• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    TomMon skrev 2014-01-04 04:58:52 följande:
    Jag har börjat sova så dåligt. Märks att platsen för bebis är begränsad plus att jag inte kan äta tillräckligt stora portioner på en gång, vaknar alltid vid 4 och är hungrig...

Samma här. Igår la jag mig 23 men min man kom inte i säng fören 02.30. Då vaknade jag & kunde inte somna för magen knorrade. Var super hungrig. Så min snälla man gick ner & bredde två mackor som jag åt. Sen kunde vi somna om
  • Zobeideh

Vecka 30+0 idag hade hoppats på att kunna fira de bättre än att ligga med en värmekudde på ryggen. Vakna upp med en jäkla smärta i rygg och höfter sen samtidigt känns de precis som mensvärk och så har jag en konstig smärta ovanför navlen åt höger sida. Vet inte om de e kanske för han sparkat till där eller om han kanske börjar fixera sig. Men oavsett vad blir nog inte denna dagen roligare än så (

• Mia86gbg
    tvetalan skrev 2014-01-04 09:02:53 följande:
    Måste också köpa en termometer. Sen funderade jag på ett sånt där andningsalarm. Beställer det på nätet :)

Igår vek jag ner kläderna vi köpt på ullared (samt lite från kappahl) i vår byrå som vi skruvat ihop nyligen. Så verkligt det känns helt plötsligt. Varje gång jag går förbi byrån måste jag liksom kika ner i första lådan <3

Har drömt om den vagnen sedan innan jag ens blev gravid. Haha! Vagnnörd om något ;) men valet av färg har varit supersvårt. Det slutade med svart-svart. Tråkig färg kanske men det går ju att ändra suffletter sen. I år kommer dessutom massa roliga nya samarbeten från bugaboo! Köpt en blå sittdyna också! Vilken färg tänkte ni beställa? Varifrån beställer ni? Tillbehör till vagnen, hur tänker du där? :)
    Haha..samma här. Drömvagnen! Har verkligen försökt va öppen o ge andra vagnar en chans o har försökt leta fel på Buffalon men det fick inte. Den verkar SÅ bra! Min man är väldigt lång så han kan inte ha många vagnar utan att sparka i fötterna. Men Buffalo funkar! Börjat fundera lite på den med krigen jämte också men tror jag lägger ner den idén.

Det lutar åt svart-svart här också o sen köpa till en roligare sufflett när de kommer. Jag gillar orange som finns till andra.

Ska beställa från babyplus.nl.

Får bilstolsadapter eller snack-tray på köpet..vet inte vilket som är mest användbart.

Ska även ha myggnät o regnskydd, något av det ingick.

Sen fundera jag på att köpa den svarta skötväskan och en åkpåse. Vill egentligen ha den dubbla men den är så dyr så har inte bestämt mig än. Kanske inte behövs alla?

Sittdyna hade jag inte tänk köpa än..ligger väl ett tag bort innan den behövs? Men kanske borde passa på.

Har ni köpt något mer?
  • Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2014-01-04 10:21:45 följande:
    Vecka 30+0 idag hade hoppats på att kunna fira de bättre än att ligga med en värmekudde på ryggen. Vakna upp med en jäkla smärta i rygg och höfter sen samtidigt känns de precis som mensvärk och så har jag en konstig smärta ovanför navlen åt höger sida. Vet inte om de e kanske för han sparkat till där eller om han kanske börjar fixera sig. Men oavsett vad blir nog inte denna dagen roligare än så (

Inte roligt att ha ont. Jag har också haft ont på höger sida ovanför naveln. En ihållande smärta som typ håll. Frågade min BM om det. Hon sa att bebisen antagligen ligger med någon kroppsdel just där eller har sparkat där. Ju längre fram i graviditeten man kommer kan även sammandragningar kännas som ihållande håll sa hon. Jag har också konstig värk överallt i mage & rygg. Har även SJUKT svårt att andas. Känns inte som jag får luft eller kan ta djupa andetag.
  • Zobeideh

Ush jobbigt med denna värk. Riktigt jobbigt när man har ont överallt :(.

Andningen har jag som tur e inte haft så extremt stora bekymmer med. Vissa dagar kan de kännas jobbigt att andas. Typ att de blir tyngre. Men ska de va så jobbigt som du beskriver de? Har du kollat de med BM?

• Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2014-01-04 11:44:09 följande:
    Ush jobbigt med denna värk. Riktigt jobbigt när man har ont överallt :(. Andningen har jag som tur e inte haft så extremt stora bekymmer med. Vissa dagar kan de kännas jobbigt att andas. Typ att de blir tyngre. Men ska de va så jobbigt som du beskriver de? Har du kollat de med BM?

Får hoppas din värk försvinner över dagen. Du kan ta en panodil mot värken. Mina andningsbekymmer kom igår efter att BM slutat jobba. Men tror det är livmodern som växer & trycks uppåt.
  • Zobeideh

Längtanefterlilldig: tack det hoppas jag med. Funderar på att ta panodil för det vill inte he med sig men sen e jag den som hatar att ta tabletter hehe men nu börjar de gå mig på nerverna så man kanske ska trycka i sig panodil.

Ush va jobbigt. Ja det är antagligen därför. Hoppas det blir bättre för dig under dagen och att du får det lättare med andningen

• Längtanefterlilladig

Vilken sovställning har ni på natten? Jag har mycket svårt att hitta bekväm ställning. Jag har stora problem med värk i min mage & vissa nätter är det stört omöjligt att ligga på sidan. Men ligger jag på rygg så får jag vansinnig ryggvärk. I bakhuvudet hörde jag min läkare prata om att man bör sova på sidan som gravid. Givetvis googlade jag detta & läste en undersökning gjord på Nya Zeeland angående sovställning kopplat till fosterdöd efter vecka 28. Blir ju livrädd för att ligga på rygg nu. Står även på 1177 att de rekommenderar vänster sida som sovställning. Då får jag väl helt enkelt bita ihop & sova på vänster sida. Men man vänder ju sig många gånger under natten. Jag vaknar oftast upp på rygg. Här är artikeln om någon vill läsa den; www.svt.se/nyheter/vetenskap/sovstallning-kan-paverka-ditt-foster-vanster-sida-sakrast

• Zobeideh

Jag försöker sova på höger sida men oftast börjar han sparka till ordentligt då precis som han inte gillar de så ibland blir det vänster sida och alltid en kudde som är ihop tryckt vid magen typ annars går det inte. Skönaste hade varit att sova på rygg men kan tyvärr inte somna då

• Emelie e

Sjukt att tiden går så fort! Vi ska börja fixa idag och röja hemma så att vi kan få ordning på barnrummet :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014