• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

Har börjat få ordentliga illamående attacker, känns som att jag ska spy när som. Värre än i första trimestern. Någon mer?

• Zobeideh

Majsa88 jag har börjat få illamående attacker. här va en del som har börjat få tillbaka illamåendet.

• Emelie e

Vad behöver man ha till en spjälsäng? har sett att andra skrivit madrasskydd, spjälskydd, bäddmadrass..vad behöver man??

• majsa88

Hmm vad konstigt att man fär dessa attacker nu. I första trimestern kände jag aldrig som nu, för nu är det akuta attacker, som att jag ska spy när som helst. Trodde jag hade sluppit det värsta, men icke haha

Zobeideh skrev 2014-01-08 08:51:27 följande:
    Majsa88 jag har börjat få illamående attacker. här va en del som har börjat få tillbaka illamåendet.

• Awanata

Åh är det någon som har tips mot sömnproblem? Andningen och bebisen gymnastik gör att jag knappt sover om nätterna och det gör ju så klart mina arbetsdagar outhärdliga

• majsa88

Samma här. Fast har problem med restless legs...

Awanata skrev 2014-01-08 09:15:40 följande:
    Åh är det någon som har tips mot sömnproblem? Andningen och bebisen gymnastik gör att jag knappt sover om nätterna och det gör ju så klart mina arbetsdagar outhärdliga

• Zobeideh

Majsa88: här va de likadan kände bara lite lite illamående i första trimestern men de va när jag inte ätit på ett tag. Så detta här bara flög på nu. Kommer när de själv vill och då blir jag riktigt illamående. Men aldrig så jag spyr som tur e .

• Zobeideh

Emelie e: det varierar från person till person hur man vill ha de. Vi har inhandlat spjälskydd, madrass, sån tunn madrass täcke och kudde

• majsa88

Ja samma här. Hade en lätt illamående som kom o gick. Men detta är verkligen attacker som att jag ska spy när som. Får ha spypåse i väskan känner jag. Usch..

Zobeideh skrev 2014-01-08 09:30:57 följande:
    Majsa88: här va de likadan kände bara lite lite illamående i första trimestern men de va när jag inte ätit på ett tag. Så detta här bara flög på nu. Kommer när de själv vill och då blir jag riktigt illamående. Men aldrig så jag spyr som tur e .

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014