofta ligger jag på magen eller sidan när jag somnar, men vaknar nog mest på rygg.
  • Saltad
    Emelie e skrev 2014-01-04 14:00:27 följande:
    Sjukt att tiden går så fort! Vi ska börja fixa idag och röja hemma så att vi kan få ordning på barnrummet :)
    Åh vad mysigt!

Önskar att vi också hade ett barnrum att röja i! Men det är lite svårt när man bor i en tvåa ;)
    Har dock tittat lite mer ordentligt efter hus nu, men allt har tyvärr fantasipriser här omkring Göteborg.
  • Lovely90
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-04 13:17:01 följande:

Vilken sovställning har ni på natten? Jag har mycket svårt att hitta bekväm ställning. Jag har stora problem med värk i min mage & vissa nätter är det stört omöjligt att ligga på sidan. Men ligger jag på rygg så får jag vansinnig ryggvärk. I bakhuvudet hörde jag min läkare prata om att man bör sova på sidan som gravid. Givetvis googlade jag detta & läste en undersökning gjord på Nya Zeeland angående sovställning kopplat till fosterdöd efter vecka 28. Blir ju livrädd för att ligga på rygg nu. Står även på 1177 att de rekommenderar vänster sida som sovställning. Då får jag väl helt enkelt bita ihop & sova på vänster sida. Men man vänder ju sig många gånger under natten. Jag vaknar oftast upp på rygg. Här är artikeln om någon vill läsa den; www.svt.se/nyheter/vetenskap/sovstallning-kan-paverka-ditt-foster-vanster-sida-sakrast

Jag sover precis som vanligt, på vänster sida/magen. Funkar bra än så länge. Bebis buffar ganska mycket om kvällarna men jag är något av en sovexpert så jag somnar ändå :)
  • anaconda

Precis hemkommen från Ikea där jag har shoppat masssssa bebis saker, mesta dels komplettering till de va har hemma! Nu börjar både bebis sovrum och dagrum/lekrummet på nedevåningen bli klart! Eftersom jag är sjukskriven nu så kommer jag börja ställa i ordning, vika kläder, och fixa som allt ska stå när bebis är här!!

Annars är vi v 30 idag!

Jag sover på både, mage, rygg (inte så ofta men händer) höger sida, vänster sida! Så skönt att kunna sova ordentligt dock vissa nätter kan jag inte somna utan ligger och vrider och vänder mig! Sen när de är dax att gå upp känner jag mig som 100 år

• Sirek
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-04 11:28:35 följande:
    Har även SJUKT svårt att andas. Känns inte som jag får luft eller kan ta djupa andetag.

jag hade också problem med det runt jul. Visade sig att om jag åt mindre så kunde jag andas bättre.. samma med att dricka för mycket på en gång.
  • TomMon

Jag sover på vänster sida. Kan inte sova på mage. Sover jag på rygg blir jag yr och det "blixtrar" för ögonen. Sover jag på höger sida gör det superont i ligamenten på höger sida. Jag sover med en amningskudde mellan knäna och med knäna uppdragna. Har en del av amningskudden som stöd under magen också, och en vetekudde i ryggslutet. En hel vetenskap att sova alltså, haha!

• TomMon

Usch, jag ska träffa den osympatiske läkaren på tisdag för att förhoppningsvis förlänga sjukskrivningen. Någon som har något bra pepp? Kan ju knappt inse själv att jag måste vila, jobbigt att behöva "övertala" någon annan dessutom...

• LillsmurfanLisa

Jag ligger väldigt bekvämt på rygg, men somnar alltid på vänster sida med en kudde mellan de uppdragna knäna. Jag har aldrig haft väldigt lätt för att somna och alltid sovit hela nätter, så även som gravid. Jag har extremt sällan behövt gå upp och kissa, vilket jag är väldigt glad för. Sedan jul har jag dock börjat sova lite sämre, men fortfarande ingen fara. Grodan sparkas så att jag vaknar, eller så är det något annat som stör (vet ej exakt vad).

• Heene

Oj, att ni kan sova på magen! det slutade jag med pga obehag redan runt v 10 skulle jag gissa. Hade så ont i livmodern i början, kunde ju knappt ha byxor på mig dagtid hehe. Sen började ju magen växa. Så nu skulle jag nog tippa över på sidan om jag försökte :) Sidan, vilken som eller på rygg funkar för mig än så länge iaf.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014