• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • ananas86

Börjar också känna mig lite stressad över allt som ska inhandlas, veckorna går fort nu!

TUL gick jättebra! Mini har vänt sig med huvudet neråt och väger 1,7 kg! :D

Tillväxten ligger mitt på kurvan, så kunde inte varit bättre!

Blir ett sista TUL om 5 veckor, kommer vara i vecka 36 då..

• Längtanefterlilladig
    ananas86 skrev 2014-01-08 11:38:54 följande:
    Börjar också känna mig lite stressad över allt som ska inhandlas, veckorna går fort nu!

TUL gick jättebra! Mini har vänt sig med huvudet neråt och väger 1,7 kg! :D
    Tillväxten ligger mitt på kurvan, så kunde inte varit bättre!

Blir ett sista TUL om 5 veckor, kommer vara i vecka 36 då..
    Ja, jag trodde jag hade handlat mycket, men är ju en massa saker som är bra att ha & jag har inte handlat någonting i amningskategorin ännu.

Va roligt att TUL gick bra, va stor bebisen är 1,7 kg det är mycket

• Tinapina

Oj vad ni varit aktiva på fm:) jag tar det ganska chill. Förra gången stod jag med massa prylar som (för mig) blev helt överflödiga och ej blev använda/fick kastas.

Något jag börjat samla på mig är blöjor, köpet ett paket då och då när det är bra pris. Amningskupor köpte jag på gekås för länge sedan för det gick åt för mig förra gången. Annars är jag så fräck så jag skriver en handlelista till min man vad han får fixa på Apoteket när vi är på bb:) han måste ju också få lite uppgifter:)

• ananas86
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-08 11:43:43 följande:
    Ja, jag trodde jag hade handlat mycket, men är ju en massa saker som är bra att ha & jag har inte handlat någonting i amningskategorin ännu.

Va roligt att TUL gick bra, va stor bebisen är 1,7 kg det är mycket

Ja, 1, 7 kg känns ganska stort! Men på 9 veckor ska vikten fördubblas.. :P
  • Zobeideh

Vilket blöjmärke kommer ni köpa? Så osäker på om jag ska välja libero eller pampers

• Tinapina

Zobeideh. Prova dig fram. Förra gången hade jag pampers i början (tyckte de va mindre,smidigare) men bytte till Libero lite senare. Sen var hon torr innan sin 1-års dag så resten av storlekarna har jag ingen erfarenhet av.

• Zobeideh

Ja jag får göra det. Så himla svårt.vill passa på och köpa när dem har erbjudande och sånt nu innan men man vet ju inte heller om han kommer vara allergisk mot den sorten

• kucke

Vi har köpt det mesta på rea, eller fått grejer. De enda som vi betalat fullpris för är en barnvagn då jag är så kort och därmed blir utbudet begränsat. Köpt även en babysitter och en skötbädd. Min svägerska fick tvillingar i slutet av augusti så vi får låna en hel del.

J3nnyy: Hoppas allt gick bra, men det tror jag verkligen. Bäbisen gör som den själv vill och is the boss :)

Illamående sedan flera veckor tillbaka, och frukost börjar bli jobbigt och äta. Idag fick jag i mig lite fil och flingor till lunch, för bara tanken på mat gjorde mig illamående :P

Var på TUL förra veckan (31+ plus några dagar) och vår bäbis vägde 2005 kg. Så glad då jag vägde bara 2150 kg när jag föddes (enäggstvilling) och min man 2400 kg (en månad för tidigt). Plus jag hade hormonproblem som barn som gjorde att jag blev extremt kort. Så min litenhet/korthet och oron över den och ev. biologiska barn har alltid funnits med sedan barns bena. Men förhoppningsvis blir vår bäbis större än mig och min man som också är kort för vara man.

• j3nnyy

Hej allihop! Nu e jag hemma igen o bebisen mådde bra som tur va. Började små röra sig lite när dom satte ctg sen gjorde dom ultraljud o hon låg med huvudet nere men inte fixerad ännu. Därför han trodde att jag inte känt så mycket. Däremot började jag självklart kräkas där o han såg ju hur svullen jag var, så han tog lever prover som ja får svar på kanske idag men förmodligen imorgon. Han sa att visar de inget med levern trodde han att det var graviditetsklåda och förmodligen "influensa light" jag åkt på så är ordinerad vila :) har fått i mig en pannkaka nu som fått stanna kvar så håll tummarna nu annars måste jag åka tillbaka o få dropp :(

Han sa oxå att man ska känna tio rörelser på ett dygn, o har man inte gjort de så ska man kontakta sjukhuset direkt. Han sa som tips att man ska lägga sig en stund oftast kommer man upp i tio ganska snabbt, men annars får man räkna under dagen när man är uppe i tio kan man sluta tills nästa dag iaf :)

• TomMon

Vi har hittat det mesta begagnat. Vagn fick vi av min kusin, spjälsäng köptes på Blocket. Babyskydd får vi av kusinen. De flesta kläder får vi.

En del nya kläder är köpta. Så även blöjhink, salvor, nappflaskor osv.

Bärsele köpte vi begagnad, en ergobaby som användes till storasyskonen, köpte däremot nytt spädbarnsinlägg. Den bärselen är toppen! Kan användas upp till 15-20 kg, skitbra alternativ när man ej pallar att ha med sulky.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014