• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa
    Awanata skrev 2014-01-09 08:27:44 följande:
    Får jag fråga hur mycket ni andra har gått upp? Jag är i v 32 (31+2) och har gått upp runt 7 kg. Känner dock att det kommer rusa iväg nu på slutet för nu börjar det bli så att jag knappt orkar gå ut och gå längre. Blir så himla andfådd direkt och är ju inte bättre när man äger två hundar av det större slaget som man ska tampas med  Dessutom är jag hungrigare än någonsin!
    Jag har totalt gått upp nästan 10,5 kg (vilket är ca 0,5 kg/vecka fram till v 30 och sedan dess 1kg/v). När min bm sa att jag skulle gå upp 0,5 kr/v och sedan 1kg/v trodde jag henne inte, men har fökjt det hon sa till punkt och pricka. Haha! Jag går in i v 32 idag. Tilläggas bör att jag började på minus efter min jorden runt-resa som tog slut efter tre månaders graviditet. Jag vägde 54 kg när jag kom hem, men min vanliga vikt är 58-60 kg. Det jag funderar på är var alla kilon sitter. Det är ju inte 10 kg mage jag bär på direkt... Varken jag eller min omgivning förstår var allt har tagit vägen!?
  • Mia86gbg

Jag är i vecka 31 (30+6) och har gått upp knappt 4kg. Jag tror det är väldigt lite men BM säger att det inte är någon fara. En bidragande faktor tror jag kan vara tvärt om mot ovan..jag vägde 2-3 kg MER än normalvikt när jag blev gravid eftersom jag hade prioriterat jobb o husrenovering istället för träning ett bra tag! Känns som att bebisen äter av mitt fettförråd nu Kommer säkert säga booom snart när jag måste sluta röra på mig.

• Heene

Vad kul att höra från dig flowers! :) skulle också gärna ses för en träff i stockholm. Vore hur kul som helst! Och vad gäller min vikt så tror jag att den har börjat sakta av lite äntligen. Började undra vart det skulle sluta ett tag :) Har hela tiden ökat sakta men säkert men sista veckorna har det inte hänt mer än knappt ett halvt kilo. Så hittills ca 11 kg upp i v 31 ( 30+5). Dock sitter allt på bröst och mage och jag kommer fortfarande i en del gamla kläder. Har svårt att förstå vad det är som väger egentligen :p

• Tinapina

Jag "leder" nog ligan med mina 18kg:) men alla hormonpreparat innan gjorde att jag redan lagt på mig innan graviditeten. Normalt ligger jag på 62 men redan vid inskrivningen v 12 låg vikten på 67 och nu senast blyga 80 kg:) men jag är 177cm lång så det syns inte ofantligt mkt ändå.

• Zobeideh

Sist jag vägde mig ( ca 2 veckor sen) hade jag gått upp 14 kg så vi får de imorgon va vågen visar

Jag är oxå på för en träff i skåneland

• Hallonpaj88

Jag är i vecka 30+5 och har gått upp cirka 12 kilo. Väger mig varje ny vecka (lördagar) så får se vad vågen visar på lördag. Går upp cirka 1 kilo i veckan. Snacka paniken om jag inte varit gravid och gått upp såhär haha, nu känns det bara sunt på något sätt :)

Jag är gärna på träff i Stockholm. Vore superkul med lite nya gravida kompisar :)

• Längtanefterlilladig

Vet inte riktigt vad jag väger nu. Men från jag blev gravid tills 23 december hade jag gått upp 7 kg. Nu är det nog det dubbla :-P Hur många är det som bor i Halland/Skåne?

• Emmlala
    Awanata skrev 2014-01-09 08:27:44 följande:
    Får jag fråga hur mycket ni andra har gått upp? Jag är i v 32 (31+2) och har gått upp runt 7 kg. Känner dock att det kommer rusa iväg nu på slutet för nu börjar det bli så att jag knappt orkar gå ut och gå längre. Blir så himla andfådd direkt och är ju inte bättre när man äger två hundar av det större slaget som man ska tampas med  Dessutom är jag hungrigare än någonsin!
    Jag är i v 29 (28+3) och har än så länge gått upp 3,5 kg... men misstänker att det är nu det kommer ;)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014