• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh
    j3nnyy skrev 2014-01-08 13:42:43 följande:
    Hej allihop! Nu e jag hemma igen o bebisen mådde bra som tur va. Började små röra sig lite när dom satte ctg sen gjorde dom ultraljud o hon låg med huvudet nere men inte fixerad ännu. Därför han trodde att jag inte känt så mycket. Däremot började jag självklart kräkas där o han såg ju hur svullen jag var, så han tog lever prover som ja får svar på kanske idag men förmodligen imorgon. Han sa att visar de inget med levern trodde han att det var graviditetsklåda och förmodligen "influensa light" jag åkt på så är ordinerad vila :) har fått i mig en pannkaka nu som fått stanna kvar så håll tummarna nu annars måste jag åka tillbaka o få dropp :(
    Han sa oxå att man ska känna tio rörelser på ett dygn, o har man inte gjort de så ska man kontakta sjukhuset direkt. Han sa som tips att man ska lägga sig en stund oftast kommer man upp i tio ganska snabbt, men annars får man räkna under dagen när man är uppe i tio kan man sluta tills nästa dag iaf :)
    skönt att bebisen mådde bra =) Då får du se till att vila ordentligt nu =)

Tack för infon jag trodde de va 10 sparkar i timmen :p. Nu kan man ju känna sig lugnare =)
  • kucke
    Hej allihop! Nu e jag hemma igen o bebisen mådde bra som tur va. Började små röra sig lite när dom satte ctg sen gjorde dom ultraljud o hon låg med huvudet nere men inte fixerad ännu. Därför han trodde att jag inte känt så mycket. Däremot började jag självklart kräkas där o han såg ju hur svullen jag var, så han tog lever prover som ja får svar på kanske idag men förmodligen imorgon. Han sa att visar de inget med levern trodde han att det var graviditetsklåda och förmodligen "influensa light" jag åkt på så är ordinerad vila :) har fått i mig en pannkaka nu som fått stanna kvar så håll tummarna nu annars måste jag åka tillbaka o få dropp :(
    Han sa oxå att man ska känna tio rörelser på ett dygn, o har man inte gjort de så ska man kontakta sjukhuset direkt. Han sa som tips att man ska lägga sig en stund oftast kommer man upp i tio ganska snabbt, men annars får man räkna under dagen när man är uppe i tio kan man sluta tills nästa dag iaf :)
    Vad härligt att allt var bra med bäbisen :) Bra att de kollar upp din lever för säkerhetsskull, men det bästa för dig är nog bara vila vila :)
  • kucke

Ananas86: Glömde säga grattis till duktig bäbis som växer och mår bra :)

• Längtanefterlilladig
    Hej allihop! Nu e jag hemma igen o bebisen mådde bra som tur va. Började små röra sig lite när dom satte ctg sen gjorde dom ultraljud o hon låg med huvudet nere men inte fixerad ännu. Därför han trodde att jag inte känt så mycket. Däremot började jag självklart kräkas där o han såg ju hur svullen jag var, så han tog lever prover som ja får svar på kanske idag men förmodligen imorgon. Han sa att visar de inget med levern trodde han att det var graviditetsklåda och förmodligen "influensa light" jag åkt på så är ordinerad vila :) har fått i mig en pannkaka nu som fått stanna kvar så håll tummarna nu annars måste jag åka tillbaka o få dropp :( Han sa oxå att man ska känna tio rörelser på ett dygn, o har man inte gjort de så ska man kontakta sjukhuset direkt. Han sa som tips att man ska lägga sig en stund oftast kommer man upp i tio ganska snabbt, men annars får man räkna under dagen när man är uppe i tio kan man sluta tills nästa dag iaf :)

Skönt att bebisen mådde bra. Du får vila riktigt mycket nu. Hyr någon bra film & gosa ner dig med filtar. Det kör jag på idag.
  • j3nnyy
    Zobeideh skrev 2014-01-08 15:07:02 följande:
    skönt att bebisen mådde bra =) Då får du se till att vila ordentligt nu =)

Tack för infon jag trodde de va 10 sparkar i timmen :p. Nu kan man ju känna sig lugnare =)
    Det trodde jag med!! När jag insåg att den rört sig 4 ggr på över ett dygn blev jag lite hysterisk. Jag som aldrig stressar upp mig sådär. Lyckades skrämma slag på både blivande pappa o mormor oxå :p
  • LillsmurfanLisa
    ananas86 skrev 2014-01-08 10:21:02 följande:
    Förresten, är det bara jag/vi som inte köpt något till bebis än? Har inte vågat/blivit av bara.. Men i slutet av månaden blir det besök på både Ikea och Gekås, så då blir det shoppa av! :D

Vagn har vi tänkt köpa begagnad..
    Någon mer som ska köpa begagnad? Känns som att alla beställer ny, vilket vi tycket känns onödigt dyrt..
    Vi har inte köpt någonting än! Inte en enda pinal.

Däremot har vi fått mycket av andra: barnvagn, spjälsäng, badbalja, babyskydd, kläder, mm

Det är så skönt att slippa lägga pengar på allting. Det blir stora kostnader i alla fall. De få saker vi måste köpa kommer vi försöka köpa begagnat så långt det går.
  • carina87

Ligger i soffan med värk och spänningar över hela magen och ryggen. Känner lite sparkar från bebisen samtidigt, men stör mig på molvärken i ryggen... Sammandragning eller förvärk? Vad tror du?

• ananas86
    kucke skrev 2014-01-08 15:33:11 följande:
    Ananas86: Glömde säga grattis till duktig bäbis som växer och mår bra :)

Tack tack, ja det känns bra! :)

Såg att du också varit på TUL och att din bebis växer ordentligt! Din var lite större, men tror du är nån vecka före mig.. Skönt att våra små växer som de ska i alla fall! :)
  • Lovely90

Nyss hemkommen från BM. Allt såg fint ut och magen har växt som den ska, SF-mått 31 i v.31+6 så fortfarande precis mitt på medel kurvan. Hjärtljuden låg på 156, där de legat hela tiden.

Det enda som inte var bra var mitt jårnvärde, nere på 110 nu så BM tyckte jag skulle börja med järntabletter ändå. Känna segt när man räknat med att klara sig utan. Hon sa i för sig att det kunde bero på min dunder förkylning så vi hoppas på det så att jag inte behöver ta dem så länge :).

• Längtanefterlilladig
    carina87 skrev 2014-01-08 16:25:36 följande:
    Ligger i soffan med värk och spänningar över hela magen och ryggen. Känner lite sparkar från bebisen samtidigt, men stör mig på molvärken i ryggen... Sammandragning eller förvärk? Vad tror du?
    Sammandragningar ska ju inte kännas & göra ont mer än att magen drar ihop sig.
    Molvärk i ryggen & i magen kan ju vara förvärkar eller bara att barnet sparkar livligt eller att livmodern växer mycket. Igår hade jag molande mensvärk hela dagen. Fick lämna urinprov idag hos MVC. BM trodde kanske UVI.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014