• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Mia86gbg
    Hallonpaj88 skrev 2014-01-03 21:55:33 följande:
    Jag har varit på spa och badat i en varm pool och bastat, men bubbelpoolerna brukar jag alltid undvika pga alla bakterier:)
    Mitt bubbelbadande har iofs varit hemma hos mina föräldrar..så bakterier tänkte jag inte alls på då.
  • Mia86gbg
    tvetalan skrev 2014-01-03 22:59:24 följande:

Jag blev 4500kr fattigare bara på babysaker på ullared. Visst är det billigare där, vi köpte verkligen ALLT men en klumpsumma sådär kändes lite mkt. förresten så har vi också bestämt vagn. Samma som du faktiskt, en buffalo :D ska hämta ut den imorgon!!!
    Jag kanske skulle sätta mig o räkna ut vad bara babysakerna kostade så känns det kanske mer ok Vi köpte dyra saker som termometer o babywatch o sånt så egentligen inte konstigt att det skenade iväg. Väldigt mysigt nu ikväll iaf när vi har suttit o packat upp alla pyttekläder o ordnat lådor med babyprylarna vid skötbordet.

Roligt att få hem vagnen!! Vi ska beställa den nu i helgen, skulle komma på 3-6 veckor. Vilken färg tog ni?
  • TomMon

Jag har börjat sova så dåligt. Märks att platsen för bebis är begränsad plus att jag inte kan äta tillräckligt stora portioner på en gång, vaknar alltid vid 4 och är hungrig...

• SEM
    TomMon skrev 2014-01-04 04:58:52 följande:
    Jag har börjat sova så dåligt. Märks att platsen för bebis är begränsad plus att jag inte kan äta tillräckligt stora portioner på en gång, vaknar alltid vid 4 och är hungrig...

Japp det suger.. Samma här.. Jag försöker äta mellanmål en stund innan jag ska sova. Sedan vaknar jag var tredje timme, mer eller mindre varje natt en vid 3-5 tiden så kommer hungern... Beroende på hur pass, så bli det ett glas vatten eller frukt:p jag äter sällan upp all mat på tallriken trots att jag försöker ta mindre varje gång för att inte slänga..
  • SEM
    carina87 skrev 2014-01-03 22:01:50 följande:
    Ja jag har som tur väl är jobbat häcken av mig och har massa mertid att plocka ut så jag kommer också klara 8-månadersgränsen, trots att jag blev anställd i augusti. Däremot kommer jag inte kunna få ta del av någon inkomstfallsförsäkring eller så... Kommer kanske inte heller ha kvar mitt jobb när jag blir mammaledig eftersom skolverket ändrat reglerna för fast anställning utan examen. Jag skriver på mitt xjobb as we speak, men hinner inte bli ventilerad och klar innan bebisen kommer så min rektor måste ha förbenat mycket good will för att leta kryphål för min skull...

Oh inkomstförsäkring, det måste jag kolla upp.. Oooh..

Jag håller tummarna för kryphålen!!
  • SEM
    lele79 skrev 2014-01-03 21:47:39 följande:
    Vad ska ni alla välja för barnvagn?

Själv funderar jag på Brio Smile. Nån som har erfarenhet av den?

Jag o min sambo beställde en emmaljunga super nitro med brun klädsel :) har kommit en mindre o smidigare liggdel <3
  • tvetalan
    Mia86gbg skrev 2014-01-04 01:03:55 följande:
    Jag kanske skulle sätta mig o räkna ut vad bara babysakerna kostade så känns det kanske mer ok smile1.gif Vi köpte dyra saker som termometer o babywatch o sånt så egentligen inte konstigt att det skenade iväg. Väldigt mysigt nu ikväll iaf när vi har suttit o packat upp alla pyttekläder o ordnat lådor med babyprylarna vid skötbordet.

Roligt att få hem vagnen!! Vi ska beställa den nu i helgen, skulle komma på 3-6 veckor. Vilken färg tog ni?
    Måste också köpa en termometer. Sen funderade jag på ett sånt där andningsalarm. Beställer det på nätet :)

Igår vek jag ner kläderna vi köpt på ullared (samt lite från kappahl) i vår byrå som vi skruvat ihop nyligen. Så verkligt det känns helt plötsligt. Varje gång jag går förbi byrån måste jag liksom kika ner i första lådan <3

Har drömt om den vagnen sedan innan jag ens blev gravid. Haha! Vagnnörd om något ;) men valet av färg har varit supersvårt. Det slutade med svart-svart. Tråkig färg kanske men det går ju att ändra suffletter sen. I år kommer dessutom massa roliga nya samarbeten från bugaboo! Köpt en blå sittdyna också! Vilken färg tänkte ni beställa? Varifrån beställer ni? Tillbehör till vagnen, hur tänker du där? :)
  • Heene

Ny vecka och nere på nytt tiotal :) v31 och 69 dagar kvar till bf idag. ska bli spännande att se när tiden börjar gå så sakta som vissa säger att det går i slutet. För än så länge så rusar tiden fram :) 8veckor kvar på jobbet... om jag håller så länge. Åh herre gud, snart har man fått uppleva både en graviditet och en förlossning. Vad hände :)

• MiCorazon

Hej! Man kan anmäla faderskap innan bebisen är född. På Familjerättsenheten. Gå in och läs på kommunens sida hur ni går tillväga.

Trevlig helg allihopa!

• TomMon

Nej jag vet, matportionerna krymper! Däremot finns det alltid plats för godis....

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014