• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Lovely90 skrev 2014-01-08 16:57:10 följande:
    Nyss hemkommen från BM. Allt såg fint ut och magen har växt som den ska, SF-mått 31 i v.31+6 så fortfarande precis mitt på medel kurvan. Hjärtljuden låg på 156, där de legat hela tiden.

Det enda som inte var bra var mitt jårnvärde, nere på 110 nu så BM tyckte jag skulle börja med järntabletter ändå. Känna segt när man räknat med att klara sig utan. Hon sa i för sig att det kunde bero på min dunder förkylning så vi hoppas på det så att jag inte behöver ta dem så länge :).
    Va bra att allt såg bra ut. Trist med järntabletter. Men kanske bara behövs ett tag som du sa.

• Längtanefterlilladig

Inte konstigt man känner att det är trångt i magen, svårt att sköta magen & tungt att andas.

Icke gravid kvinna eller precis i början;

Kvinna gravid i vecka 30

• lele79

Jag har inte heller handlat någonting, känner mig nojig över att börja. Men snart får man väl ta tag i de större grejerna som säng o skötbord sen får det bli en tur till Ullared i februari. Vagnen ska vi beställa i denna eller nästa vecka.

• Mango08
    ananas86 skrev 2014-01-08 10:21:02 följande:
    Ska strax göra ett nytt TUL, så hoppas att mini har vuxit som h*n ska! :)
    Sambon kan inte vara med nu när han jobbar 10 mil bort, så känns lite konstigt. Första gången jag är på ultraljud själv.

Förresten, är det bara jag/vi som inte köpt något till bebis än? Har inte vågat/blivit av bara.. Men i slutet av månaden blir det besök på både Ikea och Gekås, så då blir det shoppa av! :D

Vagn har vi tänkt köpa begagnad..
    Någon mer som ska köpa begagnad? Känns som att alla beställer ny, vilket vi tycket känns onödigt dyrt..
    Vi köpte begagnad. Gav 3500kr för en Brio go 2011 i fint skick. Då fick vi med en massa tillbehör också som är bra att ha. Sparade ganska mycket pengar vilket alltid känns bra =)
  • carina87
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-08 17:52:45 följande:
    Sammandragningar ska ju inte kännas & göra ont mer än att magen drar ihop sig.
    Molvärk i ryggen & i magen kan ju vara förvärkar eller bara att barnet sparkar livligt eller att livmodern växer mycket. Igår hade jag molande mensvärk hela dagen. Fick lämna urinprov idag hos MVC. BM trodde kanske UVI.
    Med tanke på att det gör ont i ländryggen så är jag också inne på att det är förvärkar, men jag vill inte det. Inte än!

Har sovit lite på soffan nu och det känns lite bättre.

Det var svårt att slappna av för jag fick massa tankar om att det kan vara på g.
  • Emmlala

Jag känner mig både nojig och stressad över att köpa grejer till bebis!
    Vi har fixat de "stora" grejerna, som spjälsäng, vagn och skötbord... Lite kläder har vi fått också, men än är det mycket kvar!

För att lugna mina nerver lovade mannen mig att vi ska åka till ullared i helgen :) Får hoppas de har allt vi behöver!

Har väldigt ont av ischias och är sjukskriven pga detta, så bäst att åka nu när jag kan! 

• Anki84
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-08 18:06:06 följande:
    Inte konstigt man känner att det är trångt i magen, svårt att sköta magen & tungt att andas.
    Åh fy sjutton, då är de verkligen inte konstigt att man mår som man gör :O
    Känner mer och mer att det är tungt att andas :/ Sova en hel natt var länge sen jag fick göra nu, kan inte sov/ligga på rygg och på sidan går en stund sen måste jag vända mig för att det gör ont i höfterna..
  • Hallonpaj88

Vilken sida sover ni på? Trillade in på en undersökning att man ska undvika höger sida men jag vet inte?? Har eran bm sagt nåt? Inte min och det borde hon väl om det skulle vara farligt..

• MagdalenaZ
    ananas86: har faktiskt inte köpt så oerhört mkt. Jag ska beställa vagn från utlandet och betalar 3500 kr för babyskydd (som man kan klicka fast på chassit), ligg och sittdel, skötväska och adapter till bilen. Jag har letat på blocket men inte funnit den vagn med mina krav, så tyvärr blir det nytt. :)
    Spjälsäng ska vi köpa från grannen, allt till sängen har jag fått från min syster, skötbord väntar jag fortfarande på blocket.. sen vet jag inte om jag ska köpa så mkt mer.. Alla varnar mig att inte köpa för mycket! 

Min första dag på jobbet igår var ett skämt. Cyklade in till stan, var 5 min sen för att jag blev HELT slut när jag cyklade, har aldrig känt mig så utmattad av att cykla..
    När jag väl kom på plats så hinner jag inte sitta mer än 5 min och blir fruktansvärt illamående, frågar efter toalett, när jag reser mig upp så faller jag ihop. Går på toaletten, sitter där i 10 min, går tillbaka och känner mig utstirrad, för att i princip kollapsa IGEN. Fick lägga mig i vilorummet i 1 timme. Jag måste fått nått blodtrycksfall...

Nu är det inte länge kvar hörrni.. som vissa skriver, känns obeskrivligt! Längtar tills man får pussa på den lilla som håller en vaken om nätterna :)

FK har givetvis ändrat på hemsidan och Mina sidor, så jag får gå in och titta och gå in ni och kolla av läget också! Har fått hem mitt "Hej, blivande förälder"-brev, ska fylla i blanketten om årsinkomsten och skicka in den!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014