• EG83

    Närmar sig 30 och längtar efter +

    Jessica 85 skrev 2014-03-21 00:44:40 följande:
    hej! Idag har vi varit på läkarbesök och det värsta som kunde hända hände. Vi kommer inte att kunna få några barn!!!! FY  FAAAAAAANN!!! Jag vet inte vad jag ska säga mer, är ju helt obeskrivligt sorgligt. Har gråtit hela dagen. Känner mig tom och har nu insomnia så nu sitter jag här och skriver till er istället.
    Hoppas ni aldrig någonsin behöver uppleva det här!
    Vi har alltså alternativen att använda donator eller adoptera. Just nu har jag svårt att se det här med donator. Är kanske inte mogen för den frågan men vad folk än säger så är det faktiskt så att jag valde min karl för att han är underbar och den finaste jag vet och det är hans barn som jag ville ha. Om jag inte kan få våra barn så vet jag inte.....vi skulle kunna ha ett underbart liv tillsammans utan barn också, så frågan blir hur desperat är vi efter just barn. Är barn meningen med livet eller klarar vi oss utan?
    Adoptera.......är inte överhuvudtaget mogen för den frågan.
    Jag har hoppats och hoppats att vi inte skulle hamna just där vi är nu.....är oerhört smärtsamt för själen!

    Vet inte vad mer jag ska säga men ta hand om er och skriv i tråden!
    Jag kommer förbi när jag har orken.
    Ta hand om er!
    kram
    Tänker på dig Jessica <3
  • EG83
    Jessica 85 skrev 2014-04-04 11:06:12 följande:
    Hej!
    Tack för ert stöd! Jag har haft det ganska jobbigt de senaste 2 veckorna. Jag grävde ner mig i arbete och aktiviteter förra veckan så jag inte skulle tänka (det funkade) men den här veckan är det lugnare och jag tänker mer. Så har varit ledsen och gråtit ofta, och haft huvudvärk varje dag. Det är bara för sorligt liksom. Sedan har vi pratat jag och karln och kommit fram till att spermadonation är det som ligger närmast. Han vill verkligen att jag ska få uppleva att bli mamma.
    Jag kanske inte berättade vad som hände men det är så att min sambo inte har några spermier alls. Han har en ärftlig defekt på det manliga kromosomen som gör att det finns ingen spermieproduktion överhuvudtaget.
    Vi har blivit kallad på besök till barnlöshetsmottagningen i början på maj och vi lär väl få mer information där om hur vi går vidare. Jag har inte hört något om min utredning heller men antar att det ser normalt ut när jag inte har utretts vidare.
    Sedan är det värsta debatten på jobbet ni inför sommaren då alla som har barn har tagit ut FP industrisemesterveckorna (alltså ALLA) och dom som inte har barn har flyttats helt från när dom önskade semester (jag inkl). Dom känner sig jätte kränkta och åsidosatta och överkörda av sina kollegor som inte bryr sig ett skit om hur det är för dom som inte har några barn. Så säger som att "när ni får barn"argumentet och jag kan säga det svider rejält. Sedan kommer vi inte ha några sommarvikarier i sommar heller och dessutom vara underbemannade så det är ju ett straff att vara dom som får jobba när det är som tunnast med personal r/t FP. Känns tungt att det är den debatten på jobbet också.
    Värsta längsta inlägget men bara så ni vet det så klarar jag mig!!
    Kram på er
    Kram <3 Förstår att det känns jobbigt, det där är verkligen en mardröm...
    Jag hoppas att ni får till en bebis med donation, även om det såklart inte blir detsamma som det ni tänkt er.

    Den där diskussionen är alltid densamma, på alla jobb tror jag. Och visst är det orättvist! Har turen att ha rätt så mycket ung personal hos oss, många som ännu inte har familj och barn. Men visst finns den. Till och med de som har barn som är 16-17 år tycker sig ha rätt till ledighet på ALLA skollov! Hallå? Är det verkligen nödvändigt att boka in alla dessa dagar? Suck.

    Jag hoppas att det går bra med dig ändå. Kanske är det just denna sommar bättre att få jobba mer och slippa tänka så mycket? Kanske.
  • EG83
    linnis83 skrev 2014-05-02 21:17:48 följande:
    Hur går det för alla?

    Samantha: vad sa dom på gyn?

    EG83: Har ni varit på nåt besök ännu?

    Här dök mensen upp igår. Igen. Vill inte ha nån jävla skitmens, är såååå himla less på detta! 16/5 är det ett år sedan jag plussade och fortfarande inte minsta lilla skugga på ett enda test...
    Börjar nog vara dags för oss oxå att kolla upp så allt är som det ska... Ska i alla fall skicka iväg ett mail och kolla om maken kan få lämna spermaprov. Vi har ju gjort hemmatester som inte har visat toppresultat direkt, men han verkar inte vara helt utan i alla fall. Sen har ju hans bror haft problem med simmarna, dom fick göra IVF... Plus att han gjorde nån operation när han var liten och tog bort ena bitestikeln.
    Här blir det ett första blodprov till veckan för min del, mensen kom i onsdags igen... :-/ Ska kolla denna cykel och se om de hittar nåt konstigt. Maken har gjort test redan, de visade att han ligger lite under normalt i antal så det kan ju naturligtvis vara så att det gör skillnad, att det tar längre tid. Hoppas det går bra för er med snart!
  • EG83
    Samantha85 skrev 2014-05-18 22:08:31 följande:
    Hehe!!! Tack linnis83! Fick plusset idag! Kan inte fatta det. Helt plötsligt så var det bara där! Jag är fortfarande i chock och tror inte på det riktigt än :) :) hur har det gått för dig?!
    Stort grattis!
  • EG83
    Emeliiiet skrev 2014-06-06 09:38:24 följande:
    Hej!

    Jag är ledsen att jag varit frånvarande och inte varit aktiv i tråden men nu kan jag äntligen säga att jag är gravid! Vi har varit till barnmorskan och jag är i vecka 8 och beräknad födsel den 20:e januari.

    Ett tips som fungerade på mig/oss. Vi hade sex varannan dag och när jag hade ägglossning hade vi sex varje dag i 4 dagar (före, under, efter).
    Det tog oss 9 månader efter att jag slutat med p-piller.
    Vi bokade en resa till Grekland i en vecka och beslutade oss för att dricka vin, äta god mat och koppla av.
    Så körde vi med ovanstående metod i 1 månad och då blev jag gravid :)
    Stort grattis!
  • EG83

    Här har det för övrigt visat sig att jag har för lågt gulkroppshormon/progesteron, så det blir troligtvis pergotime framöver. Känns både bra och dåligt. Bra för att de hittade ett "fel" och dåligt för att alla tankar snurrar runt i huvet om att det kanske inte kommer fungera osv. Suck.

  • EG83
    MyDestiny skrev 2014-06-06 14:19:54 följande:
    Hej! Jag har heller inte skrivit på ett tag, nu också gravid. Tänkte dela med mig av vad som antagligen var anledningen att det var svårt för oss, kanske hjälper det någon annan :)
    Vi försökte 1,5 år utan att det hände något, påbörjade utredning förra våren och fick därefter 2 missfall under sommaren/hösten.
    Därefter spolade jag äggledare och man undersökte livmoder för ev missbildningar som kunde påverka men fann inget. Under tiden hade jag med hjälp av ägglossningstest märkt att jag hade ovanligt sen äl kunde vara allt mellan dag 20-26. Hade varit så fokuserad på att hitta och pricka in äl att jag inte ens tänkt att det var konstigt att den var så sen jämt. Nämnde detta för läkaren och fick svar att kanske var det svårt för ägget att fästa med så sen ägglossning/kort lutealfas. Så pergotime skrevs ut för att ge min äl "extra skjuts". Vi blev gravida på det första försöket med pergo och är nu i v14. Så nu känns det äntligen som att det kanske kan gå vägen...
    Grattis till dig med! Hoppas pergo fungerar för mig med då...här beror det på låg progesteronhalt.
  • EG83
    Emeliiiet skrev 2014-06-06 14:40:02 följande:
    Förstår att det känns skönt att dem hittat vad det berodde på och nu hoppas jag att du/ni blir gravida snabbt :)
    Har en kompis med samma och det tog bara 2 månader efter att hon började med Pergotime så blev hon gravid.
    Lycka till och ett tips även om det är svårt är att nu när ni vet vad det berodde på kan ni lösa det så försök att koppla av.
    Fast makens spermieantal låg lite för lågt också...jag hoppas att det inte gör så extremt stor skillnad. Är väl en mix av dessa förstås. Hoppas verkligen att det går vägen med pergo. Men det återstår att se.
  • EG83
    linnis83 skrev 2014-06-06 16:54:30 följande:
    Grattis till er som plussat!

    EG83: Det där med lågt progesteron, är det nåt man kan märka av på nåt sätt? Håller tummar och tår för att det fungerar för er med Pergo!

    Ägglossningsdags snart här, hoppas den är lite tidig för maken åker bort snart...
    Vi har bestämt att vi försöker över sommaren innan vi drar igång med utredning. Hoppas att det tar sig innan dess....
    Nej, det är tyvärr inte så utan oftast kan man bara komma fram till det med blodprov i rätt period av cykeln (mellan ÄL och BIM). nivån måste lika på en speciell nivå efter ÄL för att ägget ska kunna fästa, och så verkade inte vara fallet här tyvärr...hon såg dock ett ägg strax innan ÄL, så kan fortfarande vara så att ägget lossnade, bara det att progesteron nivån var för låg.

    ÄL här med snart. Känns ju lite sådär nu, så kom fram till att jag hoppar ÄL-stickorna, fram tills vi börjar med pergo, och så blir det som det blir. Det har ju aldrig diffat med mer än två dagar tidigare, så vet ungefär när det är dags. Onsdag borde det bli här.

    Håller tummarna för er! Visst vill man helst att det ska gå utan nån typ av hjälp...
  • EG83
    linnis83 skrev 2014-06-09 19:45:02 följande:
    Var det nåt problem med din ägglossning också? Trodde att Pergon bara hjälper om man inte får ordentlig ägglossning, hjälper den även mot lågt progesteron?

    Fick positivt ÄL-test igår förmiddag (hade börjat stegra på lördag em), så jag borde väl ha ÄL typ idag eller imorrn. Vi fick till det lördag och söndag så jag hoppas det finns några tålmodiga simmare som väntar på ägget när det kommer.... = )
    Nej, hon trodde att ägget hade lossnat som det skulle iaf. Verkar som att det ska funka mot lågt progesteron också.

    Jag borde ha ÄL idag. Men som sagt, har inga stora förhoppningar så har slappnat av lite och tar det som det kommer liksom.
  • EG83
    CHTM skrev 2014-06-12 10:17:19 följande:
    Hej alla 

    Hoppas det gar battre for er, jag ar 30 idag och inget + i skite..

    Van och kollega berattade igar att hon rakat bli med barn, jag gratulerade och gick hem och grat.
    Kul att se hennes mage vaxa varje dag.

    jaja en trevligare present kan man ju inte forvanta sig :( 

    bim snart och mensverk , inte den har manaden heller.. 

    Lycka till ni andra som forhoppningsvis lyckas halla er mer positiva an vad jag kanner mig. 
    Tungt med såna besked Vet hur det känns, en av mina nära vänner har "råkat" bli gravid ett par gånger.
  • EG83
    jemo2014 skrev 2014-06-17 09:22:55 följande:
    ÄR äntligen GRAVID. Vi har gått igenom fertilitetsutredning och har försökt i 1,5 år! Efter en äggledarspolning och helt utan hormoner är jag tydligen gravid och redan i vecka 6!!! Är helt i chock...!

    Har varit skengravid många gånger men denna gång kändes allt helt annorlunda. Var så säker.
    - Yr, har nästan känt det som att jag är svimfärdig
    - Metallsmak i munnen
    - Kraftig mensvärk, särskilt på nätterna/kvällarna så jag varit tvungen att äta alvedon
    - Sömnproblem
    - Hjärtklappning
    - Ont i båda brösten i över två veckor på utsidan av brösten upp mot armhålorna
    - Stickningar/ilningar i ena bröstet
    - Så trött att det svider i ögonen

    Blev faktiskt gravid innan jag fyllde 30 tror jag :) Fyllde 30 den 31 maj!
    Grattis!
  • EG83
    linnis83 skrev 2014-07-20 09:58:09 följande:

    Idag är det 1 år sedan mitt MA upptäcktes... Fortfarande på ruta 1...*suck*


    Sicken skit...här har vi heller inte kommit så långt, tyvärr. Men vet nu att jag har för låg progesteronhalt, så hoppas få köra med pergotime från och med nästa cykel.

    Hur känns det för dig inför BIM?
  • EG83
    linnis83 skrev 2014-07-24 09:08:44 följande:

    BIM -1 och 2 streck på stickan! = D Som jag har längtat efter detta! Nu är det bara att hålla tummarna för att fröet vill stanna den här gången...


    Ååååh kul!
  • EG83

    4 pergokurer här men inget än...blir 2 till sen får vi se om det blir IVF eller annat. Ska prata med läkaren nästa gång jag hämtar ut pergo.

  • EG83
    Pusheen skrev 2015-01-24 21:54:56 följande:

    Jösses vad snabbt det gick plötsligt! Var på första mötet för ivf i torsdags.. På fredagen fick jag mens och imorgon söndag börjar jag med sprutorna!

    EG83, kämpa på! Om det blir ivf så kan det ju gå snabbare än man kan tro :)


    Ojdåp! Men skönt det går så snabbt ju

    Tack! Kämpar vidare.
    linnis83 skrev 2015-01-24 22:07:46 följande:

    EG83: drygt att det inte tagit sig med Pergotime....

    Pusheen: snabba ryck! Hoppas det funkar nu!


    Mycket...men men, 2 omgångar kvar ju. Kanske, kanske.
  • EG83
    linnis83 skrev 2015-01-27 17:40:04 följande:

    EG: ja, det finns ju goda chanser att det tar sig ändå! Har du kollat med vul hur många ägg som har blivit vid dina tidigare kurer? Hoppas det tar sig innan det är dags för ivf!


    Ja, de har alltid kollat. Det har varje gång varit två, antingen ett på varje sida, eller två på ena. Alltid sett mycket bra ut.
Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +